Ik heb nog brok over. Dus als je wil proberen moet je me even een pb sturen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kaus schreef:Dank voor alle reacties! Ga zo veel mogelijk op iedereen reageren.
Wijslander Vers vlees is in principe mijn volgende stap na hypoallergeen voer, maar ik probeer liever eerst 'het dierenarts praatje' dan iets wat de dierenarts echt afraadt.
Kaus schreef:Babootjes Zijn ontlastingen is onderzocht en daar was helemaal niks afwijkends in te vinden. Geen wormen en geen parasieten.
Sclimpre schreef:Het hypoallergeen voer dat de DA aanraadt is idd een logische keuze. Ik zou even slikken voor de prijs en dat maar proberen en niet zelf gaan experimenteren. Stel dat het goed gaat, dan kan je dan rustig uitkijken naar een prijsgunstiger oplossing.
Tenzij ik erover gelezen heb zeg je nergens hoe hij eet. Schrokt hij misschien? Dan kan een speciale voerbak helpen, of anders een hockeybal in de gewone voerbak leggen.
Uit je verhaal begrijp ik dat het een heel actieve hond is, het kan ook helpen hem wat rustiger proberen te maken, niet met medicatie of druppeltjes of zo, maar gewoon door de manier waarop je ermee om gaat. Dus lage stem, traag praten en zorgen dat niemand de hond druk maakt.
Succes ! Het klink in ieder geval als een hele leuke vrolijke hond.
dingogirl schreef:Als ik dit allemaal lees zou ik toch ook vers vlees gaan voeren.
Dat de dierenarts dit niet ziet zitten lijkt mij logisch.
dierenartsen hebben te weinig kennis over voer in het algemeen, zeker vers vlees is mijn ervaring.
en ze verkopen jou liever hun merk speciaalvoer tegen top prijzen.
ik heb 2 cattle's waarvan 1 herplaatser die we met 2 jaar overgenomen hebben. (Overigens wel van goede fokker).
die was volgens de vorige eigenaar altijd aan de diaree, maar dat hoorde bij het ras.......![]()
Bij ons kreeg hij een goede brok en vanaf dag 1 nooit meer diaree.
later ben ik overgegaan op vers vlees. Super gezonde honden zonder problemen.
en we hebben dit heel vaak aangeraden aan andere mensen met honden die allerlei problemen hadden met zeer goed resultaat.
volg je eigen gezonde verstand. De dierenarts weet ook niet altijd alles. (Waarbij ik niet wil zeggen dat je niet naar een da. moet gaan bij problemen.)
Verdiep je eens in voer / vers vlees en lees hier veel over. En gewoon proberen. Je kunt gestoomd vlees van bijv. Renske voeren om te beginnen en event. Over gaan op diepvriesvlees als het goed bevalt.
en anders een brok met veel vlees en geen granen en aardappel zoals riverwood bijv.
dingogirl schreef:het is geen fabel dat de gemiddelde dierenarts weinig weet van voeding. vraag maar eens wat er in een brok zit en waarom dat er in zou moeten zitten. en wat er speciaal in hun merk brok zit wat ze in de kliniek verkopen. dat kunnen de meesten niet uitleggen.
en als je vraagt waarom ze terughoudend zijn met vers vlees proberen zullen ze vaak niet verder komen dan dat rauw vlees nou eenmaal niet zo goed is en er niet alles inzit wat een hond nodig heeft. maar alle goede verhalen van honden met huid en andere problemen hoor je daar niet.
verder krijgen ze zeker een percentage per zak voer die ze in hun kliniek verkopen.
ze hebben niet voor niks vaak maar 1 merk speciaalvoer dat ze aanraden.
en je wordt dierenarts omdat je van dieren houdt en ze wilt helpen, maar het is echt geen slecht betaalde baan. en prijzen verschillen gigantisch per kliniek. dus er wordt genoeg extra verdiend.
( als voorbeeld een los botstukje halen uit het spronggewricht van een paard. bij de kliniek in de buurt rond de 1000 -1200 euro, terwijl een kliniek op een uur rijden precies dezelfde operatie kan uitvoeren voor 750 euro) maar dat terzijde.