Zoe_97 schreef:Inderdaad niet goedkoop. Maar echt de moeite waard.
Zie ze ook niet 2dehands aangeboden worden en dat wil meestal wel wat zeggen
. Maar de meest eenvoudige (YS300) reageert op geluid. Is die veilig met andere honden in de buurt? En kan ik die afwisselen tussen 2 honden? De hond die alleen blaft bij mensen op terrein weet soms ook niet van ophouden, zelfs niet als de mensen al lang binnen zijn
. Dat is geen neurotische blaffer maar moet wel weer even aan zn verstand worden gebracht dat er een verschil is tussen een waakse woef en doorslaan.

. Zolang een paard niet tegen het draad aanloopt krijgt hij geen schok, als een hond niet idioot doet krijgt hij geen schok.
. Een hond die af en toe blaft is wel iets anders dan een neurotische blaffer die er niet meer uit te krijgen is. Nee de keuze is niet ideaal maar wel in het belang van de hond. Ipv continu binnen te moeten zitten kan ze straks heerlijk op een halve hectare grond rond rennen met de andere 2 honden.
Dat vind ik echt vreselijk. Andere doelen als hierboven beschreven vind ik begrijpelijk. Als je als eigenaar maar weet waar het blaffen vandaan komt en daarnaar handelt.