Mijn hond is gebeten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:23

Mossel schreef:
Booooo schreef:
Ik zou zeker een melding maken bij de gemeente. De politie doet er niet zoveel aan helaas.

Kun je geen contact opnemen met zijn bewindvoerder?

Ik zou echt not amused zijn als iemand zonder mijn toestemming contact op zou nemen met mijn bewindvoerder!

@ts geef meneer een kans, en zet het zwart op wit.

Via hem uiteraard, of eventueel met hem. Om zo samen een betalingsregeling te maken en op papier te zetten. Zou niet eens weten hoe TS bij zijn bewindvoerder moet komen zonder hem :+

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:25

Leffroi schreef:
Waarom ga je niet naar de man zelf? Hij geeft heel netjes aan mee te willen werken. Waarom moet zoiets altijd online gegooid worden? Niet ieder baasje is een hufter.

Ik zou dit soort vragen niet online stellen, maar zou in dit geval ook twijfelen wat wijsheid is.
De eigenaar zit volgens eigen zeggen in de schuldsanering en van een kale kip kan je niet plukken. Hoe denkt hij in hemelsnaam iets af te kunnen betalen terwijl een verzekering van nog geen 5 euro per maand al te duur is?
Het heeft niets te maken met een hufter van een eigenaar, maar met een eigenaar waarvan je betwijfelt of hij wel kán betalen en je alleen maar kan hopen dat hij niet tegen meer kosten oploopt dan dit bijtincident.

oomens schreef:
WA is wel verplicht, maar heeft niets met deze situatie te maken.

oomens schreef:
BrankaZ schreef:
Omdat ik dit al eens eerder had gehoord en dacht dat een aansprakelijkheidsverzekering verplicht was, heb ik even gegoogled:
https://www.independer.nl/verzekeringen/info/verplichte-verzekeringen.aspx
Inderdaad zoals hier gezegd: aansprakelijkheidsverzekering particulieren is niet wettelijk verplicht maar wel aan te raden.
Dat gaat over een AvP, en die is inderdaad niet verplicht. De WA-verzekering is wel verplicht, maar hoort bij en gaat over motorvoertuigen en is hier dus helemaal niet van toepassing.

Geloof dat ik ook nergens ontken dat de WA verzekering niet wettelijk verplicht is? Ik plaats de link omdat daar juist duidelijk het verschil tussen een WA-verzekering en een AVP wordt aangegeven en dat de ene inderdaad verplicht is en de andere (helaas) niet.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:27

BrankaZ schreef:
Mossel schreef:
Ik zou echt not amused zijn als iemand zonder mijn toestemming contact op zou nemen met mijn bewindvoerder!

@ts geef meneer een kans, en zet het zwart op wit.

Ehhh.... meneer staat niet voor niets onder bewind. Ik kijk niet vreemd op als hij niet eens zelf een afbetalingsregeling aan mag gaan!
Persoonlijk zou ik met de eigenaar én de bewindvoerder om tafel willen zitten om een afbetalingsregeling te regelen. Verder ook aandringen dat het een compleet verkeerde bezuiniging blijkt te zijn. Een paar euro per maand kan voorkomen dat iemand een extra afbetalingsregeling moet aangaan die hij eigenlijk er niet bij kan hebben.

En daarom moet iemand maar zonder zijn toestemming naar zijn bewindvoerder stappen? Prima om voor te stellen om evt met de bewindvoerder en meneer om tafel te zitten, maar ik vind het not done om zomaar contact op te nemen met de bewindvoering van meneer ( als je er uberhaupt al achter gaat komen wie de bewindvoering doet)

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:29

Zelfs al heeft die een verzekering, het is een moeilijke. Wij wachten al 3jaar op ons geld omdat de verzekering moeilijk blijft doen. Er is zelfs een pv opgesteld geweest door de politie toen de dag zelf. En dit was niet enkel de hond die bijtwonden had ook het baasje.
Ik snap niet waarom ze zo moeilijk doen :(

Booooo

Re: Mijn hond is gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:31

Mossel lees mijn vorige bericht even, uiteraard bedoel ik samen met die man.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-17 15:44

Ik denk ook zeker niet dat het baasje een kwade man is, zeker niet omdat hij zichtbaar aangedaan was door wat zijn honden hadden gedaan. Ik zoek gewoon ideeën wat te doen want ik weet het gewoon niet, zelf contact zoeken met de man durf ik niet. Mijn moeder doet dit voor mij.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 21:00

Dat mensen zich vriendelijk opstellen is juist vaak omdat ze niet willen dat je aangifte doet. Hier in t dorp ook. Vrouwtje met een witte herder. Die hond heeft nu inmiddels 4 honden gebeten. Alles wordt vergoed en ze zijn vriendelijk. Tot de eigenaar er over wilde komen praten en melding ging doen. Toen was het contact opeens errug moeilijk....

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:06

xEline schreef:
Voor wat voor strafbaarfeit zou ts volgens jullie aangifte moeten doen? Ze is bang dat ze haar geld niet krijgt daar kan je geen aangifte voor doen en is tenslotte een civielezaak. Een melding/aangifte maken van de hond dat kan natuurlijk wel maar voor de kosten moet je bij een verzekering of advocaat zijn.
Citaat:
Als jouw hond gegrepen is door de hond van een ander kan je daar wel degelijk aangifte van doen. In ieder geval melding want als de hond in kwestie meerdere bijtincidenten heeft kan daar alleen wat mee worden gedaan als er een dossier is.

Daar heb je helemaal gelijk in, maar dat is niet het doel van TS. TS wil graag dat de gemaakte kosten vergoed worden. Wil TS dat de eigenaar strafrechtelijk vervolgd word voor het gedrag van de hond dan moet ze naar de politie gaan en aangifte doen. Alleen een melding is geen verzoek tot strafvervolging. Wil ze alleen dat hij de kosten van de dierenarts gaat vergoeden is ze bij de politie op het verkeerde adres. Én volgens mij als ik de openingspost lees is dat haar doel.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:10

Als je iets wil bereiken zal je contact op moeten nemen met de man. Ik zou ook gaan voor hem schriftelijk aansprakelijk stellen, maar dit wel even zelf langs brengen en overleggen over het afbetalen, als het lukt met bewindvoerder erbij.
Het kan ook zijn dat de man wel een aansprakelijkheidsverzekering heeft maar dit helemaal niet weet, aangezien zijn zaken voor hem geregeld worden?

Erg voor je hond, dit, sterkte ermee.
Als het helemaal niet lukt om hem te laten betalen zou ik mijn eigen verzekering bellen en kijken wat zij voor mij kunnen/willen betekenen.