Rottweiler pup , nest , vruchtbaarheid , sterilisatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Simbaa

Re: Rottweiler pup , nest , vruchtbaarheid , sterilisatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 09:11

Dat snap ik dan niet. Je vindt het prima om een stamboekloze Rottie te fokken, met alle risico's op inteelt van dien. En een wel overwogen kruising is een no go? Kan je dat uitleggen?

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 09:49

Kabayo schreef:
Sorry maar kruizen ga ik sowieso niet doen. Dan steriliseer ik haar 10x liever zonder nest.

Ik zou haar lekker steriliseren. Ik denk dat er ook weinig mensen zitten te wachten op een stamboomloze Rottweiler met die nieuwe wetgeving op komst.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 10:04

misschien eerst een afvragen waarom je het zo graag wil? Is het gewoon voor de leuk? of omdat je 1 nageslacht wil? zo ja dan behoorlijk onverantwoord! zeker als het geen stamboom heeft.

Stel ze krijg 7 pups jij houd er 1 en de rest verkopen en dan? God mag weten waar die terecht komen. Er zijn immers genoeg honden in asiel terecht gekomen waarvan mensen het leuk vonden om een nestje te fokken gewoon voor de leuk.

sorry als het wat hard overkomt maar ik ben groot voorstander van enkel fokken bij erkende fokkers met stamboom. In mijn salon krijg ik geregeld honden op tafel die voor de leuk gefokt zijn en of ik moet op mijn vingers letten of ze mankeren gewoon veel.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 10:08

In hoeverre zijn de ouders van jouw hond getest TS?
Dat verkleint namelijk best de kans op inteelt. Er zijn ook gewoon stamboom reuen die gewoon stamboomloos dekken, mits getest.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 10:15

Jammer dat bokt direct zo reageerd... volgens mij stel ik gewoon wat vragen om mij in te lezen. Ik zeg toch nergens dat dit mijn fokhond word of zoiets.

Trouwens. Op marktplaats staan genoeg stamboomloze rotties die binnen 2 weken weg zijn.

Ik wil het juist goed doen en daarom dit topic. Je mag mij uiteraard nu al onverantwoordelijk noemen, maar als ik dat was had ik haar gewoon laten dekken zonder iets te vragen over hoe en wat. Ik vind het jammer dat het direct hard gebracht moet worden.

Dat gezegt hebbende. Nee . Kruizen doe ik niet. Daar is nog minder vraag na. Ik scrolde langs alle rottweiler kruizingen want die wou ik niet. Denk dat dat voor meer geld. Ik ben gewoon niet overtuigd.

Over dat inteelt .. Dat weet ik niet. Ik weet ook niet in hoever dat getest is in de familie.

Dat plekje zoeken voor de pups komt wel goed . De fokker van mijn stamboomloze pup had ze ook allemaal binnen 1 week verkocht. En ze hebben allemaal een super plek

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 10:24

Zo te lezen ben je niet enkel aan het inlezen maar heb je al besloten ;) je vraagt idd wat op bokt en je dan kan je verwachten dat men er een mening over heeft. Tja... dat het niet is wat je wil horen is een andere zaak.

Al geef je nog steeds geen antwoord op de vraag waarom je het zo graag wil?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 10:31

Kabayo schreef:
Jammer dat bokt direct zo reageerd... volgens mij stel ik gewoon wat vragen om mij in te lezen. Ik zeg toch nergens dat dit mijn fokhond word of zoiets.

Trouwens. Op marktplaats staan genoeg stamboomloze rotties die binnen 2 weken weg zijn.

Ik wil het juist goed doen en daarom dit topic. Je mag mij uiteraard nu al onverantwoordelijk noemen, maar als ik dat was had ik haar gewoon laten dekken zonder iets te vragen over hoe en wat. Ik vind het jammer dat het direct hard gebracht moet worden.

Dat gezegt hebbende. Nee . Kruizen doe ik niet. Daar is nog minder vraag na. Ik scrolde langs alle rottweiler kruizingen want die wou ik niet. Denk dat dat voor meer geld. Ik ben gewoon niet overtuigd.

Over dat inteelt .. Dat weet ik niet. Ik weet ook niet in hoever dat getest is in de familie.

Dat plekje zoeken voor de pups komt wel goed . De fokker van mijn stamboomloze pup had ze ook allemaal binnen 1 week verkocht. En ze hebben allemaal een super plek

Kijk eens of je de fokker kan benaderen om wat vragen te stellen over welke testen ze gedaan hebben.
Ik denk dat als je echt getest hebt (en alles goed is), en je je houd aan het VFR voor zover jij je er in kan vinden en dan op zoek gaat naar een geteste stamboomreu die bij je hond past je best goed bezig bent.

Kruisen hoeft geen verkeerd idee te zijn overigens. Maar ik zou dan wel hele hoge eisen stellen. Het moet echt een (vrij) gezond ras zijn, het ras maar ook zeer zeker de hond moet echt bij jouw hond passen en echt iets heel nuttigs toevoegen. Niet dat het mijn voorkeur heeft.

Als je puur en alleen voor de leuk had willen fokken zou je de testen en gezondheid niet serieus nemen. En ik krijg de indruk dat je dat wel doet.
Ik heb liever een geteste stamboomloze hond dan een stamboomhond die ongetest is.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 10:34

mvermeulen1 schreef:
Zo te lezen ben je niet enkel aan het inlezen maar heb je al besloten ;) je vraagt idd wat op bokt en je dan kan je verwachten dat men er een mening over heeft. Tja... dat het niet is wat je wil horen is een andere zaak.

Al geef je nog steeds geen antwoord op de vraag waarom je het zo graag wil?

? Sorry maar meen je dit??

Ik heb nog helemaal niks besloten ;)

Dankje voor je uirgebreide post kiwiwitje :) ik zal het zo even goed door lezen

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 10:39

Ik snap dat de antwoorden je tegen vallen.Maar... je gaat met een hond fokken die onder HR maatregelingen gaat vallen.Waarom zou je dat willen ondanks dat jou hond de liefste knapste enzo is.Dat is de mijne toevallig ook.
Wat denk je dat jou hond aan waarde heeft om er mee te fokken?Behalve dat je zelf een pup er van wilt.Het is ook absoluut geen goedkope manier om aam een pup te komen want alle testen enzo de da kosten als het nest er is kosten best wel wat geld als je het goed wilt doen.Mij staat ergens vaag bij dat rottie"s ook nog op ogen getest worden.Als je het echt serieus wilt doen neem je contact op met een rotweiler fokker die je qua testen en keuze van reu verder kan helpen.Ook de reu moet gezondheids testen en een gedragstest onder gaan.
Maar nogmaals met de komende HR regeling op komst is het gewoon verstandig niet te doen,altijd aangelijnde honden met muilkorf op is niet leuk voor niemand niet voor de hond/pup niet voor jou als eigenaar niet en zeker zonder stamboom gaan je honden er onder vallen.Plus wat er al gezegd is een stamboom is er niet om aan de muur te hangen maar is een afstamingsbewijs waarop je kan terug vinden hoe de ouders en groot ouders zijn qua gezondheid en?of qua sport.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 10:41

Bij een stamboomhond zijn die testen verplicht. Net als een gedragstest.

Ts wil het goed doen en heeft alle goede bedoelingen. Alleen ik vind persoonlijk dat je ook naar de toekomst moet kijken en niet moet fokken met stamboomloze hoog risicohonden. Die mogen, als de nieuwe wet er is, alleen aan de riem en met een muilkorf naar buiten. Dat moet je toch gewoon niet willen?

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 10:41

Hey ts.

Fijn dat je je zo goed wil voorbereiden!
Wij hebben een stamboomloze rottweiler, echt een schat van een hond.
En toch zou ik bij mijn eventuele volgende rottweiler er toch voor kiezen om 1 met stamboom te kopen.
Zeker met alle ontwikkelingen die er op honden gebied zijn.
Wij zouden misschien ook ooit nog wel eens een nestje willen fokken, maar dan absoluut alleen met teefje met stamboom.
Je kan daarmee gewoon veel verder terug vwb HD, ED en gedrag en dergelijke.

Daarnaast is voor ons ook nog een reden dat we de hond mee willen hebben op vakantie.
Zonder stamboom is het in veel landen gewoon moeilijker om hem mee te kunnen nemen.

Onze reu is opzich een knappe verschijning met vooral een knappe kop, en we hebben daardoor meermaals de vraag gekregen of hij niet mocht dekken.
We hebben dat niet gedaan, inmiddels is hij ook gecastreerd.

Ik snap echt je overwegingen wel, en ik wil je ook absoluut niet "afbranden", maar ik zou het niet doen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 10:49

MariekeTV schreef:
Hey ts.

Fijn dat je je zo goed wil voorbereiden!
Wij hebben een stamboomloze rottweiler, echt een schat van een hond.
En toch zou ik bij mijn eventuele volgende rottweiler er toch voor kiezen om 1 met stamboom te kopen.
Zeker met alle ontwikkelingen die er op honden gebied zijn.
Wij zouden misschien ook ooit nog wel eens een nestje willen fokken, maar dan absoluut alleen met teefje met stamboom.
Je kan daarmee gewoon veel verder terug vwb HD, ED en gedrag en dergelijke.

Daarnaast is voor ons ook nog een reden dat we de hond mee willen hebben op vakantie.
Zonder stamboom is het in veel landen gewoon moeilijker om hem mee te kunnen nemen.

Onze reu is opzich een knappe verschijning met vooral een knappe kop, en we hebben daardoor meermaals de vraag gekregen of hij niet mocht dekken.
We hebben dat niet gedaan, inmiddels is hij ook gecastreerd.

Ik snap echt je overwegingen wel, en ik wil je ook absoluut niet "afbranden", maar ik zou het niet doen.

Bedankt voor je uitgebreide en vriendelijke post. Hier heb ik zeker wat aan ipv dat het hard gebracht moet worden.

Je noemt zeker hele goede punten om mee te nemen in overweging :D daar is dit topic immers voor

Beatje. Nou. De antwoorden vallen mij niet zozeer tegen. Meer de manier hoe het gebracht word ;) ik wil het beste voor mijn hond en pups die dan evt komen. Ik wil het juist goed doen , maar blijkbaar kan dat niet. Heb wel eens gehoord dat stamboomloze honden juist gezonder zijn want die worden niet zo doorgefokt.
Bedankt voor je reactie. Opzich heb je best een punt dat het dan veel duurder word dan een kopen. Maar het lijkt mij ook een uitdaging , een nest. Het gaat niet zozeer om het geld

Damain... maar denk je echt dat ze dat gaan doen ? Muilkorfen verplichten? No way dat mijne ooit zo'n ding draagt. En trouwens, hg honden zijn verplicht op cursus te gaan. Dan is het probleem qua gedrag toch redelijk verholpen. Mijne loopt nu al bij de cursus huishond , we kunnen bijna door naar de gevorderden.

Kiwiwitje ik ben blij dat jij snapt dat ik niet zomaar wat wil doen. Bedankt nogmaals voorje post. Daar heb ik wat aan

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 10:56

Op zich is wat ts wil gaan doen natuurlijk altijd beter dan broodfok of onverantwoord fokken met ongeteste dieren.
Maar ik zou me inderdaad goed gaan afvragen ts wat je toevoegt aan het ras, zeker gezien jouw teef geen stamboom heeft. Verdiep je ook even in de nieuwe wetgeving voor zogenoemde hoog risico rassen, waar Rottweilers zonder stamboom dus onder vallen. In jouw geval vind ik een kruising fokken misschien nog wel slimmer dan twee rotties zonder stamboom met elkaar te kruisen, mits je ouder dieren getest zijn op HD en ED natuurlijk.

Ik denk dat het iets te simpel gedacht is dat met een HR hond op cursus gaan alle problemen verhelpt of voorkomt. Op veel scholen is het gewoon een kwestie van zit, af, blijf aanleren en that's it. Daarmee voorkom je straks niet dat je hond gaat uitvallen naar andere honden. Eigenlijk zou de overheid een lijst moeten maken van honden scholen waar je naartoe kan gaan met een HR hond. En dan focussen op de scholen waar ze vooral op gedrag de nadruk leggen ipv het aanleren van kunstjes.
Laatst bijgewerkt door Aranel op 22-10-17 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 10:58

damian23 schreef:
Bij een stamboomhond zijn die testen verplicht. Net als een gedragstest.

Ts wil het goed doen en heeft alle goede bedoelingen. Alleen ik vind persoonlijk dat je ook naar de toekomst moet kijken en niet moet fokken met stamboomloze hoog risicohonden. Die mogen, als de nieuwe wet er is, alleen aan de riem en met een muilkorf naar buiten. Dat moet je toch gewoon niet willen?

Lees je eens in..

Als je puur stamboom met stamboom kruist zonder lid te zijn van de rasvereniging hoef je geen enkele gezondheidstest te doen. De RvB, de stamboom uitgevende instantie houd zich daar niet mee bezig.

Ook de gedragstest is bij een stamboomhond zo'n verplichting niet meer:
regels voor het ras rottweiler
Heeft je hond Nederlandse ouders? En zijn de ouders geboren na 1 april 2008? Dan hoeft je hond geen voldoende MAG-test te hebben.

Zijn de ouders geboren voor 1 april 2008, maar is je hond na deze datum geboren? Dan hoeft je hond geen voldoende MAG-test te hebben, mits de ouders een voldoende MAG-test hebben. Komt de vaderhond uit het buitenland, dan moet hij een voldoende MAG-test of ZTP (Zucht Tauglichkeits Prüfung oftewel keuring fokgeschiktheid) hebben. We kijken daarbij niet naar het land waar de ZTP-test is gedaan.

https://www.houdenvanhonden.nl/fokken-m ... en-gedrag/

Ik snap wel dat TS een beetje gek word hier zo langzaam aan, dit is niet de eerste post waar er geroepen word, zonder onderbouwing, en waar vervolgens niks van klopt..
Ze is zich aan het inlezen, ze wil informatie hebben, ze wil alle testen doen die nodig zijn en nog krijgt ze van alles over zich heen. Vind dat persoonlijk een beetje jammer.
Ze zet zich nu al meer in dan menig ''verantwoorde'' stamboom hond fokker.. Want daar zit genoeg ellende in. Marktplaats staat er vol mee..

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 11:14

Stamboomloze honden vallen ook wel onder de term look-a-like. Behalve als beide ouderdieren of alle 4 de grootouderdieren rottweilers met papieren zijn, is er geen zicht op of deze honden werkelijk volle rottweilers zijn. De kans is behoorlijk groot dat ze dat alsnog wel zijn, maar dat de afstamming niet bekend is en dat in ieder geval een deel van de voorouders niet getest zijn. Dit betekent dat je niet weet of je inteelt aan het fokken ben en ook niet hoe veel risico je loopt op HD bij de pups. 1 generatie hd-vrij is helaas niet voldoende om over het algemeen hd-vrije pups te fokken. Des te meer generaties HD-A heupen je hebt, des te groter de kans is dat je pups zonder hd fokt.

Look-a-likes zijn absoluut niet gezonder dan stamboomhonden. De kruisingen hebben wel meer kans om gezond te zijn omdat hiervan zeker is dat er geen inteeltproblemen zijn (inteelt is niet erfelijk. Als je 2 verschillende compleet ingeteelde lijnen combineert, heb je uiteindelijk een inteelt van 0). De enige uitzondering is dat je bij extreem gefokte rassen zoals bijvoorbeeld de mopshond of de basset, je vaak meer gematigde types ziet bij de broodfok (=stamboomloos) dan in de stamboomfok en als de probleem puur door het extreme uiterlijk veroorzaakt worden kan het dus zijn dat de boomloze dieren gezonder zijn. Om die reden heb ik de duitse herder er ook niet bij gezet, want hoewel de stamboomruggen (kynologische lijn) vaak heel hellend zijn, hebben ze zelden last van HD als ze correct gefokt zijn. Boomloze DH'ers hebben ondanks de rechtere rug vaak wel last van HD.

Mocht je besluiten binnen het ras te fokken, dan is het verstandig om haar afstamming zo ver mogelijk uit te pluizen (je kent de fokker en dus heb je al 1 generaties, hopelijk 2) en er ARFE-papieren bij aan te vragen ( http://www.arfe.nl/index.php/o-t-d-s.html ). Hierdoor blijft de afstamming en gezondheidsuitslagen van de ouderdieren bekend ook voor de eventuele volgende generaties.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 11:23

Je zit er wel mee dat je wettelijk aansprakelijk bent voor afwijkingen bij de pups als je de ouderdieren niet test. Dat is dus best een belangrijk punt. Dat je hond geen stamboom heeft doet niets af aan de rechten van de koper, en dat kan je echt heel veel geld kosten. Daar zou ik me dus wel even goed in verdiepen. Zelf heb ik geen idee welke afwijkingen bij de rottweiler getest worden normaal gesproken, maar je zou eens bij de rasvereniging kunnen informeren.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 11:34

Kabayo schreef:

Weinig vraag naar rottweiler x bernersennen? Dat heb je toch echt mis. Wij hebben nu al een aantal nesten gehad wat allemaal rottweilerxbernersennen/appenzeller X bernersennen of rottweiler was. Vorig jaar zomer (2016) een nestje gehad en alles super makkelijk kwijt geraakt. Wij hebben altijd moeder en dochter gehad, laatst de moeder op bijna 12 jarige leeftijd in moeten laten slapen. Wanneer de hond die we nu nog hebben loops wordt zal ze gedekt worden en willen we er graag een aanhouden.

We hebben hier en daar laten vallen dat wel haar weer willen laten dekken en zijn nu sowieso al 5 pups kwijt. Of mensen die nu een hond van ons hebben willen er eentje bij, mensen bij hun in de buurt vinden het zulke gave honden dat ze er een willen of mensen hier in de buurt vinden het karakter helemaal geweldig en willen er een.

Wij twijfelen op dit moment tussen een rottweiler of bernersennen als papa door die idiote hopelijk niet nieuwe wetgeving.

Volgensmij was onze Breezer net 3 toen ze haar eerste nestje kreeg.

(Wanneer ons dametje is gedekt zal er natuurlijk weer een volgtopic komen)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 11:49

Het is vervelend dat je haar bloedlijnen niet kent i.v.m. inteelt. Maar wat je hoort te doen is zowel haar als de reu uitgebreid laten testen (o.a. HD, ED, ogen, JLPP en event. MAG test->gedrag).
Ongeacht of er een stamboom bij zit, vind ik dat als je wilt fokken dat je dan beide ouders moet laten testen. Dat vind ik dan onder je verantwoordelijkheid vallen, ook al is het maar een eenmalig nestje.

Ga er dus wel van uit dat een nestje naast veel tijd ook veel geld zal kosten. Pups kun je niet verkopen voor hetzelfde geld als een stamboompup. Maar de testen zullen wel even duur zijn.
Nu moet geld natuurlijk nooit de reden zijn van een nestje fokken.

Persoonlijk zou ik nooit fokken met een hond zonder stamboom. Wij staan nu op de wachtlijst voor een pup met stamboom. Die stamboom op zich interesseert mij helemaal niets.
Maar ik wil wel dat er uitgezocht is dat het geen inteelt is en dat beide ouders gezond zijn.
Natuurlijk nog geen 100% garantie, maar er is wel alles aan gedaan om zo gezond mogelijke pups te fokken.
Daar vind ik jouw verantwoording dan ook liggen, ook al heeft je hond geen stamboom.
Ik zou dus eerst eens gaan informeren wat die testen kosten. De reu zal waarschijnlijk ook nooit getest zijn en dat moet je dan ook laten doen. Ik denk namelijk niet dat iemand zijn/haar stamboomreu jouw teefje zonder stamboom laat dekken, niets ten nadelen van jouw lieve teef.
Er komt best veel bij kijken, dus ik zou me eerst eens goed inlezen over de testen en de medische kant.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 11:55

Delphi schreef:
Het is vervelend dat je haar bloedlijnen niet kent i.v.m. inteelt. Maar wat je hoort te doen is zowel haar als de reu uitgebreid laten testen (o.a. HD, ED, ogen, JLPP en event. MAG test->gedrag).
Ongeacht of er een stamboom bij zit, vind ik dat als je wilt fokken dat je dan beide ouders moet laten testen. Dat vind ik dan onder je verantwoordelijkheid vallen, ook al is het maar een eenmalig nestje.

Ga er dus wel van uit dat een nestje naast veel tijd ook veel geld zal kosten. Pups kun je niet verkopen voor hetzelfde geld als een stamboompup. Maar de testen zullen wel even duur zijn.
Nu moet geld natuurlijk nooit de reden zijn van een nestje fokken.

Persoonlijk zou ik nooit fokken met een hond zonder stamboom. Wij staan nu op de wachtlijst voor een pup met stamboom. Die stamboom op zich interesseert mij helemaal niets.
Maar ik wil wel dat er uitgezocht is dat het geen inteelt is en dat beide ouders gezond zijn.
Natuurlijk nog geen 100% garantie, maar er is wel alles aan gedaan om zo gezond mogelijke pups te fokken.
Daar vind ik jouw verantwoording dan ook liggen, ook al heeft je hond geen stamboom.
Ik zou dus eerst eens gaan informeren wat die testen kosten. De reu zal waarschijnlijk ook nooit getest zijn en dat moet je dan ook laten doen. Ik denk namelijk niet dat iemand zijn/haar stamboomreu jouw teefje zonder stamboom laat dekken, niets ten nadelen van jouw lieve teef.
Er komt best veel bij kijken, dus ik zou me eerst eens goed inlezen over de testen en de medische kant.

Jawel hoor. Lang leve o.a. marktplaats. Hier staan gewoon stamboom reuen op die gewoon kruisingen of stamboomloos dekken.
Die zie je echt genoeg. Niet alleen van de rottweiler.
En zoals ik al eerder aangegeven heb, stamboomfokkerij is ook niet heilig. Er zijn er genoeg die niet investeren in gezondheid. En dus amper/niet testen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:19

Er zijn helaas maar weinig geteste reuen met stamboom die buiten het stamboek dekken. En dan moet hij ook nog weer niet met zijn bloedlijn bij de jouwe staan.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:22

Mizora schreef:
Er zijn helaas maar weinig geteste reuen met stamboom die buiten het stamboek dekken. En dan moet hij ook nog weer niet met zijn bloedlijn bij de jouwe staan.

Maar dat betekend niet dat ze er niet zijn.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:22

de moederhond en aanstaande vader hebben nu al een erfelijke afwijking de Hubertus klauw ( niet zo heel spannend maar wel afwijkend) zou er dus al niet eens mee fokken.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:26

Ze zijn er inderdaad wel, maar het valt vies tegen. Ik ben namelijk ook (in een andere maat) aan het kijken voor een partner voor mijn boomloze (geteste) honden. En dan ben ik nog niet eens volledig rasgebonden. Ik wil alleen geen pitbull-achtige, geen bulldog, chihuahua of teckel en dus getest op ogen en knieën.

Hubertusklauw is niet gewenst, maar verder geen afwijking waarmee ik rekening zou houden. Het is per ras verschillend of het een moeten is of juist niet toegestaan. Sommige rassen willen zelfs dubbele hubertusklauwen. Ze doen geen enkel kwaad mits ze goed ontwikkeld zijn.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:33

Ik denk dat het per ras verschilt. Amerikaanse stafford kom je ook minder tegen dan Engelse Stafford. Goed getest vind je Engelse ook minder, buiten de verplichte testen om (DNA waarbij de verklaring van voorouders genoeg is)
Maar ze zijn zeer zeker te vinden. Aangezien de hond van TS stamboomloos is en ik vermoed dat de lijn er voor ook stamboomloos is, is de kans dat een stamboomhond gelijk directe familie is wel een stukje kleiner.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:44

Ben je je bewust van de kosten? (Ik zie dit nergens duidelijk terug komen). Je 1e pup ben je al “kwijt” aan de dekreu. (Vaak hebben zij keuze uit ofwel een pup, ofwel het geld dat 1 pup kost. Als je een lage prijs voor de pups vraagt ivm. geen stamboom heb je kans dat ze 1,5 á 2 pups willen als je een goedgekeurde stamboom reu wil gebruiken). Daarnaast ben je al 2 á 3 puppen kwijt aan onderzoeks kosten (ervan uitgaande dat je een lagere prijs voor de pups vraagt ivm. geen stamboom). Dan ben je in het gunstigste geval 3 tot 5 puppen “kwijt” aan de voorbereidingen. Dan heb ik het er nog niet over als de bevalling niet goed gaat oid. Dat kan zomaar in de duizenden euro’s lopen. Of als een pup een afwijking heeft. Bij 1 nest speel je altijd met moeite quitte. Dan nog niet gesproken over de uren die je er in stopt. Als je vrij moet nemen van je werk dan kost een nest alleen maar heel erg veel geld.
Wel heel goed dat je er zo goed over nadenkt +:)+