Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
oomens schreef:JesdaJinn schreef:Wij hebben in de volière ook last van muizen.
Wij hebben ook van die klapvallen maar het meest effectieve zijn de plankjes met lijm.
Je hebt een stukje plank en doet daar speciale muizen lijm op. Kan je wel een foto laten zien als je wilt van plankje en de lijm zelf.
Muisje loopt over plankje en zit vast. Kan geen kant op en gaat dood..
Alleen wel illegaal in Nederland.
JesdaJinn schreef:Hmm.. dat ze verboden zijn wist ik echt niet. De beste man heeft het ons verkocht zonder iets te zeggen.
Het helpt echt maar het is idd een langzame dood.
Toch maar weer meer klapvallen neer zetten denk ik..
Nabster schreef:JesdaJinn schreef:Hmm.. dat ze verboden zijn wist ik echt niet. De beste man heeft het ons verkocht zonder iets te zeggen.
Het helpt echt maar het is idd een langzame dood.
Toch maar weer meer klapvallen neer zetten denk ik..
Omdat lijm illegaal is of omdat je opeens het licht hebt gezien? Je wist toch al dat de muizen een hele langzame dood sterven?
judith__ schreef:Je hebt ook van die soort van zoomers die wij niet kunnen horen maar de muizen vreslijk vinden. Toen wij destijds muizen op zolder hadden. Deze in meerdere stopcontacten geplaatst en weg muizen familie. Destijds bij de welkoop gekocht
8nnemiek schreef:Wij hadden er afgelopen zomer een op de slaapkamer.. ik had hem al een paar dagen horen lopen, en de derde dag hoorde ik hem ook weer, toen was het even stil.. ik draaide me om en zag (zonder bril en in het donker) de contouren van de muis op mijn nachtkastje, terug staren naar mij, op hooguit 20 cm van mijn gezicht![]()
Dus heel voorzichtig zonder te bewegen mijn vriend wakker geduwd.. ik zeg ‘doe het licht eens aan, de muis zit tegenover me!’Uiteraard was hij al weer weg voordat ik de kans had om em te pakken, maar we hebben snel de uitgangen geblokkeerd en hem korte tijd later opgepakt en de dag erna ver weg in het bos vrij gelaten.
Ik gebruik verder altijd diervriendelijke vallen, en ik heb een plek in het bos waar heel veel dode bomen en verstopplekken liggen, daar laat ik ze altijd los.
magda_90 schreef:Nee dat is diervriendelijk, een muis in andermans territorium terugzetten terwijl mogelijk elders nesten liggen te verhongeren. Ik snap die logica van vangen en uitzetten daardoor niet.
8nnemiek schreef:magda_90 schreef:Nee dat is diervriendelijk, een muis in andermans territorium terugzetten terwijl mogelijk elders nesten liggen te verhongeren. Ik snap die logica van vangen en uitzetten daardoor niet.
Een muis die in huis rondloopt is al verstoten uit een ander territorium, die is gewoon op zoek naar een nieuwe plek om te wonen. Niks mis mee om zo’n beestje te verhuizen zodat ie ergens anders een nieuw plekje kan vinden. In het bos zijn zo veel verstopplekken en worden zo veel muizen gevangen door roofdieren dat er altijd wel een plekje vrij is voor een nieuwe muis. Ik snap niet dat mensen het diervriendelijker vinden om het diertje dood te maken dan hem nog een kans op leven te geven, als je die mogelijkheid hebt..