Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mirriejj schreef:Telpeva schreef:Kan ik hier ook wat vragen stellen of is dat niet de bedoeling? Ik ben bijvoorbeeld nieuwsgierig naar o.a.:
Blaffen en keffen, kan je het maken om in een ruitjeshuis of flat een keeshond te nemen ivm het geluid?
Wassen, borstelen en naar de trimmer of zelf trimmen... hoe regelen jullie dat, en hoe vaak?
En het verharen, heb je daar 'last' van in huis of valt dat mee? Merken jullie dat jullie vaker moeten stofzuigen, en zo ja is dat in de rui periode of het hele jaar door?
Alvast bedankt
Ik zal er antwoord op geven, ik heb hier vergelijking met 5 borders tegen 2 kezen.
Ja ze blaffen, maar dit is ook goed af te leren. Bij ons blaffen de kezen niets meer dan de borders.
Ik was ze geregeld, omdat wij witte hebben. Verder kam ik ze zo goed als nooit en hebben ze een gemakkelijkere vacht dan de borders.
Ja ze verharen, maar ik vind het niet extreem. Ik merk het alleen in de ruiperiode iets meer, maar ook daarin minder dan de borders.
Daarnaast heeft Beatje wel gelijk. De klein/dwergkezen worden aardig kapot gefokt momenteel. Met of zonder papier fokken heeft voor mij geen meerwaarde in dit ras, bij beide wordt er amper tot niet gekeken naar de gebreken in het ras. Ik vind de verhouding prijs/kwaliteit bij de kleine kezen ook echt buiten proportie.
Verder vind ik het een enorm leuk ras en wij hopen de middenslag ook wat meer in de sport te gaan krijgen.
[ [url=m/DZkxtL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Telpeva schreef:Kan ik hier ook wat vragen stellen of is dat niet de bedoeling? Ik ben bijvoorbeeld nieuwsgierig naar o.a.:
Blaffen en keffen, kan je het maken om in een ruitjeshuis of flat een keeshond te nemen ivm het geluid?
Wassen, borstelen en naar de trimmer of zelf trimmen... hoe regelen jullie dat, en hoe vaak?
En het verharen, heb je daar 'last' van in huis of valt dat mee? Merken jullie dat jullie vaker moeten stofzuigen, en zo ja is dat in de rui periode of het hele jaar door?
Alvast bedankt
Tiffany schreef:Onze nieuwe aanwinst is erSinds vrijdag huppelt die vrolijk rond. Hij moet nog wel wennen maar hij is super lief.
https://www.instagram.com/bambam_the_pomerian_dog/
Ilsey schreef:Limoen schreef:Noh, wat een leuke keesjes en pommetjes hierIk vind ze zooooooo schattig
Maar ik vrees dat het nog ergere keffertjes zijn dan onze wawa's
![]()
Spot ik daar nu een Saluki in uw profielfoto?(die mini profielfoto's hier toch ook hé, merde)