Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nicje87 schreef:8nnemiek schreef:Mensen die met hun niet-sociale hond naar losloopveldjes gaan..
Ik ben daar eens geweest toen mijn hond nog jong was, en er liep een husky kruising die bleef blaffen/grommen tegen mijn jonge hond. Die eigenaar corrigeerde wel, maar even later ging ie gewoon weer verder. Zo’n honden horen niet op zo’n speelveldje thuis.
Gaat het dan om een omheinde velden?
Ik ga juist met mijn niet sociale werkhonden naar omheinde veldjes. Ze zijn wel onderling sociaal en ik wil ze dus ook kunnen laten spelen. Als ze sociaal waren dan liep ik wel met ze in het bos. Daarbij als een andere hond niet sociaal is, en de mijne schade aanbrengt waardoor ik niet kan werken met hem, dan heb ik een probleem.
8nnemiek schreef:Mensen die met hun niet-sociale hond naar losloopveldjes gaan..
Ik ben daar eens geweest toen mijn hond nog jong was, en er liep een husky kruising die bleef blaffen/grommen tegen mijn jonge hond. Die eigenaar corrigeerde wel, maar even later ging ie gewoon weer verder. Zo’n honden horen niet op zo’n speelveldje thuis.
Sinds die tijd vertrouwt mijn hond geen husky’s of honden die er op lijken meer en schiet ze direct in de verdediging terwijl het altijd zo’n vrolijke en makkelijke hond was. Zelfde met een herder in onze straat die vaak los loopt en met veel kabaal op andere honden af vliegt. Ook voor herders is mijn hond sindsdien bang.
Honden die op andere honden af vliegen, ook al zijn ze heel klein of hebben ze nooit gebeten, horen gewoon aan de lijn.
Kuggur schreef:Jammer, weer zo'n irritatietopic.
Ik had eigenlijk gehoopt op mensen die van ludieke gewoontes met betrekking tot hun eigen honden vertellen.
Kairos schreef:Mensen die hun hond gewoon loslaten, want dan kan ie spelenEr is een reden dat ik de hond aan de lijn houdt, dus dan misschien je hond even bij je roepen? 'Ja maar hij doet niets' Heb ik dan gezegd dat de mijne zo'n lieverd is? Die laat het gewoon weten als hij er klaar mee is, dus ik laat hem liever niet los om te spelen.
Kuggur schreef:Jammer, weer zo'n irritatietopic.
Ik had eigenlijk gehoopt op mensen die van ludieke gewoontes met betrekking tot hun eigen honden vertellen.
Sclimpre schreef:Een grote bek is natuurlijk nooit ok. Maar een openbaar veldje is er voor iedereen, het kan toch niet zijn dat mensen het veldje claimen voor hun eigen honden en dat de anderen in de wachtrij moeten staan tot die honden netjes terug in de auto zitten?
lor1_1984 schreef:Sclimpre schreef:Een grote bek is natuurlijk nooit ok. Maar een openbaar veldje is er voor iedereen, het kan toch niet zijn dat mensen het veldje claimen voor hun eigen honden en dat de anderen in de wachtrij moeten staan tot die honden netjes terug in de auto zitten?
Dat heet gewoon even rekening houden met elkaar.
Als een veldje al in gebruik is kun je ook even vragen of die van jou erbij kan ipv er vanuit te gaan dat alles wel goed gaat.
Zou ik diegene met de andere hond zijn had ik gewoon even gevraagd of die van mij erbij mocht en zo nee even een rondje gewandeld en bij terugkomst de mijne daar losgelaten.
Ik zie het niet als veldje claimen, zeker niet als je aangeeft 'geef me ff 2 minuten om de honden in de auto te zetten'.
Claimen is het wel als je gewoon de hele tijd in dat veldje blijft en anderen wegstuurt enzo.
Sclimpre schreef:De veldjes die ik ken zijn meestal zo druk in gebruik dat er op die manier een hele wachtrij zou ontstaan.
Onder rekening houden met elkaar versta ik dat je je hond zo opvoedt dat hij samen met anderen kan. En zolang de hond niet zover is zelf een andere oplossing bedenken zodat je de anderen niet hindert.
Gelukkig kunnen de meeste honden prima met anderen overweg dus zo vaak zal het probleem zich niet stellen.
xRaisin schreef:Van die eigenaren die steevast de straat oversteken als je ze tegemoet gelopen komt. Prima hoor, maar ik denk niet dat je hond dan ooit leert om fatsoenlijk een andere hond te passeren als je zulke situaties blijft ontwijken...
Kuggur schreef:xRaisin schreef:Van die eigenaren die steevast de straat oversteken als je ze tegemoet gelopen komt. Prima hoor, maar ik denk niet dat je hond dan ooit leert om fatsoenlijk een andere hond te passeren als je zulke situaties blijft ontwijken...
Het is ook nooit goed.
Er zijn honden die van nature reactief zijn op onbekende soortgenoten, en eigenaren van zulke honden doen er verstandig aan confrontaties te vermijden. Ik zou je wel eens willen horen als jouw hond als "oefenmateriaal" is gebruikt in zo'n situatie, en bij de da weer aan elkaar genaaid moet worden omdat het niet helemaal volgens plan verliep....
Jennyj01 schreef:xRaisin schreef:Van die eigenaren die steevast de straat oversteken als je ze tegemoet gelopen komt. Prima hoor, maar ik denk niet dat je hond dan ooit leert om fatsoenlijk een andere hond te passeren als je zulke situaties blijft ontwijken...
Misschien gaat het niet om de hond maar om het baasje.