Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mazida schreef:Veel dierenasielen geven geen kat mee aan hoogbejaarden, omdat de kans groot is dat de kat weer terug moet naar het asiel. Ik zou niet specifiek een oudere kat uitzoeken, als poes snel overlijdt, is oma weer ontroostbaar. Zoek gewoon een lieve knuffelkat en regel bij wie het dier terecht kan als oma overlijdt of naar het verpleegtehuis moet.
Amandavd schreef:Denk wel goed er over na wat er met die kat gaat gebeuren zodra het slecht gaat met oma of in het allerergste geval oma overlijdt.. Dat zijn geen dingen waar je bij wil staan maar met haar leeftijd is het natuurlijk wel raadzaam. Als de kat dan een enkeltje terug naar het asiel krijgt dan zou ik het niet doen. Klinkt misschien hard maar wel belangrijk om over na te denken.
bridgetF schreef:Ik zou een oudere kat, een echte senior gaan halen in het asiel. Deze katten maken in het asiel nagenoeg geen kans. Dan hebben ze toch nog kans op een fijn resterend leventje in een rustig huishouden. Of dat nu is voor een maand of een jaar of langer, op een schoot is altijd fijner dan in een asiel. Kat blij, oma blij.
Denise_Storm schreef:Doen! Het klinkt heel hard, maar mijn ervaring is dat als ouderen hun maatje verliezen, dat ze vaak sneller achteruit gaan.
Mijn moeder gaat nu een keer in de maand anar twee verzorgingshuizen met onze “mobiele boerderij”. Ze laadt de trailer en auto vol met een deel van onze huisdieren: katten, honden, kippen, geiten, huisvarkentje, eenden, ganzen, zwanen. De ouderen mogen de hele middag met ze knuffelen en die lach op hun gezicht, die lach van oor tot oor, doet leven. Wat zijn die mensen dankbaar en de grootste en mooiste verhalen komen naar boven.
Dieren doen zoveel meer dan “simpel” eten en in de weg lopen. Zeker voor de oudere, eenzamere mensen. Doen dus!![]()
[ [url=m/ANQ8vv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Vz9Cdn.jpg]Afbeelding[/url] ]Vanwege de privacy heb ik het hoofd van deze bewoonster eraf gehaald. Ik kan jullie verzekeren, ze heeft een lach van oor tot oor op haar gezicht.
Zoolgangster schreef:Mazida schreef:Veel dierenasielen geven geen kat mee aan hoogbejaarden, omdat de kans groot is dat de kat weer terug moet naar het asiel. Ik zou niet specifiek een oudere kat uitzoeken, als poes snel overlijdt, is oma weer ontroostbaar. Zoek gewoon een lieve knuffelkat en regel bij wie het dier terecht kan als oma overlijdt of naar het verpleegtehuis moet.
Ik denk eigenlijk dat een organisatie die met dieren bij bejaarden en zieken/gehandicapten langsgaat meer geschikt is voor de oma van TS. Bijvoorbeeld dit: https://www.zorgdier.nl/
Mazida schreef:Veel dierenasielen geven geen kat mee aan hoogbejaarden, omdat de kans groot is dat de kat weer terug moet naar het asiel. Ik zou niet specifiek een oudere kat uitzoeken, als poes snel overlijdt, is oma weer ontroostbaar. Zoek gewoon een lieve knuffelkat en regel bij wie het dier terecht kan als oma overlijdt of naar het verpleegtehuis moet.
dierenfan schreef:Erg rare asielen vind en vond ik altijd die een dier wat geschikt is voor iemand niet bij diegene wil plaatsen ivm de leeftijd van diegene. Wij deden dat wel en ja zo'n dier kan tzt terug komen maar vaak zijn enkel makkelijke dieren geschikt en vinden ze bij familie hun plaats.
Wie zegt dat iemand van 92 geen 100 wordt en wie beweerd dat ik volgend jaar absoluut zeker te weten nog leef en gezond ben??
Dat is toch net zoiets als dat niet elke kat 5 of 10 of 20 jaar mag worden?