Hoge kwaliteit brok zonder troep?! Utopisch?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 22:37

Orijen, Acana, Carnilove, Genesis Pure Canada, Edgard & Cooper; kijk er eens naar :)

Mijn honden stonden op Naturis vers vlees, ging op zich prima maar mijn jongste had toch iets te vaak gedoe met zijn darmen. Toen een klein poosje Wolf of the Wilderness gevoerd maar toen scheten ze serieus vijf keer of zelfs meer enorme hopen. Nu staan ze op Carnilove en ben zo ontzettend tevreden! En ze smullen er zelfs van. Mijn oudste teefje, moeilijke brok eter, likt nu beide bakken uit :') Truusje.

Little_Gift

Re: Hoge kwaliteit brok zonder troep?! Utopisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 01:07

Hill's Science Plan No Grain of het ganse Prescription Diet gamma van eveneens Hill's

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 02:01

Ik ben zelf sinds 2.5 week overgestapt op acana classic prairie poultry. Kreeg de hond niet dikker op Lotgering en kivo.
Iets meer voeren werd lastig met de houdbaarheid van het vlees (moest dan zo lastig afmeten en in de gaten houden dat het niet te lang in de koelkast stond).
Nu nog niet helaas dus ben nu langzaam de brok aan het opvoeren.

Hond heeft geen hoge energiebehoefte qua lopen maar schijnbaar toch meer nodig dan ik dacht. Ik voer op het oog dus kan je niet precies zeggen wat ik geef.

Het valt me op dat de grote (dezelfde als bovenstaand) niet meer zo mooi in zijn vacht zit. Ik hoop eigenlijk dat dit door de verandering komt en dit bij trekt.

Beide honden zijn niet veel meer gaan drinken op deze brok, eten het graag en ontlasten nu max. 2x per dag in plaats van 1x daags op vlees.

Ondanks bovenstaande ben ik vooralsnog tevreden en denk ik dat het vachtverhaal en het gewicht nog aan mijn voeren ligt.

Edit: toch nog even gekeken. Ik voer de grote nu 200 gram per dag ga dit opvoeren naar 250

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-17 14:03

Ik heb jullie berichten gelezen en zoveel mogelijk gekeken naar de door jullie genoemde merken...
Uiteindelijk ben ik nu dit gaan testen:
https://nl.edgardcooper.com

Toch lijken ze na een kleine week dit voeren juist dunner dan daarvoor... terwijl ik toch echt best veel geef.
Ik kijk het even aan.... 1 hond doet het heel goed op werkelijk alles, en de andere heeft iets meer aandacht nodig,....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 17:21

kohtje schreef:
Waarom wordt er tegenwoordig zo moeilijk gedaan over hondenvoer ? Biologisch ,graanvrij en noem maar op. Om nog maar niet te praten over belachelijke prijzen voor brok voor zogenaamd perfect voer.
Ik voer al jaren Cavom . In mijn pension heb ik velen soorten voer gezien van heel duur tot heel goedkoop . Behalve heel veel verschil in ontlasting zag ik echt niet heel veel verschil.

Eens.
Ik voer overigens ook Cavom en ze doet het er super op.
Overigens is mijn hond een enorm moeilijke eter en de meeste genoemde merken hier moet ze helemaal niet :=
Ik heb het idee dat het vooral een commerciële hype geworden is.

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 13:26

Ik heb al gezocht naar een algemeen topic maar ik kon het niet direct vinden.

Ik voer maar hond nu een jaar ong Rocco maar hij heeft de laatste maanden heel veel jeuk en ook snel last van zachte ontlasting. De dierenarts rade een voeding aan met minder eiwitten.

Hebben jullie misschien een idee naar wat ik zou kunnen overstappen?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 23:44

Cayenne schreef:
kohtje schreef:
Waarom wordt er tegenwoordig zo moeilijk gedaan over hondenvoer ? Biologisch ,graanvrij en noem maar op. Om nog maar niet te praten over belachelijke prijzen voor brok voor zogenaamd perfect voer.
Ik voer al jaren Cavom . In mijn pension heb ik velen soorten voer gezien van heel duur tot heel goedkoop . Behalve heel veel verschil in ontlasting zag ik echt niet heel veel verschil.

Eens.
Ik voer overigens ook Cavom en ze doet het er super op.
Overigens is mijn hond een enorm moeilijke eter en de meeste genoemde merken hier moet ze helemaal niet :=
Ik heb het idee dat het vooral een commerciële hype geworden is.

Bij mij is het simpel
Ik voer biologisch, dan is de keuze direct al flink beperkt
Daarnaast heeft er 1 een allergie
Beperking nummer 2
En het meest hilarische is ... sinds ik biologisch voer , reageert de allergieklant niet meer op hetgeen hij allergisch voor was/is
Maar waag ik het de reguliere variant van dat eiwit te voeren heeft hij weer jeuk en slechte ontlasting

Maar ik voer dus sinds een maand of 9 DARF kvv en sinds een half jaar de brok er ook naast en voor het eerst sinds jarrn is de vacht van onze reu echt weer in orde (glad en glanzend over heel zijn lijf) en kan ik hem zelfs aan laten komen

onze teef doet het er ook super op, maar die heeft soieso een ijzeren gestel, twee keer narcose (kruisband operatie en castratie) is ze ook doorheen gefietst alsof het niks was.

Voor dit voer kregen ze allerhande merken kvv en brok
Hoewel het met de reu altijd een uitdaging is geweest qua voeren ivm allergie en erg kieskeurig. En aangezien ik de brok als werkvoer/beloning gebruik moeten ze het wel lekker vinden anders Heeft het geen nut.
Maar ook de kvv, hij is er dol op en eet zijn bak vlot en met smaak leeg.
Dat was met andere merken ook nog wel eens anders
(Zij eet alles... modelletje kliko zeg maar)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 09:23

kohtje schreef:

Dat ben ik niet met je eens hoor. Je ziet wel degelijk aan eeen hond of hij kwalitatief goed voer krijgt. En niet alleen in de ontlasting maar ook in gedrag, geur en vacht. Natuurlijk zijn er honden die het op alles goed doen. Maar die heb je bij mensen ook.

petitparis

Re: Hoge kwaliteit brok zonder troep?! Utopisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 10:47

TS: Misschien een brok kiezen op basis van vis (zalm) vaak zitten die iets hogen qua vetgehalte.

Aan diegene die zei dat honden totaal niets kunnen met granen, rijst of aardappelen.
Als ik mijn honden geen gekookte aardappelen zou bijgeven, dan had ik skeletten rondlopen met heel veel jeuk en slechte vacht. Want alleen op vlees krijgen ze veel te veel eiwitten binnen.