loopse teef, reu op bezoek?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:08

Je zus heeft niet veel geld zeg je... maar een dagopvang kost toch niet de hele wereld? Als het beestje iets gaat mankeren is ze meer geld kwijt. Maar dat terzijde. Als ik in zus haar schoenen stond, zou ik geen Sinterklaas gaan vieren. Ik zou geen risico lopen, voor de teef niet maar ook niet voor de reu. Succes!

Sclimpre

Re: loopse teef, reu op bezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:11

Niet doen. Bij een familiefeest is het meestal al chaotisch genoeg, veel kans dat je de honden toch even uit het oog verliest. Reutje gaat ofwel voor puppies zorgen of anders op zijn minst je huis onderplassen.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:12

Jennyj01 schreef:
Mijn reu is net een jaar en nog steeds sex loos :+ . Mijn beagle was op die leeftijd al een zwaar hitsige reu. Ligt ook een beetje aan de hond.

Klopt maar met volle loopse teef zou ik het niet gaan uit proberen.

snuggle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 16:17

Dank voor het meedenken allemaal. Dat de reu het huis kan onderplassen had ik nog niet eens bedacht!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:18

en gaan blaffen....
maar hoe oud is de reu?

snuggle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 16:19

Reu is 8,5 maand

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:21

Ik zou er ook niet aan beginnen.

Is al chaotisch genoeg en voor je het weet ben je te laat :+

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:26

Je zus heeft haar reu ook pas 1 week, dus die 2 kennen elkaar ook helemaal nog niet. Dus dan heb je 15 man in huis incl kinderen die je al in de gaten moet houden.

Lijkt me geen geschikt moment om 2 honden aan elkaar voor te stellen, en al helemaal niet als er een loops is..

Sorry als dit lomp klinkt, maar als jou zus hier boos om word en hier ruzie om wil maken vind ik haar een beetje egoistisch, je hebt nota bene nog aangegeven voor een kennel te willen betalen.. Sorry maar dan is ze gewoon haar zin door aan het drammen..

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:28

Als je zus de hond pas een week heeft, is het voor het dier sowieso ook al heel onrustig om meteen meegesleept te worden naar een feest met 15 man. Brengt ook een hoop stress met zich mee voor zo'n dier lijkt me? Natuurlijk is zo lang thuisblijven ook geen optie, maar dan zou ik er voor kiezen om (als zus zijnde) sinterklaas te skippen. Of oppas aan huis door een (voor de hond ook) bekende.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:35

Wij hadden een schotse collie reu en een west-highland teefje, we hebben haar één keer laten loops worden om daarna gesteriliseerd te worden.

Jongens toch, wat was dat een vervelende tijd, de anders zo brave collie was niet te houden en strontvervelend en jankte aldoor, de westie zat binnen en de collie zat overdag noodgedwongen in de ren.

Het was weer mijn oude hond wanneer ik drie straten ver van onze woonst was.
Dus de kans is groot dat het niet echt een gezellige avond zal worden.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:44

Ik zou de bench neerzetten en de honden afwisselend in de bench doen. Ik snap dat je zus de jonge hond niet zolang alleen wil laten. Als ze afwisselend in de bench gaan, is het voor beide honden niet lang. Goede training meteen voor de nieuwe hond en zo hoef jij je geen zorgen temaken dat het fout gaat.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:49

Het hoeft echt niet altijd drama te zijn hoor. Een paar kennissen van me hebben altijd een hele roedel gehad met meerdere ongeholpen teven én reuen, en die liepen allemaal bij elkaar.. als er dan een teefje loops was dan zat ze apart, met een laag deurtje er tussen. Geen enkel probleem. Ik ging daar wel eens op bezoek, ook wanneer mijn teefje loops was, en ook dan geen enkel probleem. De reuen in een apart buitenverblijf, en nooit gejank of iets gehoord. Het is gelukkig niet zo dat elke reu volledig doordraait als ze een loops teefje ruiken. Ik ken er zelfs die er totaal niet naar om kijken. Zeker jonge honden die nooit gedekt hebben.
Maar op een feestje, en dan een eerste ontmoeting (?) dat lijkt me minder handig inderdaad.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:50

janouk schreef:
Ik zou de bench neerzetten en de honden afwisselend in de bench doen. Ik snap dat je zus de jonge hond niet zolang alleen wil laten. Als ze afwisselend in de bench gaan, is het voor beide honden niet lang. Goede training meteen voor de nieuwe hond en zo hoef jij je geen zorgen temaken dat het fout gaat.

door ene bench kan erook gedekt worden, waarbij een reu zal het hele huis gaan onderpiessen voor een loopse teef.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:51

janouk schreef:

Dan ook de bench niet in dezelfde kamer zetten, anders heb je alsnog twee gefrustreerde honden samen zitten de hele dag en dat lijkt me ook niet gezellig.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:52

Inderdaad, wat ik ook al zei, gewoon op een rustige slaapkamer :j
Het is ook goed te begrijpen dat je zus zo’n jonge hond niet graag alleen laat, en sinterklaas is maar eens per jaar, dat is ook jammer om te missen.
Wat voor hond is het? Er zit natuurlijk een flink verschil tussen een chihuahua of een herder.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 30-11-17 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:53

janouk schreef:

Je kan niet dezelfde bench gebruiken en de reu daarin zetten nadat de loopse teef daarin gezeten heeft.
En er is altijd het risico dat één van de kinderen even het deurtje opent om het hondje te aaien, zeker als die daar wat zielig zit te doen.
Laatst bijgewerkt door Sclimpre op 30-11-17 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:54

Als de TS zegt dat ze het niet wil hebben heeft haar zus dat gewoon te accepteren, haar huis haar regels..

Wat zou je zus doen als de rollen waren omgedraaid en jij jou loopse teef mee naar haar huis zou nemen, als ze voor 15 man moet zorgen en 2 honden in de gaten moet houden..

Ik zou gewoon voet bij stuk houden..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:55

Lijkt me dat je zus dan maar even boos moet zijn, geen geld maar wel een hond aanschaffen, sowieso dom. Hond is haar verantwoording niet de jouwe dus gewoon weigeren, laat zij maar een dag opvang regelen. Buren of iemand anders die de hond tegen betaling drie keer uit wil laten.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:56

Conclusie,
Het is geen verstandig idee om de reu in je huis te halen. Bench of andere kamer gaan geen voordeel zijn. Hij gaat gigantisch janken, de boel onder plassen of uit proberen te breken. Je zus moet dus gewoon oppas regelen of helaas sinterklaas overslaan.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:57

Een hond die benchtraining heeft gehad gaat niet janken en plassen, die gaat gewoon slapen. Is maar net hoe je het de hond aanleert.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:59

8nnemiek schreef:
Een hond die benchtraining heeft gehad gaat niet janken en plassen, die gaat gewoon slapen. Is maar net hoe je het de hond aanleert.

Niet omdat hij opgesloten zit, maar wel omdat hij naar de teef toe wil. Dat heeft niks met benchtraining te maken.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:59

8nnemiek schreef:

Ze hebben de hond maar net dus het is maar de vraag of de hond benchtraining heeft gehad, plus normaal in een bench is anders dan met een loopse teef in de buurt. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:03

Kan jouw eigen hond een dagje naar evt buren of andere opvang?
Dat is niet de meest voor de hand liggende optie, maar misschien wel een makkelijkere?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:06

Ja ik snap jullie beide. Lijkt me niet zo'n slim plan om een reu in hetzelfde huis te brengen met een loopse teef. Je weet ook helemaal nog niet hoe de reu daar op gaat reageren omdat ze hem nog zo kort hebben. Denk dat het voor de reu nog veel stressvoller zal zijn.
En dat ze hem niet alleen wil thuis laten begrijp ik ook heel goed.
Als ik jouw was zou ik gewoon voet bij stuk houden. Hoe banketstaaf het ook mag klinken is het wel haar probleem om een oplossing te zoeken voor de hond en niet aan jouw. Jij wil de hond nu niet in huis. Klaar daar moet ze het mee doen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:07

Anoniem schreef:
Kan jouw eigen hond een dagje naar evt buren of andere opvang?
Dat is niet de meest voor de hand liggende optie, maar misschien wel een makkelijkere?

dan nog gaat de reu haar huis onder piessen want dat ruikt natuurlijk naar loopse teef. en je maakt me neit wijs dat een puber die net een week bij deze mensne is zo goed luistert dat hij dit niet gaat doen.