Vleermuis in de kachel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 20:13

Aah, wat zonde dat deze dood was. Ik vind vleermuizen echt superleuk! <3 Wij hebben ze zelf ook achter.

Wel even een tip voor als je een levende vindt en deze levend wilt houden: de dierenambulance brengt ze 9 van de 10 keer naar de DA, en die zijn wettelijk verplicht ze in te laten slapen "in verband met risico op rabiës". Hoe beschermd ze ook zijn, helaas. (Ze moeten voor onderzoek dan ergens naartoe worden gestuurd om het te testen op hondsdolheid.)

Sjolvir

Re: Vleermuis in de kachel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 20:20

Zonde dat hij dood was..

Die grootoor prachtig!!!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-17 20:22

Goede tip, marley. De dierenambulance midden limburg ben ik sowieso al niet zo weg van. Die hebben we laatst nog gebeld voor een gewond vogeltje, en die moesten we maar gewoon ergens in het gras zetten en langzaam dood laten gaan.. Voor een vleermuis waren ze waarschijnlijk ook niet gekomen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 22:00

Wat super zonde dat hij dood is... STa je met je goede gedrag. Nou ja, je intenties waren goed. Hooizolder was idd wel mooi geweest :)

criollo_yess schreef:
Heb er vorig jaar ook 1 in huis gevonden, een grootoorvleermuis. Zat gewoon aan de plafondplint op de overloop. Waarschijnlijk door een open raam binnengekomen. Ik had nog een lege jodenkoekenbus. Die eroverheen gezet en de vleermuis zo gevangen. Het duurde toen best nog een tijdje tot hij echt wakker werd. In overleg met iemand van een of andere vleermuisclub heb ik 'm eind van de middag in onze schuur vrijgelaten. Daar vloog ie toen wat rondjes en kroop toen ergens tussen het dak. Daarna niet weer in huis gezien.
[ [url=m/vd24PR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ahhh, deze zijn echt zo leuk! Helaas nooit in real life mogen aanschouwen <3