Dwergkees/Pomeranian topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 16:44

Ik lees hier graag mee omdat de plannen er zijn een dwergkees aan te schaffen. (Zal volgend jaar worden) :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 17:34

mirriejj schreef:
Telpeva schreef:
Kan ik hier ook wat vragen stellen of is dat niet de bedoeling? Ik ben bijvoorbeeld nieuwsgierig naar o.a.:

Blaffen en keffen, kan je het maken om in een ruitjeshuis of flat een keeshond te nemen ivm het geluid?
Wassen, borstelen en naar de trimmer of zelf trimmen... hoe regelen jullie dat, en hoe vaak?
En het verharen, heb je daar 'last' van in huis of valt dat mee? Merken jullie dat jullie vaker moeten stofzuigen, en zo ja is dat in de rui periode of het hele jaar door?
Alvast bedankt :D

Ik zal er antwoord op geven, ik heb hier vergelijking met 5 borders tegen 2 kezen.
Ja ze blaffen, maar dit is ook goed af te leren. Bij ons blaffen de kezen niets meer dan de borders.
Ik was ze geregeld, omdat wij witte hebben. Verder kam ik ze zo goed als nooit en hebben ze een gemakkelijkere vacht dan de borders.
Ja ze verharen, maar ik vind het niet extreem. Ik merk het alleen in de ruiperiode iets meer, maar ook daarin minder dan de borders.

Daarnaast heeft Beatje wel gelijk. De klein/dwergkezen worden aardig kapot gefokt momenteel. Met of zonder papier fokken heeft voor mij geen meerwaarde in dit ras, bij beide wordt er amper tot niet gekeken naar de gebreken in het ras. Ik vind de verhouding prijs/kwaliteit bij de kleine kezen ook echt buiten proportie.

Verder vind ik het een enorm leuk ras en wij hopen de middenslag ook wat meer in de sport te gaan krijgen.

[ [url=m/DZkxtL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jeetje! Wat groeit 'mini' hard! :wow: Zo mini is ze niet meer.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 17:42

KimD schreef:
Jeetje! Wat groeit 'mini' hard! :wow: Zo mini is ze niet meer.

Ze is nog erg mini hoor. Ze is ruim 7 cm kleiner dan haar broer en zal ook small gaan blijven :')

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 19:44

Telpeva schreef:
Kan ik hier ook wat vragen stellen of is dat niet de bedoeling? Ik ben bijvoorbeeld nieuwsgierig naar o.a.:

Blaffen en keffen, kan je het maken om in een ruitjeshuis of flat een keeshond te nemen ivm het geluid?
Wassen, borstelen en naar de trimmer of zelf trimmen... hoe regelen jullie dat, en hoe vaak?
En het verharen, heb je daar 'last' van in huis of valt dat mee? Merken jullie dat jullie vaker moeten stofzuigen, en zo ja is dat in de rui periode of het hele jaar door?
Alvast bedankt :D

Ze zijn vrij waaks, maar als je consequent bent vanaf pup af aan, is het goed onder controle te houden. Hier woeffelen ze graag op voorbijgangers, en iedereen die binnen komt, krijgt een luide begroeting (ook wij). Als ze enthousiast zijn: blaffen.
Ik borstel eens per.. maand? Vooral de broek en achter de oren gaat het nogal eens klitten, de rest blijft altijd netjes. De vacht is zelfreinigend, vuil en dergelijke valt er zo uit. Ideaal! Ze gaan eens per jaar naar de trimmer, om de laatste restjes wintervacht eruit te halen.
In de rui moet ik iets vaker stofzuigen, maar normaal kom ik toe met 2-3 keer per week (puur op het haar). Het zijn gewoon plukken, dus makkelijk opruimen.

Ilsey

Re: Dwergkees/Pomeranian topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 20:54

Ivm blaffen bij begroeting: ik heb mijn keeshond geleerd dat hij als hij dat soort enthousiasme voelt en wilt blaffen een speeltje (hier is dat zo een baby-knuffel-doekje) in zijn mond neemt als we thuis komen of als hij enthousiast is. Dan kan hij niet meer blaffen omdat er toch iets in zijn mond zit :D In het begin dus op commando gezet 'pak je lapje'. Dat ligt altijd in de buurt van de deur. Na een tijd begon hij het spontaan te nemen, heerlijk! Dan kom je binnen en staat hij daar te kwispelen met dat lapje in zijn mond!

Ik borstel ook eens per maand de onderwol er uit. Nog nooit klitten gehad, buiten 1 keer als hij last had van oormijt en ik in zijn oren een vettig spul moest masseren en dat dan ook in de vacht errond hing. Dan heeft hij eens enkele klitjes gehad achter zijn oren. De vacht is inderdaad zelfreinigen, héérlijk! Na een wandeling in de velden met modderpoten de koffer in en als je thuiskomt springt hij alweer proper de koffer uit!.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:06

Jullie keesjes ook zo blij met de sneeuw?

Sem werd er instant chagrijnig van haha.
Afbeelding

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-17 15:40

mirriejj schreef:
Jullie keesjes ook zo blij met de sneeuw?

Sem werd er instant chagrijnig van haha.
[ Afbeelding ]

Prachtige foto! Onze Bibi en Bonnie vinden het helemaal niks aan haha

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 18:48

Hier malen ze er niet om, maar de kleinste vond het toch wel koud :brr: Ze heeft maar een dunne vacht voor een Kees, dus zij mag soms een jasje aan :(:)

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:03

Hier is de kees in z'n element als het sneeuwt!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:53

Noh, wat een leuke keesjes en pommetjes hier <3 Ik vind ze zooooooo schattig <3 Maar ik vrees dat het nog ergere keffertjes zijn dan onze wawa's :') :=

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-17 01:04

Afbeelding

Vandaag is Bibi trotse mama geworden van een mooi zwart reutje

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 09:56

Gefeliciteerd!! Wat een dotje

Ik heb een mooi reutje op het oog maar de vraagprijs is sky high.

Ik zou er uiteindelijk wel graag mee naar show gaan en als hij hoog komt en door alle keuringen heenkomt eventueel aanbieden voor de fokkerij. Volgens de fokker heeft hij daar zeker potentie voor en ze zou het eigenlijk zonde vinden als hij niet wordt uitgebracht.

Zijn er hier bokkers met verstand van de lijnen etc?

En hoeveel hebben jullie voor je hondje betaald (mag ook in pb)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 11:00

Dubbel gefeliciteerd ilse *\o/*

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 11:06

Wat snoezig gefeliciteerd! Op je verjaardag nog wel!

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 19:06

Limoen schreef:
Noh, wat een leuke keesjes en pommetjes hier <3 Ik vind ze zooooooo schattig <3 Maar ik vrees dat het nog ergere keffertjes zijn dan onze wawa's :') :=

Spot ik daar nu een Saluki in uw profielfoto? :~ (die mini profielfoto's hier toch ook hé, merde)

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 18:57

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-17 22:46

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-17 22:47

Afbeelding

Ons pupje is alweer ruim 2 weken

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 23:04

Ilsey schreef:
Limoen schreef:

Spot ik daar nu een Saluki in uw profielfoto? :~ (die mini profielfoto's hier toch ook hé, merde)

Haha klopt :P Ik heb een Saluki teef <3 :D

Ohh, wat een lief pupje!

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 18:38

Oh wat leuk een dwergkezen topic! <3

Ruim voordat ze een echte hype werden vond ik ze al leuk.

Onze Shila is 9 jaar. Gekocht bij een fokker in Deurne (zijn inmiddels gestopt), gevonden via de Nederlandse keeshondenclub.

Afbeelding

Mijn ouders hebben een reu van dezelfde fokker. Wel andere bloedlijn als mijn teef. We kunnen er mee fokken maar nooit gedaan.

Afbeelding

Ik volg via Instragram poms over de hele wereld. Zo leuk om die zelfde trekjes te zien en dat gehijg te horen :D

Ik baal verder van de populariteit en de domheid die erbij komt kijken. Zoveel mensen die zich niet fatsoenlijk inlezen en idd het woord 'pomeriaan' 8)7

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 18:49

Vraagje aan jullie :)) zijn ze goed trainbaar? zoals makkelijk met loslopen enzo?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:03

kirri schreef:
Vraagje aan jullie :)) zijn ze goed trainbaar? zoals makkelijk met loslopen enzo?

Ja hoor geen enkel probleem mee :) Ze werken ook graag voor je, maar verwacht geen border collie qua trainbaarheid. Ik heb het dan over de middenslag.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:52

Ja wij willen ook graag een middelslag :j enige reden waar ik om twijfel wij gaan vaak voor 2 a 3 uur wandelingen, meestal in het bos of hiken op de berg maar wat ik zoal lees kunnen ze dat niet echt :(

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:55

kirri schreef:
Ja wij willen ook graag een middelslag :j enige reden waar ik om twijfel wij gaan vaak voor 2 a 3 uur wandelingen, meestal in het bos of hiken op de berg maar wat ik zoal lees kunnen ze dat niet echt :(

Jawel joh :') De kezen hier hebben bijna nog meer energie dan de border. Het zijn net honden *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 20:00

Stomme zweden dan :') hier wordt elke keer gezegt dat ze maar kort naar buiten hoeven en zo. Maar ik heb dus een Husky en een border die graag naar buiten gaan dus als ze die kunnen bijhouden is het dus wel een goede optie :D