Royal Canin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Re: Royal Canin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 11:58

Ik heb een tijdje terug op Netflix de Docu "Pet Fooled" gekeken, gaat voornamelijk over Amerika natuurlijk maar geeft een leuk beeld over wat er nou eigenlijk in zit en wat er mee gebeurt. Ik voer iig geen brok (deed ik al niet) en al helemaal geen RC.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:07

Naar mijn idee heeft het te maken met commercie, aanprijzing door dierenartsen en het creëeren van de suggestie rekening te houden met het individu d.m.v. rasspecifieke brokken. Voor mij gaat het allemaal op de grote hoop genaamd 'flauwekul'. Maar mijn paarden voer ik ook zoveel mogelijk zetmeelvrij, dus ja...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:11

Wijslander schreef:
Maar mijn paarden voer ik ook zoveel mogelijk zetmeelvrij, dus ja...

Wat heeft het dieet van je paard met hondenvoer te maken...?

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:15

Ik zal wel half Bokt over me heen gaan krijgen..

Mijn kat krijgt kittenbrokken van Royal Canin en als hij straks volwassen is gaat hij ook RC krijgen. Hij doet het er echt super op! Zijn vacht glimt als een spiegel, hij groeit super, ogen zien er goed uit, tandvlees is goed, eet het met smaak op en volgens de dierenarts kan hij er niet beter uitzien dan hij doet.

Laatst heeft hij een paar dagen in een pension gezeten waar hij ander voer kreeg. Hij stonk, vacht werd dof, poep ging stinken en hij was volgens mij ook enorm blij dat hij zijn vertrouwde brokken weer kreeg want hij heeft z'n bakjes nog nooit zo snel opgegeten als de eerste paar dagen haha!

Overigens vallen de prijzen echt wel mee als je goed zoekt, wij hebben toen we onze kat kregen 10 kg gekocht via Bol.com voor zo'n 40 euro.

Voor mij niet anders!

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:17

Ik blijf het altijd lastig vinden. Wil graag mijn katten het beste wat binnen mijn mogelijkheden geven.

Met de oudste ben ik behoorlijk zoekende geweest tussen de merken. Maar het is lastig om hem op gewicht te houden met goede ontlasting. Na een hele zoektocht tussen graan-arme merken uiteindelijk bij RC uitgekomen. Daar deed hij het heel goed op. Totdat we na veel inlezen en informeren barf probeerde te introduceren. We zullen niet weten of het een rechtstreeks verband is. Maar hij stopte met eten. Geen RC meer, niks meer. Heel wat DA- bezoekjes en medicatie later is hij met Hills (eerst recovery) weer gaan eten en dit eet hij nu nog. En hij zit zo lekker in zijn vel!! Mooie vacht, goede ontlasting, fit en actief. Onze andere kat heeft alleen maar RC en Hills gehad en zij deed het op beide merken heel goed. Ook bij haar is haar vacht, ontlasting en algehele welbevinden top. Daarnaast is ze bizar atletisch en fit voor een binnenkat. Conclusie van het verhaal voor mij is dat ik naar mijn katten kijk en zie dat ze het meer dan goed doen op het voer wat ze eten. Ze krijgen af en toe voor de lekker een paar stukjes rundvlees en we voeren na het spelen ‘snoepjes’ maar dit zijn hypoallergene brokjes van RC.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:18

Kuggur schreef:
Wijslander schreef:
Maar mijn paarden voer ik ook zoveel mogelijk zetmeelvrij, dus ja...

Wat heeft het dieet van je paard met hondenvoer te maken...?

Dat ik de honden net als de paarden zo natuurlijk mogelijk voer.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:22

Wijslander schreef:
Dat ik de honden net als de paarden zo natuurlijk mogelijk voer.

Dan zou je ze op de locale vuilnisbelt moeten laten fourageren, dáár zijn ze voor geëvolueerd....
je honden bedoel ik, niet je paarden

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:29

mrieeek schreef:
Ik zal wel half Bokt over me heen gaan krijgen..

Mijn kat krijgt kittenbrokken van Royal Canin en als hij straks volwassen is gaat hij ook RC krijgen. Hij doet het er echt super op! Zijn vacht glimt als een spiegel, hij groeit super, ogen zien er goed uit, tandvlees is goed, eet het met smaak op en volgens de dierenarts kan hij er niet beter uitzien dan hij doet.

Laatst heeft hij een paar dagen in een pension gezeten waar hij ander voer kreeg. Hij stonk, vacht werd dof, poep ging stinken en hij was volgens mij ook enorm blij dat hij zijn vertrouwde brokken weer kreeg want hij heeft z'n bakjes nog nooit zo snel opgegeten als de eerste paar dagen haha!

Overigens vallen de prijzen echt wel mee als je goed zoekt, wij hebben toen we onze kat kregen 10 kg gekocht via Bol.com voor zo'n 40 euro.

Voor mij niet anders!

Mij krijg je alvast niet over je heen, ik ben van mening dat je je kat (of welk dier dan ook) datgene moet voeren waar die het goed op doet.
Zelf kies ik idd niet voor RC vanwege de hoge prijs voor de kwaliteit die je krijgt, in diezelfde prijsklasse zijn veel betere voeders te vinden en dan kies ik liever voor een kwalitatief beter voer.
Maar mocht uiteindelijk blijken dat mijn hond of katten het het beste doen op RC dan stap ik er ook rustig op over.
kimmie261 schreef:
<knip>,ook wat meer smaken in te krijgen, kan je nog een beetje leuk afwisselen :D

Dit was voor mij de reden om Wolf of the Wilderness te bestellen, vandaag arriveert er een pakket met 5 verschillende smaken en als dit voer bevalt dan koop ik elke keer een zak van 12 kg in een andere smaak. :)
Tenzij natuurlijk blijkt dat hij maar 1 smaak echt lekker vind, dan houden we het bij die ene smaak.

Ginger1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:31

Mizora heeft het super verwoord en uitgelegd!
Royal Canin is groots, maar doen ook veel.

En die rasspecifieke brokjes zijn geen onzin, maar afgestemd op het ras.

Niet elk ras heeft dezelfde behoeftes. Een labrador zou bijvoorbeeld dichtgroeien op een brokje met 4000kcal maar een mechelse herder niet.

Ook qua samenstelling is de brok prima. Natuurlijk kan het beter maar rc heeft een prima analyse.
Niet te hoog eiwitgehalte, wat bijvoorbeeld Orijen wel heeft en veel honden slechte ontlasting op hebben.
Ook gebruiken veel merken vers vlees gehaltes maar na het onttrekken van vlees blijft er veel minder over.

Royal canin is op veel plekken verkrijgbaar, tegenwoordig zelfs de Albert Heijn. Gebruiks gemak voor de klant, veel soorten en veel plek in het schap zorgt ervoor dat veel mensen het kiezen.

Kan het beter? Ja(maar daar zijn al een hele hoop merken van ondertussen) Maar slecht? Nee daar valt voor mij supermarktbrok bonzo etc onder.

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:31

daantjuhhh schreef:
Ik ben ook RC gaan voeren omdat mijn Maine Coon dat ook kreeg bij de fokker.

Maar ik wil wel advies.

Ik heb een Maine Coon van net 1 jaar die in de groei is.
Qua gewicht zit ze perfect. Ziet er goed uit en eet goed.

Daarnaast heb ik een huis tuin en keuken kat uit het asiel die behoorlijk wat overgewicht heeft.
Ong 12 jaar en gecastreerd

Ik voer nu RC 12 + aging. En Maine Coon brokken.
Ik mix dit door elkaar omdat ze toch van elkaar eten.
Het zijn beide binnen katten.

Welk advies zouden jullie mij geven?
Enerzijds moet een kat afvallen en de ander er van groeien O:)

Wij voeren apart en afgewogen. We hebben een weegschaaltje naast de voetzak staan. We hadden hetzelfde probleem, een kat die moest afvallen en een kat in de groei. Het is even zoeken na de juiste hoeveelheid en voor jezelf en de katten omschakelen dat ze niet meer de hele dag kunnen eten. Het laatste is idd beter voor de spijsvertering maar overgewicht is zeer verraderlijk en gevaarlijk. In overleg met de DA zijn wij uiteindelijk zelfs 1 keer per dag gaan voeren. Wel begonnen met 4 keer op een dag.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:53

De speciale voeding voor urineproblemen, nierproblemen, leverproblemen is wel gewoon top hoor.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 17:04

lor1_1984 schreef:
Ik zou ze apart voeren, de ene afgepast en/of een dieetbrok en de ander de Maine Coon brok als die het daar goed op doet.
Betekend wel dat je meerdere voermomenten moet inlassen of bijv met sureflap voerbakken moet gaan werken.

Apart voeten gaat niet.
Mijn asiel kat moet ten alle tijde bij het voer kunnen.
Als ik overdag aan het werk ben betekend apart voeren dat er geen eten staat.
Maar als je dan bij thuiskomst voer neerzet dan eet hij te gulzig waardoor hij moet overgeven.

Edit. Was iets te snel.
Sureflap voerbak heb ik even bekeken.
Maar waar ik dan wel bang voor ben is dat hij dan in een keer zijn bak leeg eet.

En ze eten gerust tegelijk uit een bak.
Dus als tommy daar zit te eten kan Soof er gewoon bij gaan zitten eten.

Maar goed de vraag was voornamelijk Wat moet voeren?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 17:55

Ik zou royal canin satiety onbeperkt hebben staan ( http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... cht/314484 ) en dan de maine coon nog 2x per dag bijvoeren met rijk voer. Kattenvoer zit ik minder in, dus ik weet zo uit mijn hoofd niet wat de meest calorierijke varianten zijn, maar sensible 33 is behoorlijk rijk. Als ze natvoer lust is dat ook een goede, ik ben uiteindelijk uitgekomen op animonda carny, 50-100g per kg kat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 09:57

Tsja, ik ben echt echt echt geen rc fan.
Maar de slappe drollen en de acute diarree van o ze Siamese kerels verdwenen beide letterlijk binnen 1 dag.
( probeerde dit omdat m'n ouders het toch hadden staan).
Dus ja, ik zou het liever anders zien maar blijf dit voeren.
( intestinal cat).

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 10:28

Mijn ervaring met RC is ook niet best.
Betekend niet dat ik t nooit zou voeren, maar als ik andere keuzes heb zal ik die toch echt eerst proberen.

De kat wilde het niet eten, terwijl dat echt Moest van de DA(dieetvoer) gevolg, nog ziekere kat, uiteindelijk over op het oude voer en kat werd gelukkig weer beter en is 18 geworden. In laten slapen door andere reden.
In 2015 kochten we een pup en kregen RC mee.. Beestje werd ieder uur buiten gezet (ivm zindelijk maken) en ook echt ieder uur poepte hij. En veel... T stonk verschrikkelijk. Over om ander voer en geen stinkende poep meer en vooral geen pup die echt ieder uur poepte.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 10:35

ik voer mijn hond en kat ook RC.. en nu ik even op de zooplus bestelling moet wachten.. moest ik noodgedwongen even klein zakje AH brokken kopen voor de hond. maar wat een verschil zeg..
Op RC hoeft de hond 1x pd te poepen en nu gewoon 3x per dag.. en veeeeeeel en t stinkt veel meer.
nu moet ik ook wel meer voeren van dit voer.

nee voor een normale hond of kat is RC echt wel goed voer

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 11:01

Wij hadden RC kittenvoer, op babyvoer leken ze het prima te doen maar kitten niet. De kleine hummels gingen binnen plassen, steeds meer. Eentje rende met het eten steeds naar de drinkbak. Water bij het voer doen verhielp het probleem. Bleken ze uiteindelijk met 16 weken blaasgruis te hebben. Bizar jong. Dus over op medicinaal voer (waar ik ook mijn bedenkingen bij had), kristallen zijn weg. Eentje heeft nog wel problemen, maar de DA snapt dat ook niet helemaal dus aan de AB en verder urine op kweek et cetera.

Ik wilde voor ze blaasgruis hadden al over op Natural Cat Meadowland. Zit veel vlees in (meer dan in de meeste, 80-98%), en geen gluten, granen, tarwe et cetera. Dus dit gaan we na het medische voer proberen, in combinatie met vlees aangelijnd met water. Eens kijken hoe ze het daar op gaan doen.
Mocht er dus nog iemand RC kittenvoer willen, we hebben echt nog veel over wat we niet gaan gebruiken.