Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wij laten hem op nieuwjaar uit voor een heel klein wandelingetje. Ook knopen we een sjaal om zijn borst heen op een speciale manier. We hadden dat op het internet gezien en er werd gezegd dat dat blijkbaar honden zou kalmeren. Het heeft tot nu toe elk jaar gewerkt!
hij is dan veel rustiger. 
Mijn moeders hond heeft echt baat bij de thundershirt. Beste koop ooit voor dat beestje werkt echt heel goed
Die kijkt niet om van de knallen, maar kijkt wel vol verbazing omhoog 
Overdag gaan we nog even naar het bos, om goed te rennen en zo alvast energie kwijt te raken 
) op op mijn kamer. Dit om te voorkomen dat ze er tussenuit glipt als die deur wel even open is
De bibberaar krijgt een thundershirt aan als er gejaagd wordt, als het onweert en bij oud en nieuw, en dat werkt goed. Ibbel schreef:Ze mag nét shirt alsnog lekker dicht bij me komen zitten - die flauwekul van negeren vind ik zulke onzin. Jij zou de betrouwbare roedelleider moeten zijn, en dan ga je je roedelgenoot die bang is negeren. Nee, dat helpt zeg...

Martinedd schreef:waarom is vuurwerktraining geen optie?
Maar nooit weer dus. Zeker niet nu je alle filmpjes en verhalen ziet over leuk bedoelde rotjes in anussen of in staarten gebonden, dieren die lollig in brand worden gestoken etc.
Ik sluit op 30 december 's avonds het luikje af en 1 januari mogen ze weer naar buiten. (al zijn er dan ook nog wel vuurwerkafstekers) Cayenne schreef:Martinedd schreef:waarom is vuurwerktraining geen optie?
Omdat mijn hond zich bij te veel prikkels volledig afsluit en dan is er niets meer met haar te beginnen.
We hebben het al eens geprobeerd, maar de trainer adviseerde ons om ermee te stoppen. Na de training was ze 3 dagen van slag en wilde ook niet meer eten. Ze verloor gemiddeld anderhalve kilo na een sessie. Zodra ze door had dat we naar de training gingen wilde ze de deur niet meer uit en begon over te geven van de stress.
Het gekke is dat ze youtube filmpjes met knallen dan weer helemaal geen probleem vind.