BarbaLala schreef:Ik ben benieuwd welk ras je dan op zoekt en de reden daarvan TS.
Over het alleen zijn; Ik denk dat jij je niet af moet vragen hoe lang het kan, maar hoe lang verstandig is.
Als het moet kunnen honden veel en lang alleen zijn.
Maar worden ze daar gelukkig van? Nee.
Er zijn inderdaad erg veel mensen die hun hond van 8 tot 18.00 of langer alleen laten op dagelijkse basis. Met of zonder tussentijdse uitlaatronde is dat naar mijn mening not done en zijn die mensen ongeschikt om een hond als huisdier te houden. En ja, dat zijn er dus een héleboel.
Honden zijn roedeldieren en hebben allemaal bijzonder veel behoefte aan gezelschap. Op de eerste plaats van soortgenoten, maar bij gebrek daar aan, van de mens.
Heb je meerdere honden vind ik dat ook weer een ander verhaal dan wanneer je maar 1 hond hebt, maar het blijft naar mijn mening dat een hond op dagelijkse basis niet langer dan 5-6 uur alleen moet zitten, maximaal.
Af en toe een uitschieter van 8-9 uur, maar dan denk ik aan incidenteel; Een paar keer per jaar.
Opvang is leuk bedacht, maar lang niet iedere hond is daar geschikt voor. Het kan erg stressvol zijn voor een dier en is erg afhankelijk van de opvang en de roedel waarin ze gezet worden.
Een hond neem je namelijk niet alleen voor jezelf, zoals een bank of een goed boek, maar ook voor de hond moet het een leuk leven zijn dat jij het dier kan bieden.
Enne, denk in je zoektocht ook eens aan de buitenlandse honden of een herplaatser, die heb je in alle leeftijden en rashonden zijn in de meeste gevallen tegenwoordig alles behalve zaligmakend.
Goed TS ik heb 2 chihuahuas in de aanbieding want ik ben blijkbaar een ongeschikte baas..
Mijn honden zitten zijn idd hele dagen alleen thuis. Zijn met zijn 2en, hebben voer en water en allebei een eigen mandje om in te slapen. Zie niet in waarom ik ongeschikt zou zijn. Tja.. ik ben er niet bij maar als ik een dag vrij ben liggen jut en jul heel de dag te slapen, dus dan is er niks gezelligs aan om honden te hebben