Eerste hond(en), wat vinden jullie hiervan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 20:42

Sorry voor de late reactie, maar weer bedankt voor jullie reacties!

@BarbaLala: dat denk ik inderdaad ook, dat grotendeels frustratie (en verveelheid) is. Met kerst waren we er weer en toen heb ik eens goed op zijn gedrag gelet. Als we bij hem staan en hem aandacht geven is het heel makkelijk zijn aandacht vast te houden als er een auto langs rijdt. Terwijl hij normaal daar helemaal op los kan gaan.

@Sassol: Waarom hij niet in de woonkamer mag als we weg zijn. Tja dat is eigenlijk iets wat mijn man absoluut niet wil, die is bang dat hij dan stiekem op de nieuwe meubels gaat liggen/dingen kapot gaat maken. (Maar mijn man wilde ook echt niet dat er een hond in de achterbak van onze nieuwe auto zou komen. Daar moesten we maar auto van schoonouders voor gebruiken. Half jaar later zat de hond al regelmatig achterin ;) )
Wel een goeie dat hij dan minder prikkels heeft. Maar inderdaad wonen we zo afgelegen dat de enige prikkels buiten ons een hertje, konijn of vos zou zijn.

Nikass: Waarom is corrigeren oneerlijk? Als hij tegen mij opspringt dan duw ik hem echt wel van me af. Gewoon zachthandig, maar wel duidelijk. Na een paar keer wist hij al dat dat niet de bedoeling was. Denk wel dat die duidelijkheid/grenzen stellen belangrijk is, zodat de hond ook weet waar hij aan toe is. Dat gedeelte van Cesar Milan methode spreekt me wel aan. Maar uiteraard op een zachtaardige manier.

Ik heb een clicker gekocht en daarmee getraind, 2 keer 10 minuten. Eerst leren wat een clicker is en daarna zit op alleen stemcomando, dat kreeg ik er eerder steeds net niet goed in. Na 10 minuten kon hij al zitten bij alleen het woordje 'sit' :D eerder was daar wel een kleine handbeweging voor nodig, of deed hij het uit zichzelf bij het zien van eten, niet omdat ik het vroeg. Bevalt goed dus, die clicker. Gaan we meer doen :j

@dierenfan: Nee, er zal geen nieuwe kettinghond komen :)

Met Kerst nog een wandeling gemaakt in het bos. Op het niet los kunnen lopen na, gedraagt hij zich dan echt perfect.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

beatje

Re: Eerste hond(en), wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:45

Ohh,het is wel een schatje om te zien.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 21:07

Nikass schreef:
Deze hond gaan corrigeren is überhaupt oneerlijk ;)

Dat is nogal een vage generalisatie.

daantjuhhh

Re: Eerste hond(en), wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:05

Andere vraag:
Stel je ‘red’ deze hond uit de ketting situatie, komt er dan weer een ander hondje aan die ketting?

Ik zou als dat niet het geval is het wel proberen.
Zou beginnen met eerst alleen deze hond om te kijken hoe het gaat voordat je er een andere bij neemt.

Wij hebben een ‘wilde’ hond uit Roemenië en wij hadden op dat moment alleen ervaring met een super lieve makkelijke Golden Retriever en een jonge Jack Russel die uitzonderlijk rustig en braaf was.

Om eerlijk te zijn hebben wij echt wel eens met de handen in het haar gezeten en gedacht, misschien was het toch niet zo verstandig met onze weinige ervaring. Maar stapje voor stapje en heel veel geduld is het nu een super lieve huis hond. We zijn er nog niet helemaal maar we kunnen het nu goed handelen.