(Waarschijnlijk) Hersenvliesontsteking, ervaring?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Re: (Waarschijnlijk) Hersenvliesontsteking, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 22:16

Klopt dat ze het wel kunnen afleiden aa de hand vd aanwezige witte bloedcellen en antistoffen. Daarom dat ik de niks tussen aanhalingstekens zette.

Hopelijk is het rustigere te wijten aan combi narcose en naweeën van zich zo ziek te voelen.

Nienke98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-17 22:25

petitparis schreef:
Klopt dat ze het wel kunnen afleiden aa de hand vd aanwezige witte bloedcellen en antistoffen. Daarom dat ik de niks tussen aanhalingstekens zette.

Hopelijk is het rustigere te wijten aan combi narcose en naweeën van zich zo ziek te voelen.

Dan zijn we het eens, haha :j
Ik hoop ook zeker dat het daar aan ligt. En mocht het toch aan de prednison liggen, dat hij dan wat beter wordt naarmate wij afbouwen. Volgende week gaan we van 2 pillen per dag naar 1.5 pil per dag.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 14:09

Monique schreef:
Is er bekend hoe een hond aan hersenvliesontsteking komt?

Is erfelijk helaas.

@tinker Sally: dan heeft jullie beagle het nog hardnekkiger dan de onze die doet met een tablet van 5 mg een hele week.
Als die van ons een aanval krijgt krijgt ze twee dagen een flinke dosis en dan ga ik weer zo snel mogelijk afbouwen, na twee weken zit ze weer op de minimale dosis. Ik zorg dat ik altijd voldoende prednoral in huis heb. Kan zo nieuwe halen bij de da.
Ik probeer wel om nog weer verder af te bouwen. Ik geef haar wel vitaminen bij.

Nienke98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-17 14:27

Spaikey schreef:
Monique schreef:
Is er bekend hoe een hond aan hersenvliesontsteking komt?

Is erfelijk helaas.

@tinker Sally: dan heeft jullie beagle het nog hardnekkiger dan de onze die doet met een tablet van 5 mg een hele week.
Als die van ons een aanval krijgt krijgt ze twee dagen een flinke dosis en dan ga ik weer zo snel mogelijk afbouwen, na twee weken zit ze weer op de minimale dosis. Ik zorg dat ik altijd voldoende prednoral in huis heb. Kan zo nieuwe halen bij de da.
Ik probeer wel om nog weer verder af te bouwen. Ik geef haar wel vitaminen bij.

Watvoor vitamines geef je als ik vragen mag?

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:08

Multivitamine van phytonics of puur.

Nienke98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-17 19:49

Even een update, het gaat nu al veel beter met hem. Hij begint ook al weer te spelen en knapt goed op, dus ik denk dat dat rustige/tamme inderdaad door de narcose kwam. Vandaag zijn we nog even bij de dierenarts langs geweest, die heeft overal even gevoeld. Loki gaf nergens pijn aan, dus ook dat is mooi. Wel heeft hij nog wat voor zijn oor gehad, maar dat staat los van zijn hersenvliesontsteking. Het is nu dus afwachten op een telefoontje met de uitslag van de punctie.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:45

Fijn dat hij zich beter voelt!

Nienke98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-17 11:24

De uitslag is binnen: hij heeft inderdaad de auto-immuunversie. We maken nu zijn prednison kuur af en kijken hoe het verder gaat daarna.