Ze zijn ontzettend lief, rustig en tam, echt nergens van onder de indruk (de haan is ook een braaf dier).
Ze leggen elke dag een ei maar broeden eigenlijk niet (al schijnt dat er ook mee te maken hebben dat ze nog niet zo oud zijn).
Persoonlijk vind ik het ook een leuk kleurtje
. 
Hier hebben we helaas ondervonden dat een 'kippenweide' ook niet altijd ideaal is. Ondanks veel beschutting veranderden alle kippen vroeg of laat in een makkelijk hapje toen de bunzingen jongen kregen. Hier komt dus toch een ren voor die paar maanden zodat een (verder wel geweldig) kippenleven hopelijk wat langer mag duren. Ik vind het wel ontzettend leuke dieren om te hebben.
) dieren en dus een mooi alarmsysteem zou je denken, maar uiteindelijk gingen die er zelfs ook aan. Wij gaan het volgend jaar nog eens proberen met een grote ren denk ik. Mijn idee is om die te gebruiken in de ergste periode en ze dan eventueel voor die maanden alleen midden op de dag er een paar uurtjes uit te laten als ik zelf buiten ben. Helemaal veilig is dat natuurlijk ook niet. Zelf zou ik er vrede mee hebben als er incidenteel een kip zou 'verdwijnen', maar in die tijd van het jaar was het hier echt wachten op de volgende.
Als je helemaal niet kunt leven met de gedachte dat je kip ten prooi kan vallen aan een roofdier is loslopen nooit een goed idee helaas. Zelfs midden in de stad zijn roofdieren die wel een kippetje lusten.