Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
CharmingS schreef:Misschien een beetje off topic, maar ik vraag me echt af waarom mensen hun katten gewoon door de buurt laten lopen. Moet ik met mijn honden toch niet proberen.
Je hebt tegenwoordig speciale dingen die je op je schutting kan klikken waardoor er niks meer in of uit je tuin kan..
http://www.buitenlevengevoel.nl/tuinbev ... or-katten/
Als iedereen dit nou eens zou doen, zullen er misschien ook een stuk minder dieren worden aangereden.
Heb in mijn buurt in de afgelopen maanden al meerder katten gevonden aangereden en dood langs de weg. Verschrikkelijk om keer op keer maar die dieren op te ruimen (andere buurtbewoners schijnen dat niet nodig te vinden).
Mijn broertje heeft vorige week toevallig nog zijn auto in de prak gereden, hij moest uitwijken omdat er uit het niets een kat de weg over stak. (ben trouwens een grote kattenliefhebber hoor) Maar ben echt van mening dat mensen hun katten ook binnen moeten houden, of zorgen dat ze in ieder geval de tuin niet uit kunnen.
prugelpiet schreef:Mijn katten worden niet blij van in de tuin blijven. We hebben een klein tuintje met alleen maar tegels, terwijl ze een meter uit de schutting gewoon lekker met zn allen in de bos strook kunnen ravotten.
Dan ga ik ze niet in de tuin houden als anderen dat ook niet doen.
Charming, een hond is toch ook wel heel wat anders dan een kat he. Appels met peren vergelijken.

prugelpiet schreef:Mijn katten worden niet blij van in de tuin blijven. We hebben een klein tuintje met alleen maar tegels, terwijl ze een meter uit de schutting gewoon lekker met zn allen in de bos strook kunnen ravotten.
Charming, een hond is toch ook wel heel wat anders dan een kat he. Appels met peren vergelijken.
CharmingS schreef:Misschien een beetje off topic, maar ik vraag me echt af waarom mensen hun katten gewoon door de buurt laten lopen. Moet ik met mijn honden toch niet proberen.
Je hebt tegenwoordig speciale dingen die je op je schutting kan klikken waardoor er niks meer in of uit je tuin kan..
http://www.buitenlevengevoel.nl/tuinbev ... or-katten/
Als iedereen dit nou eens zou doen, zullen er misschien ook een stuk minder dieren worden aangereden.
Heb in mijn buurt in de afgelopen maanden al meerder katten gevonden aangereden en dood langs de weg. Verschrikkelijk om keer op keer maar die dieren op te ruimen (andere buurtbewoners schijnen dat niet nodig te vinden).
Mijn broertje heeft vorige week toevallig nog zijn auto in de prak gereden, hij moest uitwijken omdat er uit het niets een kat de weg over stak. (ben trouwens een grote kattenliefhebber hoor) Maar ben echt van mening dat mensen hun katten ook binnen moeten houden, of zorgen dat ze in ieder geval de tuin niet uit kunnen.
maralyn schreef:Eerlijk ts...?
Jou katten komen overal..?
En andere katten dus ook.
Enige optie is asiel...
Hoop echter wel dat jou eigen dan wel gechiptzijn.
Die kunnen óók naar t asiel worden gebracht.
Ik vind persoonlijk ook... Wil je dit gezeur niet... Moet je het maar voorkomen.
En ik snap boze medebewoners heel goed!
Ben er zelf ook één geweest.
En van bokt moest ik toen niet zeuren...
Blij dat ik wél overlegd heb met de kattenbuurt.
Inmiddels relatie gebroken en ik verhuist.
Heb nu een kat... En die komt niet van mijn erf af!
kim_1990 schreef:Voor degene die graag een discussie willen aangaan mbt het wel of niet buitenlaten van je kat verzoek ik graag een eigen topic te openen en dit niet in mijn topic te doen.
Ik heb namelijk niks aan die mening en ik deel ook absoluut die mening niet met iemand die vind dat ze opgesloten horen te zitten binnen.
Graag deze discussie ergens anders voeren.
Ik vroeg enkel om tips om andere katten uit mijn huis te houden, 1 tip: katten binnen houden...bedankt voor de tip, deze gaat helaas niet werken, graag door naar volgende tips.
Heb een aantal tips binnen gekregen welke mij eigenlijk wel bevallen en wat ik ga proberen.
Bedankt voor het meedenken allemaal.
Hier mag een slotje op, met een aantal gegeven tips kom ik al een heel eind.

Goof schreef:kim_1990 schreef:Mijn katten probeer ik al een jaar lang door het luikje van de kattenbak te duwenze zijn daar helaas gewoon niet al te snugger in en snappen na een jaar gewoon nog niet hoe het werkt.
Ah, dan heb jij dommere exemplaren dan ik![]()
Dan hoop ik dat je tot een andere goede oplossing komt.
MarlindeRooz schreef:prugelpiet schreef:Mijn katten worden niet blij van in de tuin blijven. We hebben een klein tuintje met alleen maar tegels, terwijl ze een meter uit de schutting gewoon lekker met zn allen in de bos strook kunnen ravotten.
Kijk eens op pinterest, genoeg leuke ideeën om je huis en tuin meer uitdagend te maken voor katten. Hebben anderen er ook geen last meer van.
CharmingS schreef:prugelpiet schreef:Mijn katten worden niet blij van in de tuin blijven. We hebben een klein tuintje met alleen maar tegels, terwijl ze een meter uit de schutting gewoon lekker met zn allen in de bos strook kunnen ravotten.
Nee dat is onzin. Toen ik voor een hond koos heb ik nagedacht over de voor en nadelen en of het wel mogelijk was om een hond in huis te halen. Als ik in een flatje had gewoond had ik namelijk nooit de keus voor een hond gemaakt, gewoon omdat dat niet zo fijn is voor een grote hond.
Dan zal ik voortaan ook maar mijn hondenstront laten liggen "omdat anderen dit ook doen". Als we het zo gaan doen komen we ook niet verder he.
Maar wel iedere keer a4'tjes op de lantaarn palen dat er weer een kat vermist is.. Nou ik weet wel waar die kat is hoor..
Daarnaast vind mijn hond het ook heerlijk om in de bosjes te ravotten met zijn vriendjes, zal dadelijk de poort open zetten kijken hoeveel van mijn buurtbewoners er dan komen klagen!
Als je geen ruimte hebt voor een kat dan neem er aub geen!
Ook wel voor alle 3. Fijn dat je daar zo over oordeelt
kim_1990 schreef:maralyn schreef:Eerlijk ts...?
Jou katten komen overal..?
En andere katten dus ook.
Enige optie is asiel...
Hoop echter wel dat jou eigen dan wel gechiptzijn.
Die kunnen óók naar t asiel worden gebracht.
Ik vind persoonlijk ook... Wil je dit gezeur niet... Moet je het maar voorkomen.
En ik snap boze medebewoners heel goed!
Ben er zelf ook één geweest.
En van bokt moest ik toen niet zeuren...
Blij dat ik wél overlegd heb met de kattenbuurt.
Inmiddels relatie gebroken en ik verhuist.
Heb nu een kat... En die komt niet van mijn erf af!
Nog even op deze reactie:
Ik vind het niet erg dat andermans katten in mijn tuin komen, rondom mijn huis hangen etc. Buiten maakt me niks uit, maar gewoon brutaal binnen komen en het dure speciale voer van mijn katten opeten vind ik te gek worden.
Mijn katten komen buiten inderdaad, mijne komen ook buiten de tuin...ik woon op een boerderij met 7000m2 grond en ze hangen voornamelijk rondom mijn huis en tuin.
Ik heb voor de aanschaf met buurtbewoners gepraat hierover, geen van alles had problemen met buitenlopende katten zolang ze geen overlast bezorgen. Mijne bezorgen geen overlast, ik heb net iedereen duidelijk afgesproken dat als mijne overlast bezorgen ze rustig mogen aanbellen/anoniem een briefje in de brievenbus mogen doen zodat ik maatregelen kan treffne hiertegen.
Ik woon in een gemoedelijk dorp waar iedereen meedenkt maar ik ben niet de enige die last heeft van.deze brutale kat.
Heb guster omwonenden gevraagt met katten en ook hun geven aan dat er een rooie (niet de mijne) kat bij hun brutaal binnen komt.
Overigens zijn mijn katten wel gechipt en als die overlast bezorgen en betreffende bewoner weet niet dat ik de eigenaar ben mogen ze hem rustig met de dierenambulance meegeven...dan maar wat betalen, maar dan wel kat veilig, mens veilig en ik weet dat ik maatregelen moet treffen.
Voor zover ik weet bezorgen mijn katten totaal geen overlast, buurtbewoners zijn gek op mijn katten omdat ze sociaal zijn, graag knuffelen en niet brutaal zijn...een aaitje, een kopje geven, een kusje krijgen en ze gaan weer verder jet spelen.