Zo, hallo! Daar ben ik weer! Wat een hel was dat om naar Hamm te rijden in de sneeuw en ijzel. Brr.. Heel veel mooie dieren gezien, heel veel jeuk aan mn handen gehad
Maar moest ze netjes in de zak houden omdat mijn terrarium gewoon nog niet klaar is voor kikkers.
Wél heb ik 5 plantjes gehaald voor erin en waarvan ik erg benieuwd ben hoe ze het doen. Er zitten ook planten in die ik al had, waarvan ik sommige heel illegaal heb meegenomen uit de jungle in Maleisië
Niet verder vertellen
Ik heb geen idee hoe ze allemaal heten, al weet ik wel dat ik onder andere ficussen heb en bromelias haha 
Veel bromeliaatjes had ik al, al zijn die kleiner uitgevallen omdat ze in een klein opkweekbakje moesten groeien tijdelijk. De bromelia met de rode spriet is nieuw, net zoals het plantje met de witte bladnerven, twee varentjes en een grondkruipertje met oranje bloempjes waarvan ik een eerste-verdieping-kruipertje heb gemaakt
Dat plantje in de linkerhoek heb ik van een boom getrokken in de jungle van Maleisië

Drieeeee ficussen, een bromelia en een stok

En het totaalplaatje!

@eclair: ik heb de meesten op de bodem staan, die groeien in de turf bij mij met af en toe een beetje plantenvoeding. Met een varenwortel achtergrond kun je orchideeen, bromelias en andere boomgroeiende planten (met luchtwortels eventueel) er met satéprikkers en mos gewoon opprikken! Op mijn piepschuim zit een mengsel van turf, boomschors en varenwortelgruis en dat biedt genoeg houvast voor de meeste (klim)planten.
@julius_juut: Jaa tricolors! Vriend van mij heeft de Hoogland versie, erg mooie dieren alleen wel lawaaierig. Die van hem althans
Voor nu is het plan om er D.azureus in te zetten, een groepje van ongeveer 5/6 dieren. Maar pas als er genoeg schuilmogelijkheid is en de planten goed groeien