Bokkers met gifkikkers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Re: Bokkers met gifkikkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 23:21

Ik volg nog! Al ben ik vooral benieuwd naar de kikkers zelf :D

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-17 04:20

Oh jeetje wat veel volgers nog! Dan blijf ik lekker posten :D

Ik las een vraag over de moeilijkheidsgraad van het houden van kikkers? Dat valt op zich wel mee. Ze moeten veel schuilmogelijkheden hebben, een goede vochtigheidsgraad, temperatuur en goed eten. Het meeste heb ik elektronisch geregeld doormiddel van een thermostaatsysteem en ik hoop op Hamm (Terraristika Hamm) een regensysteem te halen en twee nieuwe lampen. Misschien sowieso wat plantjes ook maar dat zie ik wel als ik de hele achterwand besmeerd heb :o

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-17 23:19

Af!

Afbeelding

Nou mag hij drogen tot zondag. Dan ga ik hem vervoeren naar mijn eigen huis (ouders blij :') ) en beplanten!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:23

Wauw, wat gaaf.
Ik ga zeker met je mee kijken.

Ik ken geen mensen met gifkikkers.
Althans...

Ik ben er zelf één...
Met name achter t stuur.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:28

Wauw! Ik ga ook mee volgen! Geen verstand van gifkikkers maar dol op paludariums, aquariums, en terrariums <3

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-17 23:52

Haha hallo volgers! Ik ben ook een gifkikker achter het stuur :') Dus dat is herkenbaar.

Ik kan er helaas niet elke dag aan werken omdat de bak dus bij mijn ouders staat. Anders was hij allang afgeweest :D Als ik hem zondag beplant, gaat ook de belichting en het regensysteem erin!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 00:29

Volgend!

Zijn die kikkers dan ook voor jou giftig? Gevaarlijke hobby :')

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 00:40

Ook volgend, enorm benieuwd hoe het wordt :)!

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 01:13

Ze zijn wel giftig, maar niet heel ernstig. Je kan er goed ziek van worden als je er eentje op eet, maar dat ben ik niet van plan :D

De kikkers die in het wild leven moet je wel echt voor uitkijken, vooral voor de Dendrobates Terribilis. Die kan zelfs dodelijk zijn. De gifkikkers krijgen hun gif (geloof ik, correct me if i'm wrong) van de beestjes die ze in het wild eten. In gevangenschap krijgen ze fruitvliegen en ander heel klein grut en die zijn niet giftig.

Conclusie: ze zijn wel een beetje giftig, maar niet heel erg. Desalniettemin (heerlijk woord!) toch oppassen en zo min mogelijk aanraken, ook ivm de slijmlaag (die ze beschermt tegen ziektes!).

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 01:27

Terrebileritus ietsigs made my day :')

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 01:29

:') :')

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 01:47

Ziet er goed uit! Ik vind het reuze interessant allemaal :’)

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:46

Ik volg het ook! Mijn vader heeft altijd een paludarium gehad met gifkikkers. Hij is nu alleen sinds dit jaar over gegaan op hagedissen dus wij hebben ze niet meer.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-17 01:44

Nou volgers! De bak staat op zijn plek bij mij. Heb voor zover de bodem erin liggen en de boel al een beetje besproeit. Hij zit nu heel mooi op iets meer dan 18 graden, bodemtemperatuur. Dat is prima voor de nacht voor nu. Dat apparaatje wat ik heb doet een beetje vreemd met (opnieuw) instellen, even een keer voor gaan zitten.

Morgen dus helaas nog geen kikkers, maar ik zal foto's voor jullie maken vanaf Hamm met eventuele andere interessante aankopen/bezienswaardigheden, deal?

Afbeelding

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 08:06

Interessant joh, normaal volg ik een volg topics enzo maar vind dit echt apart. :j

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 09:48

Leuke vooruitgang! Tot nu toe ook stil meegegluurd; maar zoals je zelf al merkte is het leuker om te blijven posten als er ook interesse is.

Wij hebben zelf een terrariumstelling en een Zuid-Amerikaans aquarium, maar dat willen we naar de toekomst ook gaan uitbreiden met een paludarium. Ik ben dus geïnteresseerd aan het volgen!
Zelf geen ervaring met gifkikkertjes, maar een hoop gezond verstand en ondertussen met de terra's al veel geleerd qua techniek. Eerst nog maar eens rustig dit project volgen en wat gaan lezen, wie weet komen ze dan een keer =)

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 10:17

Benieuwd naar de kikkers!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 10:23

He wat leuk, een topic over gifkikkers! :D Ik heb hier Epipedobates Anthonyi, geweldige beestjes! Ondertussen zo veel nakweek dat ik de nestjes weghaal aangezien ze hier in het Noorden niet goed verkopen, maar wat zijn ze leuk!

Ik heb de bakken (er draait hier ook een paludarium bak met krabben) ook zelf ingericht, maar wil eigenlijk al lang weer een nieuwe maken, een grote zelfbouwbak. Ik moet wachten tot we een huis gevonden hebben, maar dan gaat de huidige kikkerbak denk ik in de verkoop zodat ik van die opbrengst weer een nieuwe kan bouwen. :P
Zal eens proberen foto's te maken.

Jouw bak ziet er al goed uit Minimus! Hoe veel diertjes wil je er in gaan zetten?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 16:34

Hoe gaat dat eigenlijk als je de plantjes erin doet? Die groeien op het piepschuim? Of alleen op de bodem?

Ik ben echt nieuwsgierig, het zijn zulke leuke beestjes maar je hoort er zo weinig over :o

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 17:08

Onwijs leuk om te zien!ik volg ook, en ben ook erg benieuwd naar je kikkers

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-17 20:25

Zo, hallo! Daar ben ik weer! Wat een hel was dat om naar Hamm te rijden in de sneeuw en ijzel. Brr.. Heel veel mooie dieren gezien, heel veel jeuk aan mn handen gehad :D Maar moest ze netjes in de zak houden omdat mijn terrarium gewoon nog niet klaar is voor kikkers.

Wél heb ik 5 plantjes gehaald voor erin en waarvan ik erg benieuwd ben hoe ze het doen. Er zitten ook planten in die ik al had, waarvan ik sommige heel illegaal heb meegenomen uit de jungle in Maleisië :+ Niet verder vertellen :') Ik heb geen idee hoe ze allemaal heten, al weet ik wel dat ik onder andere ficussen heb en bromelias haha :')

Veel bromeliaatjes had ik al, al zijn die kleiner uitgevallen omdat ze in een klein opkweekbakje moesten groeien tijdelijk. De bromelia met de rode spriet is nieuw, net zoals het plantje met de witte bladnerven, twee varentjes en een grondkruipertje met oranje bloempjes waarvan ik een eerste-verdieping-kruipertje heb gemaakt :))

Dat plantje in de linkerhoek heb ik van een boom getrokken in de jungle van Maleisië :+
Afbeelding

Drieeeee ficussen, een bromelia en een stok :)ddd
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En het totaalplaatje!

Afbeelding

@eclair: ik heb de meesten op de bodem staan, die groeien in de turf bij mij met af en toe een beetje plantenvoeding. Met een varenwortel achtergrond kun je orchideeen, bromelias en andere boomgroeiende planten (met luchtwortels eventueel) er met satéprikkers en mos gewoon opprikken! Op mijn piepschuim zit een mengsel van turf, boomschors en varenwortelgruis en dat biedt genoeg houvast voor de meeste (klim)planten.

@julius_juut: Jaa tricolors! Vriend van mij heeft de Hoogland versie, erg mooie dieren alleen wel lawaaierig. Die van hem althans :+ Voor nu is het plan om er D.azureus in te zetten, een groepje van ongeveer 5/6 dieren. Maar pas als er genoeg schuilmogelijkheid is en de planten goed groeien :)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 20:32

Wat een leuk topic dit, lees al even mee. Maar nu toch ook maar eens reageren. Lijkt mij erg lastig om de bak in te richten zeg, maar ziet er top uit!
Ben heel benieuwd naar het eind resultaat :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 20:33

Leuk topic, ik volg ook! Geen gifkikkers hier maar wel meerdere terarria en ik maak ook alle achterwanden zelf, dus ik vind dit soort dingen altijd erg leuk om te volgen :) ben benieuwd hoe je bak er uit ziet straks als de beplanting wat meer gaat groeien!

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 21:09

leuk, begint steeds meer vorm te krijgen die bak :)
je toekomstige kikkertjes hebben niks te klagen straks

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-17 21:22

Ah hallo! Dankjewel voor het compliment Goldie, is de tweede keer dat ik zoiets doe!

Fenrir, ja ik ben ook erg benieuwd naar hoe het eruit gaat zien als mijn klimmers gaan klimmen en de bromelias gaan uitbreiden! Wat heb jij in je terra's zitten?

En dankjewel voor het compliment Keell!