Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Renee1991 schreef:Voor de mensen die het ontkennen; een hond kan wel degelijk binnen plassen om aandacht te vragen. Niet omdat hij het niet meer kan ophouden, maar om aan te geven dat er iets niet ok is.
Mijn hond, hij is nu 3,5 jaar oud, was een tijdje over op ander voer. Hij is zo zindelijk als 't maar kan, maar hij plaste ineens 's nachts onder de stoel in de woonkamer. Steeds op dezelfde plek.
Nu is hij weer een week of 4 terug over op zijn oude voer en is het plassen opgehouden.
fjordjes schreef:Ik vond mijn hond ook erg vaak moeten plassen op rc. Toch overgezet op een andere brok en het gaat al veel beter. Kan idd zijn dat er veel zout in zit waardoor ze veel drinken en daardoor veel naar buiten willen. Deed mijn pup van 6 maanden ook.
Wilawander schreef:Juist dat duid op blaasproblemen. De aandrang hebben maar niet kunnen of hooguit een drupje. Dan is de druk voor even weg. Door stress voor iets waar ze niks aan kan doen word het alleen maar erger.
Renee1991 schreef:Voor de mensen die het ontkennen; een hond kan wel degelijk binnen plassen om aandacht te vragen. Niet omdat hij het niet meer kan ophouden, maar om aan te geven dat er iets niet ok is.
Mijn hond, hij is nu 3,5 jaar oud, was een tijdje over op ander voer. Hij is zo zindelijk als 't maar kan, maar hij plaste ineens 's nachts onder de stoel in de woonkamer. Steeds op dezelfde plek.
Nu is hij weer een week of 4 terug over op zijn oude voer en is het plassen opgehouden.
Sizzle schreef:Wat denken jullie ingewikkeld.
Als TS in eerste instantie altijd met de pup naar buiten ging als hij ging ijsberen ipv naar buiten gan voordat het dier zelf aangeeft, ja dan is de actie-reactie inderdaad keurig aangeleerd en bevestigt waarschijnlijk.
Aranel schreef:Nog even een schopje, gisteravond en vanmorgen ging ze doelbewust in haar mand zitten om daar eens even lekker te gaan plassen![]()
We gaan het nu de komende dagen negeren (zowel het drentelen als het eventueel plassen in huis) en als het dan niet beter wordt gaan we haar plas laten onderzoeken.