Citaat:Ja hier hebben een aantal honden ook al een trap gehad. Maar dat betrof wel honden die zo op die van mij af doken. Grommend, tanden bloot en haren recht omhoog boven op mijn hond(en) en als baasje dan zeker niks doet dan heeft de hond echt pech. Dan kies ik toch echt voor mijn eigen hond.
Kort geleden kwamen we een vrouw met twee labradors tegen. Een blonde en een bruine. Beide honden liepen los en mevrouw had geen idee blijkbaar wat haar hond aan het doen was. Deze was namelijk uit het zicht van haar aangezien zij op het slingerpad al een behoorlijk stuk verder was. Beest blijft op onze kruising staan waardoor wij er niet langs konden. Hebben baasje vriendelijk verzocht de hond bij zich te roepen. Toen dit na een keer of 6 nog niet lukte kwam ze terug gelopen. Haar hond wilde alleen maar spelen. Wij wisten niks van honden gedrag. Maar haar hond had vanaf zn staart tot zn kop al zn haren omhoog en stond strak gespannen. Vervolgens krijg ik te horen dat ze de hond niet aan kan lijnen of weg kan halen omdat ie dan aan zal vallen. Uhh hij kwam toch spelen volgens jou?!
Dus hond toch maar aan proberen te lijnen, waardoor hij dus inderdaad vol op mijn hond dook. Gelukkig op de reu, want die doet dus echt niks terug. Maar had mijn teef gebeten had “ die stafford” het wel weer gedaan.
Waaaaarom laten mensen dat soort beesten loslopen.
Dit is nou net het juiste voorbeeld van honden die niet los horen te lopen.
En voor het dikgedrukte, mensen denken vaak zo indd. Ik heb een am bull, hartstikke lief beest. Zit geen milimeter kwaad in. Maar sommige mensen denken echt dat het een vals beest is, omdat hij behoord tot de bepaalde rassen.