Even naar de da om bloed af te laten nemen. Kan suiker zijn kan schildklier zijn etc. Als ze in ene veel meer gaan eten is toch wel iets wat je uit moet zoeken. Qua voer ja duurder voer duurt even voordat ze dat eten. Zit minder zout in etc dus is minder smakelijk.
Anoniem
Geplaatst: 23-10-17 17:05
.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Misschien heb ik er overheen gelezen maar.. is ze gesteriliseerd?
LibertyLucky
Geplaatst: 23-10-17 22:26
Heeft ze misschien wormen?
En idd allerlei proefpakketjes aanvragen
Ik weet niet welk voer e geeft natuurlijk maar de "gewonere" brokjes zijn meestal geen volledig diervoeder
Je zou dan toch liever dagelijks iets bij moeten voeren Mijn katten krijgen bv zelfgekookte koolvis ,zalm tapilipi(?) kabeljauw etc etc gekookte kip en kalkoen Misschien eten jouw katjes dat wel graag in plaats van een ander merk brokken?
Anoniem
Geplaatst: 23-10-17 23:54
.
Even een dagje binnen observeren. Kijken of ze inderdaad kotst en hoe haar ontlasting is. Als je het niet vertrouwd zou ik toch even bloedonderzoek laten doen. Schildklier of nieren...? Beter om zoiets echt uit te kunnen sluiten. Vaak kun je als je kat zoiets heeft speciaal voer geven waar ze het dan wel weer goed op doen. Als er echt niets aan de hand is kan je dierenarts je ook helpen met het zoeken van de juiste voeding. De tip van kleine verpakkingen/probeer zakje is al gegeven.
Wat betreft supermarkt voer, daar zit vaak meer zout in, dus mocht je kan wat aan de nieren hebben wil je dan niet geven.
Anoniem
Geplaatst: 24-10-17 00:18
.
luckyfarm
Geplaatst: 24-10-17 02:34
Je kat zou ook wormen kunnen hebben. Google maar eens.
Het kotsen van hele brokjes is niet zo raar, katten kauwen eigenlijk nooit, maar slikken brokjes in zijn geheel door. Te grote brokjes willen ze nog wel eens kapot kauwen zodat het kleinere brokjes worden, maar echt fijnkauwen zoals wij mensen dat doen, doen katten niet. Dat je dus hele brokjes ziet is echt niet raar en ook niet slecht!
Maar het überhaupt uitkotsen van brokjes is natuurlijk wel slecht. Ik ben benieuwd wat de DA zegt.
Toen wij onze binnenkat Luca naar buiten lieten omdat hij aangaf daar behoefte aan te hebben, begon hij ook veel meer te eten.
Schrokken schrokken schrokken en het daarna vaak ook weer uitkotsen.
Hij werd echter ook steeds humeuriger, haast agressief tegen onze poes. Ermee naar de dierenarts leverde niets op, alles gecheckt maar zij vermoedden dat het ging om stress door rivaliteit van de andere katten in de buurt.
We hebben hem nu binnen, met toegang tot de tuin die omheind is met schrikdraad. Hij is nu weer de fijne vriendelijke kat geworden die we hadden.
Anoniem
Geplaatst: 24-10-17 09:26
.
Anoniem
Geplaatst: 24-10-17 09:31
.
miramii
Geplaatst: 24-10-17 10:13
Op zich is het niet vreemd dat ze overgeeft, als ze steeds het voer opschrokt. Tegen het snelle eten kun je sowieso een voerbak kopen waarbij ze wat meer hun best moeten doen. Hierdoor zit er meer pauzes tussen het eten, waardoor ze het eten ook minder snel opkotsen. Hierbij weet ik uit eigen ervaring dat het werkt. Bijv: http://m.zooplus.nl/shop/katten/speelgo ... bak/239103
Je wilde liever niet overstappen op duurder voer.. ik heb daar echter wel een succes ervaring mee. Ik geef altijd exact wat de verpakking aangeeft per kg (er zat geen stop op anders), maar bij goedkoop voer bleef hij een hongergevoel houden. Bleef zeuren om eten. Ik ben daarna overgestapt op Smolke en dat werkte super. Redelijk betaalbaar, maar een stuk gezonder en dus vullender. Vanwege een allergie van mijn andere kat overgestapt op Iams Cat Proactive en dit werkte ook heel fijn.
Verder ben ik heel benieuwd wat de testuitslagen zijn!
Ik bedoel ook meer dat het kotsen van HELE brokjes niet raar is, omdat katten niet kauwen zoals mensen dat wel doen. Die slikken brokjes in principe altijd helemaal door.