Nieuw huisje zoeken voor mijn konijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:50

Marsu schreef:
Kinderboerderij nooit doen, die willen vooral veel jonge dieren laten zien en minder interessante dieren worden via de achterdeur afgevoerd. Op de wachtlijst voor de opvang laten plaatsen.

Ja ook echt alle kinderboerderijen doen dat..
Ik ben zelf beheerder van een kinderboerderij en hiervoor op een andere kinderboerderij gewerkt. Bij beide namen we konijnen aan ongeacht de leeftijd. En die mochten allemaal blijven tot ze van ouder dom op waren of overleden.
Het is wel makkelijk oordelen als je zelf nooit op een kinderboerderij hebt gewerkt.

Ts jammer dat je niet in de buurt woont, anders had ik je kunnen helpen

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:55

AmyJamess schreef:
Marsu schreef:
Kinderboerderij nooit doen, die willen vooral veel jonge dieren laten zien en minder interessante dieren worden via de achterdeur afgevoerd. Op de wachtlijst voor de opvang laten plaatsen.

Ja ook echt alle kinderboerderijen doen dat..
Ik ben zelf beheerder van een kinderboerderij en hiervoor op een andere kinderboerderij gewerkt. Bij beide namen we konijnen aan ongeacht de leeftijd. En die mochten allemaal blijven tot ze van ouder dom op waren of overleden.
Het is wel makkelijk oordelen als je zelf nooit op een kinderboerderij hebt gewerkt.

Ts jammer dat je niet in de buurt woont, anders had ik je kunnen helpen

En reken maar dat ik er gewerkt heb. Ook op SKBN bijeenkomsten geweest en ze vonden mij maar raar alternatief dat ik mijn overbodige dieren niet af liet voeren. Hoe vaak ik 's morgens niet achter een konijn, rat of cavia aan moest rennen die de avond ervoor over het hek gegooid was.
Op een gegeven moment zijn de hokken toch echt vol hoor.....

Heb ze geregeld naar een opvang gebracht en op een gegeven moment had ik er een stuk of 10 in mijn eigen tuin.

AmyJamess

Re: Nieuw huisje zoeken voor mijn konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:58

Dan nog, niet netjes om te zeggen dat alle kinderboerderijen zo werken.
Er zijn ook kinderboerderijen die het wel netjes oplossen door middel van opvang of herplaatsen.
Maar goed, on topic maar weer

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 16:00

Lisett_ schreef:
Waar woon je? Ik werk in het Dierenbeschermingcentrum van Amersfoort en daar hebben we plek om konijnen op te nemen. Wel zitten er kosten verbonden aan het afstand doen van je konijn. Maar dan ben je wel verzekerd van een plek waar ze alle (medische) zorg krijgt die nodig is. Daarnaast wordt ze enkel geplaatst bij een (mannelijk) soortgenootje en wordt er heel streng gekeken naar de afmetingen van het verblijf van een potentiële nieuwe eigenaar.

Ik woon in Utrecht dus dat is top. Op een opvangsite werd ik ook naar jullie site doorverwezen maar werd er niet veel wijzer van. Moet ik haar dan eerst laten castreren of kunnen jullie dat ook doen en dat ik daar uiteraard aan mee betaal?

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:03

AmyJamess schreef:
Dan nog, niet netjes om te zeggen dat alle kinderboerderijen zo werken.
Er zijn ook kinderboerderijen die het wel netjes oplossen door middel van opvang of herplaatsen.
Maar goed, on topic maar weer

TS kan toch niet ruiken met welke van de soorten ze te maken heeft? Moet ze het risico maar nemen???

Maar idd terug on topic!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:09

Ik werk op een kinderboerderij in Utrecht en wij nemen geen konijnen aan. Dumpkonijnen hebben we ook regelmatig, deze laten we ophalen door de dierenambulance! Wij hebben geen plek er voor.

Ik zou het inderdaad via Facebook proberen ts!

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 16:13

Britt_Sisi schreef:
Ik werk op een kinderboerderij in Utrecht en wij nemen geen konijnen aan. Dumpkonijnen hebben we ook regelmatig, deze laten we ophalen door de dierenambulance! Wij hebben geen plek er voor.

Ik zou het inderdaad via Facebook proberen ts!

Okee, ik wist het indd niet dat kinderboerderijen zo werken. Dat ze konijnen daar dumpen wist ik wel, vaak in de zomervakantie en ook in ons plaatselijke park. Dat wil ik juist niet dus vandaar heb ik de boerderij gemaild van te voren. Heel misschien toch een kans dan :) Ik ga via mn moeder op fb een berichtje plaatsen thanks.

Lisett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:13

SavannahNx schreef:
Ik woon in Utrecht dus dat is top. Op een opvangsite werd ik ook naar jullie site doorverwezen maar werd er niet veel wijzer van. Moet ik haar dan eerst laten castreren of kunnen jullie dat ook doen en dat ik daar uiteraard aan mee betaal?

Rammelaars worden bij ons gecastreerd, voedsters worden niet gesteriliseerd of het moet medisch noodzakelijk zijn. Omdat de voedster enkel bij een gecastreerde ram geplaatst wordt is sterilisatie niet nodig. Als je konijn niet geënt is wordt dat extra in rekening gebracht, of je moet er voor kiezen je konijn te laten enten voordat je haar bij ons brengt. Wanneer je ons belt (088-8113470) kunnen ze je meer vertellen over het afstand doen en de precieze kosten :)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 16:15

Lisett_ schreef:
SavannahNx schreef:

Rammelaars worden bij ons gecastreerd, voedsters worden niet gesteriliseerd of het moet medisch noodzakelijk zijn. Omdat de voedster enkel bij een gecastreerde ram geplaatst wordt is sterilisatie niet nodig. Als je konijn niet geënt is wordt dat extra in rekening gebracht, of je moet er voor kiezen je konijn te laten enten voordat je haar bij ons brengt. Wanneer je ons belt (088-8113470) kunnen ze je meer vertellen over het afstand doen en de precieze kosten :)

Hee wat fijn dankjewel! Ik ga even bellen vandaag en als het niet lukt morgen! Ze is voedster indd en niet gesteriliseerd. Ook niet geënt. Super bedankt voor je bericht!

Lisett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:17

Graag gedaan natuurlijk! Ik vind het super dat je inziet dat je konijn op deze manier niet gelukkig is en een nieuw plekje voor haar zoekt. Succes met alles!

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:58

Ik heb eventueel ruimte voor een voedster. Laatst is mijn eigen voedster overleden. Al mijn konijnen komen uit de opvang.

Grote ren, fantastisch leven met nog een dame en heer. Enige voorwaarde is dat ze nu ook buiten zit aangezien die van mij dat ook zitten.

Als je interesse hebt, stuur mij maar pb. Kan ik je wat foto's appen enzo.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:00

Koekeroekus schreef:
Ik heb eventueel ruimte voor een voedster. Laatst is mijn eigen voedster overleden. Al mijn konijnen komen uit de opvang.

Grote ren, fantastisch leven met nog een dame en heer. Enige voorwaarde is dat ze nu ook buiten zit aangezien die van mij dat ook zitten.

Ik kan bevestigen dat Koekeroekus haar konijnen het goed hebben! :D Tenminste van wat ik van foto's gezien heb! :D

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:03

MarlindeRooz schreef:
Koekeroekus schreef:

Ik kan bevestigen dat Koekeroekus haar konijnen het goed hebben! :D Tenminste van wat ik van foto's gezien heb! :D

Hihi, dank je! Volgens mij heb ik ooit wel foto's geplaatst op Bokt. Inmiddels zijn er wat aanpassingen geweest en hebben ze het alleen maar leuker gekregen haha.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:04

MarlindeRooz schreef:
Koekeroekus schreef:

In het echt ook hoor haha niet alleen op de foto's

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 17:22

Lisett_ schreef:
Graag gedaan natuurlijk! Ik vind het super dat je inziet dat je konijn op deze manier niet gelukkig is en een nieuw plekje voor haar zoekt. Succes met alles!

Lief! Dankjewel!

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 17:23

Koekeroekus schreef:

Ik doe je een pb!

Corientjuh94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:26

Echt heel goed van je dat je denkt aan je konijn. Hij kan nog een lang en gelukkig leven hebben ergens anders. Ik zou het proberen bij de knaaghof. Hier heb ik al 2 leuke konijnen vandaan !

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 22:43

Corientjuh94 schreef:
Echt heel goed van je dat je denkt aan je konijn. Hij kan nog een lang en gelukkig leven hebben ergens anders. Ik zou het proberen bij de knaaghof. Hier heb ik al 2 leuke konijnen vandaan !

Dankjewel wat lief. Ben nu in pb met een andere bokker ook :) wel bedankt voor de tip.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 01:47

Koekeroekus schreef:

Fijn aanbod maar helaas zit het konijn van TS binnen.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 09:21

GDG schreef:
Koekeroekus schreef:

Fijn aanbod maar helaas zit het konijn van TS binnen.

Na wat pb's heen en weer zit nijn inderdaad binnen. Dus voor nu kan ik haar niet het huisje bieden wat TS voor haar zoekt. Ik kan haar nu niet meer naar buiten doen dus zal ze in ieder geval tot april in een hok in huis moeten. Dus daar schiet ze voor nu niet heel veel mee op. Ik kan haar binnen niet de ruimte bieden die ik buiten wel heb.

Wie weet dat een opvang op kortere termijn een betere oplossing kan bieden. Als nijn in april nog steeds een ander huisje zoekt is ze van harte welkom natuurlijk.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-17 10:43

Het is inderdaad een super lief aanbod, maar inderdaad Nijntje zit altijd binnen en heeft ook altijd binnen gezeten indd. Ik ga even bedenken hoe en wat.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:29

Extra balen dat je die buitenren niet afgemaakt hebt voor je nijn. Hopelijk breng je haar snel naar een opvang of sta je haar af bij het asiel van Amersfoort (als ik het goed heb). Heb je al met Amersfoort gebeld? Daar kan ze per direct terecht toch?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:34

Bestaat de bunnybunch eigenlijk nog?

mazzeltje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:41

Je kan nog vragen of ze plek hebben bij "de konijnenherberg" in Moergestel. Echt een ontzettend fijne opvang met ruime hokken en hoge adoptie-eisen :j

Vorig jaar een konijn overgenomen welke ook binnen zat. Met aanpassingen in de schuur, goede isolatie, veel zaagsel en stro en een sterke warmtelamp is ze de winter samen met haar vriendje heel goed doorgekomen. Wellicht een idee voor de bokker die plek had?

Hoewel ik verlegen om voedsters zit ik momenteel echt aan mijn max met 15 konijn in 5 verschillende groepen/koppels... -O- :')

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 13:19

Is het geen optie dat je haar zelf houdt tot in het voorjaar en dan naar het aangeboden plekje?