Zoe_97 schreef:Inderdaad niet goedkoop. Maar echt de moeite waard.
Zie ze ook niet 2dehands aangeboden worden en dat wil meestal wel wat zeggen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zoe_97 schreef:Inderdaad niet goedkoop. Maar echt de moeite waard.
Gloa schreef:Zoe_97 schreef:Inderdaad niet goedkoop. Maar echt de moeite waard.
Zie ze ook niet 2dehands aangeboden worden en dat wil meestal wel wat zeggen. Maar de meest eenvoudige (YS300) reageert op geluid. Is die veilig met andere honden in de buurt? En kan ik die afwisselen tussen 2 honden? De hond die alleen blaft bij mensen op terrein weet soms ook niet van ophouden, zelfs niet als de mensen al lang binnen zijn
. Dat is geen neurotische blaffer maar moet wel weer even aan zn verstand worden gebracht dat er een verschil is tussen een waakse woef en doorslaan.
Gloa schreef:Maak hier aub geen reltopic van. Ben je per definitie tegen blafbaden klik dit topic dan gewoon weg.
- reageert niet op andere blaffende honden in de nabijheid
MariekeB schreef:Ik trek me terug uit dit topic. Krijg zelfs een nare pb over het feit dat ik dit gedaan heb.
Palmera schreef:Utixo schreef:Ik snap sowieso nooit zo goed waarom de gemiddelde bokker hun paard wel achter stroom zet, maar o wee als een hond actie/reactie krijgt. Zolang een paard niet tegen het draad aanloopt krijgt hij geen schok, als een hond niet idioot doet krijgt hij geen schok.
Wij hebben er 1 van Petsafe, maar dat is echt een actie/reactie band. Geen piepjes van te voren. Die had mijn hond namelijk binnen no time uitgevogeld. Blaffen is een schok.
Ik mag toch hopen dat jij wel het verschil ziet tussen een paard dat in een wei áchter stroom staat en een hond die ermee om zijn nek loopt.
En verder hou ik mijn mond want ik vind het een zinloze trainingsmethode, uitermate geschikt voor het type baas dat het vertikt tijd te nemen voor de hond.
Ianrowan2009 schreef:MariekeB schreef:Ik trek me terug uit dit topic. Krijg zelfs een nare pb over het feit dat ik dit gedaan heb.
Off topic: Veel mensen voelen zich heel wat als ze een PB sturen met daarin een naar bericht. Persoonlijk vind ik dat een erg laffe actie, en nergens voor nodig. Jammer dat je je terugtrekt hierdoor, heeft die persoon nog zijn/haar zin ook.
On topic: ik heb zelf ook wel eens een electrische band gebruikt. Was bij een labrador waar ik toen op moest passen die met grote regelmaat de benenwagen nam als er ook maar een mm aan ruimte was. In het begin wist ik echt niet hoe dat ding werkte, was echt zoeken. Maar ik was er maar al te blij mee! Hij was namelijk, voordat hij die band had, al eens aan gereden door een auto. Ik heb veel liever dat hij een schok krijgt, dan een laatste klap door een auto!
Uiteindelijk hoef je enkel nog maar het belletje te gebruiken, waardoor hij al luisterde. Alleen kan ik mij niet echt herinneren welke band dat was. Was er volgens mij ook één die je kon afstemmen op overmatig blaffen. Ik zal eens kijken of ik het merk nog terug kan vinden.
Mariloulou schreef:En alle tegenstanders, die hebben waarschijnlijk nog nooit een dergelijke situatie meegemaakt.
Soms moet je een keuze maken die wellicht niet ideaal is, maar wel beter voor de hond dan een nog minder alternatief.
amies100 schreef:Dogtra vind ik zelf de allerbeste, verschillende standen en kunnen tegen een behoorlijk stoot(je).
Batterij gaat lang mee vind ik.
Ik moet wel zeggen dat "echte" blaffers ook een manier vinden om geluid te maken waar een blafband niet op reageert.