Vreemde brutale kat in huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nagini

Re: Vreemde brutale kat in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 06:15

Zo die zou van mij elke keer dat ie in huis was een enkeltje asiel gekregen. Zal mij niet interesseren wat zn eigen baasje ervan vind dan moet ie de Kat maar binnen houden zeker als het een asociaal geval betreft.

Wellicht kun je dierenbescherming bellen of zelf een soort vangconcept waar hij naar binnenkomt.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 06:26

Vangen en naar asiel brengen.
Of je katten zelf binnen en buiten laten, onze 2 van 3 katten doen we zelf naar buiten ( een is doof die blijft binnen of in de tuin)
De katten zitten voor raam als ze naar binnen willen, als we weg gaan roepen we 2-3x in 10-15 min en inmiddels weten ze dat het echies is en zijn ze snel naar binnen

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 09:21

linnie050 schreef:
En de kat is ook niet van de vorige bewoners?

Nee, dat is 1 ding wat zeker is, ik ben de eerste huurder in dit huisje met beesten haha.

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 09:27

Misschien een idee om een vangkooi binnen achter het kattenluik te zetten?
Dan loopt de brutale aap er zo in...
Ik heb mijn tuin wel katproof gemaakt door gaas over de tuin te spannen. Zo kan er geen kat in of uit. Mijn poezenbeest is opgegroeid op de boerderij, en aangezien ik nu in een wijk woon, wilde ik niet dat ze op straat zou komen, of dat ze bij een ander in de tuin ging zitten. Het voordeel is inderdaad dat er ook geen andere kat in mijn tuin komt, en dus ook niet door het luikje in mijn huis.
Nu was dit eigenbelang, ik snap dat je geen kosten gaat maken om de last van een vreemde kat te beperken.
Ik zeg- vangen en naar het asiel ermee.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 09:44

Misschien een beetje off topic, maar ik vraag me echt af waarom mensen hun katten gewoon door de buurt laten lopen. Moet ik met mijn honden toch niet proberen.

Je hebt tegenwoordig speciale dingen die je op je schutting kan klikken waardoor er niks meer in of uit je tuin kan..
http://www.buitenlevengevoel.nl/tuinbev ... or-katten/
Als iedereen dit nou eens zou doen, zullen er misschien ook een stuk minder dieren worden aangereden.
Heb in mijn buurt in de afgelopen maanden al meerder katten gevonden aangereden en dood langs de weg. Verschrikkelijk om keer op keer maar die dieren op te ruimen (andere buurtbewoners schijnen dat niet nodig te vinden).

Mijn broertje heeft vorige week toevallig nog zijn auto in de prak gereden, hij moest uitwijken omdat er uit het niets een kat de weg over stak. (ben trouwens een grote kattenliefhebber hoor) Maar ben echt van mening dat mensen hun katten ook binnen moeten houden, of zorgen dat ze in ieder geval de tuin niet uit kunnen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 09:51

CharmingS schreef:
Misschien een beetje off topic, maar ik vraag me echt af waarom mensen hun katten gewoon door de buurt laten lopen. Moet ik met mijn honden toch niet proberen.

Je hebt tegenwoordig speciale dingen die je op je schutting kan klikken waardoor er niks meer in of uit je tuin kan..
Als iedereen dit nou eens zou doen, zullen er misschien ook een stuk minder dieren worden aangereden.
Heb in mijn buurt in de afgelopen maanden al meerder katten gevonden aangereden en dood langs de weg. Verschrikkelijk om keer op keer maar die dieren op te ruimen (andere buurtbewoners schijnen dat niet nodig te vinden).

Mijn broertje heeft vorige week toevallig nog zijn auto in de prak gereden, hij moest uitwijken omdat er uit het niets een kat de weg over stak. (ben trouwens een grote kattenliefhebber hoor) Maar ben echt van mening dat mensen hun katten ook binnen moeten houden, of zorgen dat ze in ieder geval de tuin niet uit kunnen.

Hier ben ik het wel mee eens. Ik snap dat ke vind dat je katten lekker buiten moeten kunnen lopen. Dat zei je ook toen ik aanhaalde ze binnen te houden.
Maar in de huidige maatschappij is hef gewoon niet meer handig. Steeds meer auto’s en meer mensen met haast die niet uitkijken. En nog niet te spreken over mensen met verkeerde bedoelingen. Maar ook jou katten die lekker bij Mientje met de mooie bloemen in de tuin gaan schijten.
Wat Charming ook zegt dat moeten ze eens met honden gaan doen. Lekker los laten lopen en naar buiten wanneer ze willen. Nou dan staat het hele land op zijn kop. Het is een kleine moeite om je tuin kat proof te maken zodat ze daar lekker kunnen spelen. En verder lekker binnen kunnen zijn. Het is jouw kat dus je eigen verantwoordelijkheid.

Mijn kat is echt niet ongelukkiger omdat hij binnen zit. Hij heeft genoeg te spelen en rent als een gek door het huis met zijn speeltjes. Daarna valt hij lekker bij de verwarming in slaap. En in de zomer mag hij aan een lijntje buitenspelen.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:11

Ik vind ook dat ieder dier het daglicht moet kunnen zien en een frisse neus moet kunnen halen. Maar als jij een dier in huis neemt dan ben jij er verantwoordelijk voor. Moet zeggen dat ik ondertussen wel een beetje gek word van die katten die mijn vissen uit de vijver doodmaken, en er vervolgens even mee spelen en daarna de vis niet eens opeten maar gewoon laten liggen.. (heb dit op camera trouwens) En andere katten die de tuin onder schijten, voor mijn hond zijn kennel gaan zitten die dan helemaal leip word en uit frustratie haar poten open haalt.

Ik heb nu een stroomdraad over de schutting gespannen dus geen kat die mijn tuin nog in komt.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:15

Mijn katten worden niet blij van in de tuin blijven. We hebben een klein tuintje met alleen maar tegels, terwijl ze een meter uit de schutting gewoon lekker met zn allen in de bos strook kunnen ravotten.
Dan ga ik ze niet in de tuin houden als anderen dat ook niet doen.

Charming, een hond is toch ook wel heel wat anders dan een kat he. Appels met peren vergelijken.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:23

prugelpiet schreef:
Mijn katten worden niet blij van in de tuin blijven. We hebben een klein tuintje met alleen maar tegels, terwijl ze een meter uit de schutting gewoon lekker met zn allen in de bos strook kunnen ravotten.

Charming, een hond is toch ook wel heel wat anders dan een kat he. Appels met peren vergelijken.

Nee dat is onzin. Toen ik voor een hond koos heb ik nagedacht over de voor en nadelen en of het wel mogelijk was om een hond in huis te halen. Als ik in een flatje had gewoond had ik namelijk nooit de keus voor een hond gemaakt, gewoon omdat dat niet zo fijn is voor een grote hond.

Dan zal ik voortaan ook maar mijn hondenstront laten liggen "omdat anderen dit ook doen". Als we het zo gaan doen komen we ook niet verder he.

Maar wel iedere keer a4'tjes op de lantaarn palen dat er weer een kat vermist is.. Nou ik weet wel waar die kat is hoor..

Daarnaast vind mijn hond het ook heerlijk om in de bosjes te ravotten met zijn vriendjes, zal dadelijk de poort open zetten kijken hoeveel van mijn buurtbewoners er dan komen klagen!

Als je geen ruimte hebt voor een kat dan neem er aub geen!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:26

Eerlijk ts...?
Jou katten komen overal..?
En andere katten dus ook.

Enige optie is asiel...
Hoop echter wel dat jou eigen dan wel gechiptzijn.
Die kunnen óók naar t asiel worden gebracht.

Ik vind persoonlijk ook... Wil je dit gezeur niet... Moet je het maar voorkomen.

En ik snap boze medebewoners heel goed!
Ben er zelf ook één geweest.
En van bokt moest ik toen niet zeuren... :')
Blij dat ik wél overlegd heb met de kattenbuurt.
Inmiddels relatie gebroken en ik verhuist.
Heb nu een kat... En die komt niet van mijn erf af!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:29

prugelpiet schreef:

Kijk eens op pinterest, genoeg leuke ideeën om je huis en tuin meer uitdagend te maken voor katten. Hebben anderen er ook geen last meer van.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 12:56

CharmingS schreef:

Helemaal mee eens!

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-17 09:17

Voor degene die graag een discussie willen aangaan mbt het wel of niet buitenlaten van je kat verzoek ik graag een eigen topic te openen en dit niet in mijn topic te doen.
Ik heb namelijk niks aan die mening en ik deel ook absoluut die mening niet met iemand die vind dat ze opgesloten horen te zitten binnen.
Graag deze discussie ergens anders voeren.
Ik vroeg enkel om tips om andere katten uit mijn huis te houden, 1 tip: katten binnen houden...bedankt voor de tip, deze gaat helaas niet werken, graag door naar volgende tips.
Heb een aantal tips binnen gekregen welke mij eigenlijk wel bevallen en wat ik ga proberen.

Bedankt voor het meedenken allemaal.
Hier mag een slotje op, met een aantal gegeven tips kom ik al een heel eind.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-17 09:29

maralyn schreef:
Eerlijk ts...?

Enige optie is asiel...

Ik vind persoonlijk ook... Wil je dit gezeur niet... Moet je het maar voorkomen.

Nog even op deze reactie:
Ik vind het niet erg dat andermans katten in mijn tuin komen, rondom mijn huis hangen etc. Buiten maakt me niks uit, maar gewoon brutaal binnen komen en het dure speciale voer van mijn katten opeten vind ik te gek worden.
Mijn katten komen buiten inderdaad, mijne komen ook buiten de tuin...ik woon op een boerderij met 7000m2 grond en ze hangen voornamelijk rondom mijn huis en tuin.
Ik heb voor de aanschaf met buurtbewoners gepraat hierover, geen van alles had problemen met buitenlopende katten zolang ze geen overlast bezorgen. Mijne bezorgen geen overlast, ik heb net iedereen duidelijk afgesproken dat als mijne overlast bezorgen ze rustig mogen aanbellen/anoniem een briefje in de brievenbus mogen doen zodat ik maatregelen kan treffne hiertegen.
Ik woon in een gemoedelijk dorp waar iedereen meedenkt maar ik ben niet de enige die last heeft van.deze brutale kat.
Heb guster omwonenden gevraagt met katten en ook hun geven aan dat er een rooie (niet de mijne) kat bij hun brutaal binnen komt.

Overigens zijn mijn katten wel gechipt en als die overlast bezorgen en betreffende bewoner weet niet dat ik de eigenaar ben mogen ze hem rustig met de dierenambulance meegeven...dan maar wat betalen, maar dan wel kat veilig, mens veilig en ik weet dat ik maatregelen moet treffen.

Voor zover ik weet bezorgen mijn katten totaal geen overlast, buurtbewoners zijn gek op mijn katten omdat ze sociaal zijn, graag knuffelen en niet brutaal zijn...een aaitje, een kopje geven, een kusje krijgen en ze gaan weer verder jet spelen.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 09:36

kim_1990 schreef:
Voor degene die graag een discussie willen aangaan mbt het wel of niet buitenlaten van je kat verzoek ik graag een eigen topic te openen en dit niet in mijn topic te doen.
Ik heb namelijk niks aan die mening en ik deel ook absoluut die mening niet met iemand die vind dat ze opgesloten horen te zitten binnen.
Graag deze discussie ergens anders voeren.
Ik vroeg enkel om tips om andere katten uit mijn huis te houden, 1 tip: katten binnen houden...bedankt voor de tip, deze gaat helaas niet werken, graag door naar volgende tips.
Heb een aantal tips binnen gekregen welke mij eigenlijk wel bevallen en wat ik ga proberen.

Bedankt voor het meedenken allemaal.
Hier mag een slotje op, met een aantal gegeven tips kom ik al een heel eind.

Dus als er een reactie word gegeven die je niet aanstaat mag het topic op slot?
Laat jij lekker je kat buiten lopen, ik hou mijn hond voortaan niet meer vast als er een kat in mijn tuin zit.. Vervelend voor de kat maar ik word er ondertussen schijtziek van al die smerige stront en dooie vissen in mijn tuin..

Heb ook niks gezegd over opgesloten zitten, maar jou kat is jou verantwoordelijkheid. Misschien lopen jou katten ook wel zomaar bij mensen naar binnen. Dat weet je namelijk niet want je kan geen verantwoordelijkheid dragen voor een dier dat je niet in de gaten kan houden.

Er zijn genoeg oplossingen om je kat buiten te kunnen laten maar er zijn toch ook grenzen ergens. En wat moet de persoon met de brutale kat doen dan? Die moet zijn kat volgens jou binnen houden want hij is brutaal. Weet jij dan precies wat jou kat uitspookt als jij niet thuis bent?

Dus mijn punt is, als iedereen zijn dieren bij zich houd dan scheelt dat voor heel veel mensen problemen, zowel voor de eigenaren als voor de buurtbewoners. Als iedereen zijn dieren bij zou houden zou jij geen vreemde brutale kat in je huis hebben ;)

Heb het trouwens niet alleen over jou kat TS maar ook een deel algemeen.

Maargoed zal inderdaad eens een topic daar over openen of ik de enige ben die daar zo over denkt ;)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 10:17

Ben het wel met je eens hoor. Moet je je voorstellen dat een hond zomaar een huis zou binnenlopen en de inwoners zou belagen. Hij zou gelijk ingeslapen worden.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 10:22

PimxBotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 10:51

Ondanks honden en twee katten is de kat van de buren hier ook destijds ingetrokken.
Ze hebben hem opgehaald een week toen weer vrij en hij trok weer hier in.

Nu hebben de buren en wij er maar in berust en woont hij hier.
Een lieve kat.
De buren hebben twee nieuwe katjes genomen en die heb ik niet hier gezien.

Het was niet leuk voor hun en hun kinderen hopelijk gaat het met twee katjes beter voor hun.
De kinderen en hun ouders zijn de kat nog wel eens komen bezoeken.
Zo kan het dus ook gaan.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:14

Je mag mijn hond wel een dagje lenen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:20

Goof schreef:
kim_1990 schreef:
Mijn katten probeer ik al een jaar lang door het luikje van de kattenbak te duwen :+ ze zijn daar helaas gewoon niet al te snugger in en snappen na een jaar gewoon nog niet hoe het werkt.

Ah, dan heb jij dommere exemplaren dan ik :+
Dan hoop ik dat je tot een andere goede oplossing komt.

Wij hadden vroeger één slimme en één domme. De domme snapte dat luikje gewoon echt niet; als het dicht was ging ze er niet doorheen. Dan wachte ze totdat de ander erdoorheen ging, en dan ging ze snel mee. :+ :')

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:41

MarlindeRooz schreef:
prugelpiet schreef:

Kijk eens op pinterest, genoeg leuke ideeën om je huis en tuin meer uitdagend te maken voor katten. Hebben anderen er ook geen last meer van.

Anderen hebben geen last van mijn katten. Het huis is leuk genoeg voor ze, maar vooral in de zomer en in de lente zijn ze het liefste buiten. Ik ga mijn katten niet binnen opsluiten als er 10 andere katten van de buren wel vrij rond mogen lopen. Waar ik trouwens ook geen last van heb.

CharmingS schreef:
prugelpiet schreef:

Nee dat is onzin. Toen ik voor een hond koos heb ik nagedacht over de voor en nadelen en of het wel mogelijk was om een hond in huis te halen. Als ik in een flatje had gewoond had ik namelijk nooit de keus voor een hond gemaakt, gewoon omdat dat niet zo fijn is voor een grote hond.

Dan zal ik voortaan ook maar mijn hondenstront laten liggen "omdat anderen dit ook doen". Als we het zo gaan doen komen we ook niet verder he.

Maar wel iedere keer a4'tjes op de lantaarn palen dat er weer een kat vermist is.. Nou ik weet wel waar die kat is hoor..

Daarnaast vind mijn hond het ook heerlijk om in de bosjes te ravotten met zijn vriendjes, zal dadelijk de poort open zetten kijken hoeveel van mijn buurtbewoners er dan komen klagen!

Als je geen ruimte hebt voor een kat dan neem er aub geen!

Ik heb zat ruimte voor een kat hoor :+ Ook wel voor alle 3. Fijn dat je daar zo over oordeelt :D

Maar fijn dus dat mijn buurt zo schappelijk is dat niemand klaagt over de katten van een ander omdat iedereen zn katten los heeft lopen *\o/*

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:03

TS, wat als de rollen omgekeerd waren? Wat als jou kat bij een ander naar binnen ging en daar de boel onder zou piesen. Hoe zou je dat weten? Wat zou je eraan doen? Die andere kat heeft net als jou katten rechten en hij snapt echt niet dat het raam wel voor de andere twee maar niet voor hem open staat. Ik hoop dat je in contact kan komen met de eigenaar van de andere kat. Dat jullie samen tot een goede oplossing komen.

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:04

Moet ik eens een grotere rel starten... in de tijd van mijn vader, toen hij jachtopziener was van een prive domein moest hij van zijn baas de rondlopende katten doden. Mijn vader, die toch 'ietswat' meer dierenvriend was en ze niet wou vermoorden, ving de katten dan in een kattenvangkooi en dompelde hen zo even onder in de vijver, die kregen daarvan zo'n schrik opgedaan dat ze nooit meer in de buurt kwamen van dat bos.

Dus ja, mss die kat eens een goede schrik oplaten doen, moet natuurlijk niet zijn door hem onder water te gaan steken zoals in die "goede oude tijd".

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:18

kim_1990 schreef:
maralyn schreef:
Eerlijk ts...?

Enige optie is asiel...

Nog even op deze reactie:
Ik vind het niet erg dat andermans katten in mijn tuin komen, rondom mijn huis hangen etc. Buiten maakt me niks uit, maar gewoon brutaal binnen komen en het dure speciale voer van mijn katten opeten vind ik te gek worden.
Mijn katten komen buiten inderdaad, mijne komen ook buiten de tuin...ik woon op een boerderij met 7000m2 grond en ze hangen voornamelijk rondom mijn huis en tuin.
Ik heb voor de aanschaf met buurtbewoners gepraat hierover, geen van alles had problemen met buitenlopende katten zolang ze geen overlast bezorgen. Mijne bezorgen geen overlast, ik heb net iedereen duidelijk afgesproken dat als mijne overlast bezorgen ze rustig mogen aanbellen/anoniem een briefje in de brievenbus mogen doen zodat ik maatregelen kan treffne hiertegen.
Ik woon in een gemoedelijk dorp waar iedereen meedenkt maar ik ben niet de enige die last heeft van.deze brutale kat.
Heb guster omwonenden gevraagt met katten en ook hun geven aan dat er een rooie (niet de mijne) kat bij hun brutaal binnen komt.

Overigens zijn mijn katten wel gechipt en als die overlast bezorgen en betreffende bewoner weet niet dat ik de eigenaar ben mogen ze hem rustig met de dierenambulance meegeven...dan maar wat betalen, maar dan wel kat veilig, mens veilig en ik weet dat ik maatregelen moet treffen.

Voor zover ik weet bezorgen mijn katten totaal geen overlast, buurtbewoners zijn gek op mijn katten omdat ze sociaal zijn, graag knuffelen en niet brutaal zijn...een aaitje, een kopje geven, een kusje krijgen en ze gaan weer verder jet spelen.

dit zou toch al genoeg moeten zijn om te kappen met dat offtopic gejank over katten die buitenlopen in het algemeen??
TS heeft verdorie al met de buurt overlegd en niemand heeft er een probleem mee. Waarom een paar haar niet bekende internethelden dan wel? Dat eeuwige gedram.... -O-

Wij hebben het probleem van stoute buurtpoezen opgelost door een luikje in de deur te maken met een sensor. Want ook onze katten gaan door een raampje boven in en uit. Zou een tijdelijke deur misschien geen optie zijn zodat je de originele deur kan terugplaatsen mocht je verhuizen? En anders zit er dnek ik inderdaad weinig anders op dan het raam dichthouden...

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:20

Kan je echt trots op zijn op je vader Laureas.Wat een misselijk bericht.Het eerste zinnetje van je bericht zegt al veel over hoe je als kind geworden bent door opvoeding van zo"n vader.

Ts ik vrees dat je weinig kan doen aan de rode kater.Overal waar jou katten binnen kunnen komen kan hij ook komen .Enkel een kattenluik met chip zou hem buiten kunnen houden.Andere opties om katten af te schrikken ,schrikken ook die van je zelf af.
Ik vraag me af of het wel een tamme kat is aangezien je hem niet kan benaderen.Ik denk dat een vangkooi en naar het asiel de enigste optie is als je hem echt weg wilt hebben.