Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urona447 schreef:Ik train ook ph1 en bij ons op de club word het echt afgeraden om honden bij mekaar te houden en samen uit te laten.
Is het daarom een idee om de honden eens een poos apart van mekaar uit te laten om te kijken of er dan meer rust uit komt?
ThreeFingers schreef:Hoe oud is je hond?
Wanneer is ze loops geweest?
Hoe vaak train je met haar op de club?
Het is een werkhonden ras, die willen werken!
Sclimpre schreef:De voornaamste info ontbreekt nog : hoe lang en hoe vaak de hond in de kennel moet.
Jouw hond was ook gewend aan het ideale hondenleven, lekker altijd erbij zijn en een erf waar ze kon rondlopen.
Freggle_Edge schreef:Als je het bij elkaar optelt dan zit ze dus op doordeweekse dagen soms 16 uur alleen in een kennel. Er vanuit gaande dat ze er snachts 8 uur inzit. Ik vind het dan ook niet gek die ze zichzelf gaat entertainen. Maar lastig is het wel. Ze krijgt genoeg beweging en werk, dus daar ze het hem niet in. Maar de uren alleen breken haar blijkbaar op. Ik denk zelf dat meer gezelschap de oplossing is, maar ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan...
Urona447 schreef:Jammer dat je zo reageerd op iemand die je alleen maar probeerd te helpen.
Wel fijn dat het nu al beter gaat.
_Alarm_wlkp schreef:Buiten het feit om dat jouw hond veel veranderingen ineens heeft moeten meemaken zit ze ook op een leeftijd dat ze ook pubert.
Ook sluit ik eventuele schijnzwangerschap niet uit.
Haal eens alle dekens weg en vervang het eventueel met stro in het nachthok.
Max 2 speeltjes in de kennel.
En zet vooral de hond niet in overdrive.
Probeer ook niet telkens iets te geven om te knabbelen en dergelijke wanneer ze in huis is bij jouw vriend waar de andere hond bij is.
Ik heb heel hard gemerkt dat zo'n honden ook rust moeten hebben.
Hoeveel werkhonden ik niet zie dat overprikkeld zijn omdat ze té in het werk worden gezet.
Mijn honden worden gemiddeld 40min per dag gewandeld (dit los voor het grootste deel van de wandeling).
Worden normaal gezien 2x in de week getraind op de club.
De overige dagen doe ik eventueel kort (5-10min) bepaalde oefeningen verder uit- en afwerken.
Spelen ook heel weinig met elkaar, spelen geeft onbewust toch ook veel stress met zich mee.
In de kennels heb ik ook nooit problemen met slopen (maar heb dit ook wel voorkomen!)
Nachthokken zijn volledig met bijtstrips, de ligplanken ook en niets van dekens en dergelijke.
Ik heb trouwens 2 werklijn Duitse herders zitten, een showlijn Duitse herder met veel drift (allen IPO training) en een VEO.
ThreeFingers schreef:TS Sorry maar ik heb niet eerst alles doorgelezen!
Ik begrijp uit je reactie dat je KNPV traint, meer uit hobby?
En misschien is het al besproken, maar is een grote vari kennel geen optie? Zodat de hond een " eigen" plek heeft. Een hond soms binnen en dan weer de kou in is ook niet optimaal.
En zeker niet je hond keer op keer meenemen.
Is de hond lekker mee geweest bv wandeling of de club ( na een middagje training zijn ze echt wel moe) thuis gewoon in de vari kennel doen, daar eten en drinken in geven, en tijd om te slapen!
Geen dekens of jute of ander materiaal in doen, als ze dit opeet krijgt ze verstoppingen!
Klaar is KLAAR!
De meeste knpv mechels zijn slopers.
Hoe doet ze het op de club?
beatje schreef:In mijn opinie,zit je hond te veel alleen . Je hebt wel een heel trainings en bewegings schema maar reken eens uit hoeveel uur ze alleen in dat kenneltje zit.Een hond blijft een roedeldier. Bovendien zit ze best in een.leeftijd dat ze vaak terug gaan slopen. Als we in het asiel puppys plaatsen krijg je ze rond deze leeftijd vaak terug wegens slopen. Of worden afgestaan wegens slopen. Dus best kans dat het over 2 maanden ineens over is.
CharmingS schreef:Meer aandacht als wat ik haar nu geef is eigenlijk bijna onmogelijk.