Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eloya

Berichten: 5208
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 13:16

wat lief!

zelf heb ik een galgo van greyhoundrescue holland, maar dat soort honden moeten je liggen. wel zijn galgo´s vaak heel gemoedelijk en lang niet allemaal een rugzakje. podenco´s hebben wat meer voeten in de aarde vaak maar niet altijd. maar misschien zoek je een wat kleiner hondje

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 13:20

Cynn schreef:
:wave:

Lief dat je mijn topic opent en hopelijk ook even blijft om mijn verhaal te lezen.
Ik ben namelijk druk op zoek naar een hondje voor mijn vader. Je kan natuurlijk overal heel makkelijk aan betrouwbare adressen komen waar je puppy's vandaan kan halen, maar ik zoek geen puppy! And this is why: .... :)

Mijn vader is 62 jaar oud en altijd al een hele grote hondenvriend geweest. In het verleden ook een hond gehad, dus ook de ervaring, maar nog steeds trekken honden ontzettend naar hem toe.
Mijn vader is iemand die altijd voor de ander gaat en zichzelf niet zoveel gunt, terwijl hij zoveel beter verdiend. Nu is hij door een bijna-dood ervaring omgeslagen en kiest eindelijk weer eens voor zichzelf. Godzijdank. Het eerste wat hij zei (of nouja, opschreef op een bord. Hij lag nog aan de beademing en een hart-longmachine) nadat hij wakker werd na een operatie waarvan niemand wist of hij überhaupt nog wakker ging worden... 'Hond'. Hij wil weer een hond! Een maatje om te troetelen, mee te wandelen, op pad te gaan.. yes!

Mijn vader is momenteel thuis aan het aansterken en wacht nog een schildklier operatie af, maar ik kan gelukkig zeggen dat het allemaal weer goed gaat komen. Wel met levenslange medicatie en een andere levensstijl, maar hij is er nog, wil nog ontzettend veel van de wereld zien, dingen doen en kiest weer voor zichzelf.

Klaar om te wandelen en te spelen, maar de energie niet om een puppy op te voeden. Wat heel begrijpelijk is. Daarom ben ik op zoek naar een volwassen hond die al netjes is opgevoed en op zoek is naar een nieuw huisje.
Naast wandelingen met mijn vader, wil ik erbij vermelden dat ik zelf ook nog thuis woon en mijn oudere broer ook. Wij hebben ook enige ervaring met honden en zullen dus ook regelmatig met de hond op stap gaan.

Ik ben al een aantal dierenasiels in de buurt langs geweest, die denken ook met mij mee, maar momenteel niet dé hond in het asiel zitten.
Op Marktplaats ook gespeurd en op 2 gereageerd met verhaal en uitleg, maar nog geen reactie mogen ontvangen.

Daarnaast heb ik ook contact gezocht met Martin Gaus school, verhaal gedaan en gevraagd of het een optie zou zijn om een afgekeurde blindengeleidehondje te kopen, maar verder ook nog niks van gehoord.

Zijn er bokkers die misschien adresjes weten? Kennissen, vrienden die door omstandigheden afstand moeten doen van hun hondje? Andere opties?

Jullie zouden mijn vader zo gelukkig maken. _/-\o_

PS: Kosten zijn het probleem niet. ;)

Zou een 5 maanden oude Boerenfox iets zijn? Of is dat te jong? Volledig zindelijk, lief. Moet weg wegens allergie eigenaar. Woont en is opgegroeid in gezin met kinderen nu.
Laatst bijgewerkt door DatBenIkNou op 20-10-17 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26696
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 13:21

Je zou ook eens kunnen kijken op http://www.dierenasiels.com. Daar staan alle honden op die in NL en BE in de asielen op een nieuw huisje zitten te wachten.

Wel heel tof dat je dit voor je vader wilt doen!

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 13:31

Ik heb mijn hond via hondenopvang Zalikas (ook via bokt gevonden), hij komt oorspronkelijk uit Bulgarije. Zij hebben een overzichtelijke website, en wat een schatten van honden!

Onze Dipper is nu een dikke maand bij ons, en is zes maanden oud. Hij is netjes zindelijk (ik denk dat hij nu zo'n achttal ongelukjes gehad heeft, waarvan ik bij drie ervan sneller had moeten opstaan om hem uit te laten, en drie andere gebeurden pardoes tijdens het spelen met de poes; van het rennen en stoeien kan hij zijn blaas plots te laat voelen). Hij kan al 's nachts in de bench; de eerste twee drie weken moest hij wel na zes uur uitgelaten worden, maar nu slaapt hij gerust dik 9 uur door.

Hij is ook zo lief van karakter, is sociaal naar alle honden die hij tegenkomt (en wij wandelen dagelijks in een groot stadspark), is sociaal naar mensen toe, is lief naar de poes. Ze waarschuwden ook voor een heel energiek karakter, maar daar merk ik niets van terug: tweemaal daags speelt hij met de kat, en eenmaal per dag maken we een lange wandeling (dus naast de gewone uitlaatbeurten). Tussendoor speelt hij met zijn speeltjes of ligt hij braaf op de bank te snurken <3

Hij is niet bang van stofzuigers, kon al aan een tuigje lopen, loopt nu al stukjes mee los (!), bleef van de eerste keer braaf zitten bij het wassen. Echt een schat van een dier!

Het is een beetje gedoe met afspreken wanneer de honden te bezichtigen zijn (wij kwamen dan ook van heel ver), maar dit zijn duidelijk mensen die gewoon ontzettend veel met hun dieren bezig zijn. Een betere start kon hij niet hebben, en ik vond hem best goedkoop ook voor een gecastreerde, opgevoede hond van vier maanden. Met één vaccin was wel een foutje gemaakt volgens de DA qua datum, dat hebben we dus even geregeld.

Edit: zij hebben ofwel honden van vier maanden, ofwel volwassen honden trouwens.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:58

Heb je nog voorkeur voor type en grootte?
Ik weet eventueel nog wel een leuke middelgrote hond, anderhalf jaar en is een ras dat niet verhaart (moet dus wel 1x in de zoveel tijd geschoren). Is een teefje en ze is net 2 weken gesteriliseerd. Er zit een verhaal bij (niet heel moeilijk hoor). Mocht je interesse hebben, stuur maar een PB

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:16

Mijn ouders (toen 70+) hebben een herplaatser kooiker gekocht via de rasvereniging. Fijne hondjes, niet te groot/sterk. Wel wat eenkennig dus ze moeten een poos wennen aan de nieuwe baas maar verder ideale hondjes. Ze hadden er voor ook al een kooikertje gehad. De hond die ze nu hebben is inmiddels 15 en ik zou echt willen dat ze hierna nog een hondje namen. Echt het is zo goed voor ze, ze zijn inmiddels 80 maar nog zo gezond, ik geloof echt dat het komt omdat ze drie keer per dag met de hond op stap moeten.
Super dat je dit doet voor je vader +:)+ het lukt vast.

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:20

In Dierenopvang Koningen zit al 7 jaar een Duitse herder teef die graag een liefdevol huisje zou willen. Ik pb je de link even!

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:22

wow 7 jaar :\

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:24

Meeste rasverenigingen hebben ook een herplaats . Dus als je een bepaald ras erg leuk vind kan je daar eens kijken.

Zoe_97

Berichten: 9466
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:26

justkid schreef:
wow 7 jaar :\

Vindt je dit oud? Ik ben een tijd vrijwilliger geweest in een asie en 7 was nog bij de jongere dieren die binnen kwam. Vaak waren het zelfs honden 10+ zelfs een keer een hondje van16/17....

7 is de ongelukkige leeftijd dat te oud voor mensen die een jonge hond willen, maar te jong voor de mensen die een senior een fijne laatste dag willen bezorgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:27

Zoe_97 schreef:
justkid schreef:
wow 7 jaar :\

Vindt je dit oud? Ik ben een tijd vrijwilliger geweest in een asie en 7 was nog bij de jongere dieren die binnen kwam. Vaak waren het zelfs honden 10+ zelfs een keer een hondje van16/17....

7 is de ongelukkige leeftijd dat te oud voor mensen die een jonge hond willen, maar te jong voor de mensen die een senior een fijne laatste dag willen bezorgen

Volgens mij staat er dat de hond al 7 jaar lang in het asiel zit. :)

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:28

Zoe de hond zit er al 7 jaar ;)
Ik heb deze hond zelf gezien toen wij Dommel twee jaar geleden in dat asiel gingen ophalen en echt waar, wat een lieverd. Helaas hebben wij katten en kan zij daar niet mee samen, anders hadden we het wel geweten...

Zoe_97

Berichten: 9466
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:28

Oh WoW even verkeerd gelezen :o

maj0

Berichten: 6630
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:42

Kijk eens bij stichting zino pf bij stichting zorahoeve beide doen aan herplaatsing

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:57

CathyTBP schreef:
nafkedemi schreef:
zouden jullie open staan voor een adoptiehond uit het buitenland?
Misschien dan eens kijken op de site van stichting dogadoptions nederland...


Misschien zit ik verkeerd hoor, maar ik heb gehoord dat honden uit het buitenland meestal niet zijn opgevoed. En later ook slecht zijn op te voeden...



Mijn hond, en de honden die mijn familie heeft, luisteren heel goed en zijn bijzónder lief. Tot nu toe nog niemand tegen gekomen ook die niet heeft gezegd dat ze wel echt héél bijzonder lief is (ze luistert echt perfect...)

Mijn ervaringen zijn positief, maar dat is natuurlijk nooit een garantie.

Ik ben overigens heel erg te spreken over stichting Hondenzorg en Welzijn.

Verder op dit moment geen adresjes, maar als ik iets zie, zal ik dit topic in mijn achterhoofd houden

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:20

Als je het verhaal leest schieten je de tranen in de ogen. Voor dood achtergelaten pasgeboren pups (2) en voorts gevonden en met de fles grootgebracht. Aangezien de TS in november naar NL komt kan ze haar mee nemen. Ze zoekt een tehuis in NL. Pup is geloof ik inmiddels een half jaar oud en heeft bij een collega van haar gewoond. De andere houd ze zelf.

http://www.hondenpage.com/hondenforum/216665/linda,-pup-uit-oekraine,-zoekt-een-goed-huis.php

Het topic is al wat ouder. Linda weegt nu in oktober inmiddels 13,1 kg en is 45 cm hoog.

Palmera

Berichten: 9494
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:27


prugelpiet

Berichten: 12606
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:32


Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:37

Ik zit op fb in Witte herder groepen, daar hebben ook fokkers, honden die een goed thuis zoeken.
die al wat ouder zijn dus. wellicht dat dat wat voor hem is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:39

CathyTBP schreef:
nafkedemi schreef:
zouden jullie open staan voor een adoptiehond uit het buitenland?
Misschien dan eens kijken op de site van stichting dogadoptions nederland...


Misschien zit ik verkeerd hoor, maar ik heb gehoord dat honden uit het buitenland meestal niet zijn opgevoed. En later ook slecht zijn op te voeden...


Meestal zijn deze honden getraumatiseerd, hebben een rugzakje. Ze vinden het moeilijk om ineens een brave huishond te zijn. dus is het vaak flink oefenen met alleen thuis zijn, aan de lijn lopen, etc etc. Ik heb me laten vertellen door iemand die heel wat jaren onderzoek heeft gedaan naar buitenlandse honden die naar nederland zijn gekomen dat de meeste van deze hondjes zich moeilijker aanpassen dan honden die het gewend zijn om in een gezin te leven. Als je dus geen tijd en geen energie meer hebt om een pup op te voeden is het meestal ook geen goed plan een buitenlands hondje te nemen. Ik zeg niet dat er geen buitenlandse hondjes zijn die zich gelijk goed aanpassen maar er zijn er genoeg die heeeel erg moeten wennen, dus ik denk voor deze meneer beter een volwassen hond die al in nederland is en alles gewend is ;)

Enjoy_

Berichten: 609
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Heemstede

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 20:08

Verhuisdieren.nl
Maken een match tussen aangeboden dier en toekomstige eigenaar. De dieren omzeilen zo het asiel.

DiantaM
Berichten: 11285
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 20:13

Handig van je om dit topic te openen. Ik zou zeker bij de herplaatssites van verschillende rasverenigingen kijken.

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 20:31

Wij vangen al een tijdje honden op uit een asiel in Zuid Spanje. Dit asiel is van een Nederlander, alleen sociale honden komen naar Nederland, er wordt gezocht naar een passende baas en je krijgt een eerlijk verhaal over wat de hond nog moet leren. Laat je niet bang maken door flauwekul verhalen over buitenlandse honden, maar ik kan je wel adviseren alleen met een goede stichting in zee te gaan.

Sinds vorige week heb ik Bombon in de opvang. En ik kan niet anders zeggen dan dat hij een topper is; aanhankelijk, knap, vrolijk en gehoorzaam.
https://www.animalinneed.com/honden-in- ... 273-bombon



Hij is helemaal zindelijk, loopt netjes mee aan de riem, geen probleem met de kat en kan samen met mijn honden een paar uurtjes alleen thuisblijven. Bombon is een vreselijke knuffelkont.
De informatie en foto's op de website worden binnenkort aangepast.
Laatst bijgewerkt door Sammyoo op 20-10-17 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Berichten: 17917
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 20:34

prugelpiet schreef:
https://www.dierenasielbeilen.nl/plaatsbare-honden/

Kijk is naar Django. Al een wat oudere hond die graag alle aandacht voor zichzelf heeft. Het lijkt wel goed bij jullie te passen :)


Leuke hond zeg :j

TS... misschien kan je aangeven wat jullie voorkeur is qua grootte, leeftijd en geslacht?

Dan krijg je misschien goede tips via dit topic?

ninji

Berichten: 295
Geregistreerd: 01-12-15
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:09

Ik heb mogelijk een kleine kandidaat! Ik heb je een PB gestuurd :)