Plaskater, gat plasbuis, enige oplossing; Inslapen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

femo

Re: Plaskater, gat plasbuis, enige oplossing; Inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 15:51

Jeetje wat een rare gang van zaken bij die praktijk. sterkte ts! #)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 15:58

Wat een verdrietig verhaal, heel veel sterkte :(:)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-17 16:11

Nou, vanavond om 7 uur word hij weer geopereerd. Een andere dierenarts in de kliniek hoorde het verhaal en hij wil een penisamputatie proberen. Hij durfde niks te beloven, maar hij gaat zijn best doen. Eigenlijk heeft hij een vrije dag en hij heeft vanavond voorbereidingen voor zijn huwelijk, dus we zijn hem vreselijk dankbaar.

Oja, en mocht het niet lukken, dan laten we hem niet meer wakker worden. Het idee dat ik hem mogelijk niet meer levend ga zien is vreselijk, maar het is natuurlijk niet eens een idee om hem nog wakker te laten worden als de operatie niet lukt. Dus voor Loekie veranderd er niks, hij gaat slapen...

Afbeelding
Hoop zo dat we hem gewoon weer gezond thuis krijgen...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 16:13

Ik steek een voor je kaarsje op TS!

Maar weten jullie inmiddels wat het probleem precies is?

NathalieBerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 16:23

Sterkte vanavond TS! ik zal aan jullie denken!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 16:25

Heel veel sterkte! Ik zou ook niet direct beslissen om mijn kat te laten gaan als ze met zo'n bericht bellen, kijk is er inderdaad echt niets te doen dan is het niet anders.

Saranghea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 16:30

Ik wil je niet teveel moed geven want het hangt ook erg af van de kater zelf en op welke manier er een gat/scheur in de urineleider zit. Een gat in de urineleider is met veel geduld te 'repareren'al hangt het erg af van HOE de urineleider gescheurd is. Weliswaar in combinatie met een penisamputatie.

Spreek uit eigen ervaring, het is een soort operatie die niet veel wordt gedaan en het vergt ook geluk en een goed helingsproces.
Bij ons was het een kater waarbij er al een steentje hoog in de urineleider vast zat. Het eerste wat men doet bij blaasproblemen is een katheter schuiven en dan hopen dat je in de blaas komt. Bij het katheter schuiven bij deze kater zijn we echter tegen het steentje aangekomen en met dikke pech is het steentje verschoven (wat overigens niet met alle blaasstenen slecht is) en zorgde daatbij voor een scheur in de urineleider. Daarop een röntgenfoto gemaakt en besloten de stenen te verwijderen. Het was ons pas eerst duidelijk dat de urineleider gescheurt was op het moment dat we aan het opereren waren en we met een open buikholte opnieuw probeerde te katheteriseren. Op de foto zie je het niet en met alleen katheteriseren merk je alleen of je de blaas kunt bereiken of niet. Op het moment dat ons duidelijk werd dat het niet makkelijk zou worden heeft de dierenarts eerst even afstand genomen en de eigenaresse op de hoogte gebracht van hoe we verder zouden willen gaan. Ze wist van alle risico's en ze wist dat het geen garantie was dat de kater uiteindelijk op zou knappen en wij wisten van haar als ze in zou stemmen dat ze er ook voor de volle 100% voor zou gaan (het voordeel van je klanten kennen). Uiteindelijk gaat het de kater zonder penis goed af en is zijn urineleider ook goed genezen. Bij deze kater is dus de penis geamputeerd en de urineleider 'versterkt' met een katheter die er in totaal 3 weken in heeft gezeten. De urineleider is ook met miniscule hechtinkjes gehecht om de katheter heen op de plek van de scheur.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 17:18

Ah toch nog iemand die het wil proberen. Ik duim voor Loekie. Sterkte.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-17 18:05

We werden net gebeld, hij is eerder geopereerd dan verwacht en; DE OPERATIE IS GELUKT!!!!!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Hij is nog niet helemaal buiten gevaar natuurlijk, maar de operatie is gelukt en ze kunnen de katheter er helemaal in krijgen.

Wat een dag... Zo blij dat we niet geluisterd hebben naar de andere dierenarts! 2 Operatie's verder, maar hij is er nog! En hopelijk nog minstens 16 jaar <3

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 18:13

Net je topic gelezen, wat super fijn dat de operatie is gelukt!! En wat goed van jullie dat je niet wilden opgeven voordat er een second opinion was! Dikke knuffel voor poezel! *\o/* **\O/**

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 18:25

Goed nieuws. Ik hoop dat hij helemaal opknapt en nog heel lang bij jullie mag blijven.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-17 18:48

Nogmaals heel erg bedankt allemaal voor jullie berichten. Ben zo blij! :):)

Weet trouwens niet wat er nou echt aan de hand was, of er nou echt een gat in zat of niet. Maar we gaan vanavond naar Loekie toe en dan horen we meer. En dat zal ik hier ook laten weten! :)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 18:53

Fijn om te lezen dat je zo hebt doorgepakt! Wij hebben met onze kat ook ontzettend goede ervaringen met Utrecht. Hij had hetzelfde probleem. Onze DA kon eigenlijk niets meer doen en hebben ons toen verwezen naar Utrecht, met de boodschap 'misschien kunnen zij nog iets voor hem doen'. Beste keuze ooit.... Hij was ontzettend ziek, maar in Utrecht hebben ze hem helemaal opgelapt. Wij ongeveer een orgaan afgestaan aan hen maar goed :') . Was het allemaal waard. Hopelijk knapt hij goed op!!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 18:53

Super update!

Fijn dat je ons op de hoogte wil houden.
(Ik had een beetje last van plaatsvervangende boosheid toen ik je berichten las over de eerste dierenarts. Dat hing van mogelijkheden in plaats van feiten aan elkaar. Zo werkt het toch niet met dieren en communicatie daarover naar hun eigenaren.)

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 20:09

nou fingers crossed dan, op naar een goed herstel Loekie

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 20:12

Oh TS wat een onwijs fijn bericht! Geef Loekie maar een dikke knuffel!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 20:18

Wat goed dat je katerpoes het tot zover in ieder geval goed doet, we duimen voor jullie hoor +:)+

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 20:22

Gelukkig toch nog goed nieuws! Ik duim met jullie mee voor goed herstel. Goed dat je niet gelijk hebt opgegeven!

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 20:23

Ik wens Loekie en jou enorm veel sterkte bij het herstel.
Onze Roberto heeft rond zijn 12e een penisamputatie ondergaan en is superfit 19 jaar geworden. Dus geef zeker de moed niet op.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 20:29

Petje af voor jouw handelen! Ik duim voor jullie!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 20:33

Wat een verhaal zeg! Ik duim mee dat ie er goed door komt!

Witje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 20:34

Bizar verhaal, fijn dat de operatie is gelukt. Ik duim dat Loekie helemaal opknapt *\o/*

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-17 21:14

LOEKIE IS THUIS!! *\o/*

Het gat zat op een plek wat geamputeerd kon worden. Maar dierenarts 1 durfde het niet aan, had niet verwacht dat er wat aan te doen was.

Maar, dierenarts nummer 1 kwam nog even. Hij was heel blij dat hij er naast zat, maar vond het natuurlijk ook erg. Hoopt dat alles goed komt met hem.

En ze hebben ons heel erg gematst met de rekening. Opname, 2 operatie's en medicijnen + Kapje ; 170,- :wow:

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:19

Klinkt alsof alles goed is afgelopen. Ik wens Loekie een snel herstel toe en nog vele mooie jaren met jullie!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:20

Super!! *\o/*