Sproeiende poes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eempiej

Re: Sproeiende poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 04:02

Hier hetzelfde probleem maar dan met een kater. Naar de dierenarts geweest en die adviseerde Zylkene eens te proberen. Zij had er zelf al goede ervaringen mee en op internet lees ik ook overwegend positieve verhalen. Zelf nog maar net mee begonnen, maar het zou helpen om de kat/poes iets meer te laten relaxen zonder suf te worden.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 05:54

Hier ook een kater probleem. Onze katten en andere katten worden geregeld aangevallen door de kater. 1 kat van mij laat haar urine lopen zodra ze hem al ziet en kruipt helemaal in elkaar van angst. Sinds we een hond hebben gaat het iets beter doordat de hond de kat uit de tuin jaagt. De kater scheet hiervoor geregeld bij de achterdeur of sproeide alles onder. Buren op de hoogte maar op een emmer water die we mogen gooien kunnen ze maar niet geloven dat hun kat dit doet. Geven de kat van overburen de schuld maar er wat van zeggen brengt niks op. Ben een ontzettende dierenliefhebber maar heb al een paar keer het gevoel gehad om hard aan te komen rijden als ik hem zie. Kan het niet over mn hart verkrijgen maar wat zou ik blij zijn als hij er niet meer zou zijn.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:17

eempiej schreef:
Hier hetzelfde probleem maar dan met een kater. Naar de dierenarts geweest en die adviseerde Zylkene eens te proberen. Zij had er zelf al goede ervaringen mee en op internet lees ik ook overwegend positieve verhalen. Zelf nog maar net mee begonnen, maar het zou helpen om de kat/poes iets meer te laten relaxen zonder suf te worden.

Nu je er over begint, onze poes heeft dat jaren geleden ook een tijdje gehad op aanraden van de dierenarts! Dat was ik alweer vergeten, maar dat hielp inderdaad super goed! Onze poes was zo ongelooflijk bang, dat we haar niet eens naar de dierenarts konden doen en wij wilden haar ook laten steriliseren. Toen dat gehad om haar rustiger te maken en dat maakte een wereld van verschil!
Maar wat ik toen heb begrepen, is dat je dat niet langdurig mag gebruiken, maar dat kan ik op internet even niet terug vinden.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:52

Helaas , bij mijn kat hielp de Zylkene totaal niet, behalve dan dat hij tussen het sproeien door de hele dag versuft lag te slapen . :+

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 11:18

smit_ilse schreef:
Ben een ontzettende dierenliefhebber maar heb al een paar keer het gevoel gehad om hard aan te komen rijden als ik hem zie. Kan het niet over mn hart verkrijgen maar wat zou ik blij zijn als hij er niet meer zou zijn.

Hier precies zo!

Wij hebben besloten toch nog x met de eigenaren te gaan praten. Eigenlijk is het van de zotte dat wij anders zoveel geld moeten uitgeven voor hun kater.

Onze poes heeft vandaag voor het eerst ook op de bank geplast en daar baal ik pas echt van want die is dus net een jaar oud en moeilijk schoon te krijgen :(

Mijn vriend wil nu een vangkooi lenen en hem heel ver weg brengen. Ik vind dat ook niet kunnen maar zou er zo blij mee zijn als hij weg is.

Bedankt voor de tips maar ik wil eigenlijk nu gewoon de kater weg ipv middeltjes voor onze poes te kopen. We hebben er al zoveel geld aan uit gegeven dat ik daar een beetje klaar mee ben als de veroorzaker niet weggaat. Maar we geven eerst de eigenaren nog de kans het op te lossen.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:43

Ver weg brengen zou ik niet doen. Dan gewoon naar het asiel en volhouden omdat ze toch elke keer moeten betalen. Ik zou het mij toch niet vergeven als ik hem ver weg dump en dan wordt aan gereden of zo :(

Heb je anders geen wijk agent in de buurt en fijn dat je de eigenaren een kans geeft. De bal is nu bij hun.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:04

Als je mijn buurvrouw was zou ik het inderdaad samen met je oplossen en als je aanpassingen nodig hebt voor je tuin is dat op mijn kosten.

Fijn om te lezen dat je wel je hoofd helder houdt en inderdaad niet de kat wat aandoet. Die kan er immers ook niets aan doen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:51

Zoals ik al eerder zei zou ik hem naar het asiel brengen..... Ik heb het ooit met een buurkat gedaan die bij ons steeds naar binnen ging en onze kat mollesteerde, wel in overleg met de eigenaar omdat hij er verder niks aan wilde/kon doen.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 18:40

Bij ecodor heb ik spullen besteld om kattengeur te verwijderen. Is top spul. Misschien dat het je bank red...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 18:53

Ja dat spul heb ik ook!! Werkt goed! Afdoen met water en dan helemaal inspuiten met dat spul en drogen.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 00:33

Er zijn idd fijne middeltjes die urinegeur afbreken :j ik heb die van Zooplus.

Kat wegbrengen zou ik niet doen, hij kan ook niks aan zijn natuurlijke driften doen.
Tuin afzetten is sowieso handig met zo'n onzekere kat in huis :j want zodra de kater jullie tuin niet meer als zijn territorium markeert, kun je er donder op zeggen dat een andere kat zijn kans grijpt op dat nieuw vrijgekomen stukje territorium (nu neem ik even aan dat de betreffende kater niet de enige loslopende kat is in jullie omgeving).

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 13:30

Ik zou proberen de achtertuin af te maken zodat hij er niet meer in kan, dat is al één stress prikkel minder. Je hebt zo'n rolsystemen voor op schuttingen. Als de kat erop springt rolt hij eraf omdat ze geen grip hebben.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:52

Het is toch belachelijk?

IK hoorde eens van iemand met soort gelijk probleem. Die had iets heel lekkers in een buis gelegd. De buis was vanbinnen ingesmeerd met afgewerkte olie.
De kat heeft van het kreetjes gegeten.. en is hopelijk maar huis gegaan om lekker op de bank te rollen..!

Ja weetje, het is natuurlijk vreselijk dat je op een gegeven moment ten einde raad zoiets bedenken gaat..

Wij hébben stroom op onze tuin voor eigen katten. Maar werkt 2 kanten op natuurlijk!

Wát goed dat je het nog eens proberen gaat!
Dat pieptonen ding hoor ik ook.. Ik vind het heel irritant. De kat van de buren van mijn schoonouders vond het daarentegen niet erg storend en hing nog steeds in de volière van mijn schoonvader..

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-17 20:49

Ja de achtertuin afgazen klinkt heel leuk maar dan zitten we nog met de voortuin natuurlijk. We kwamen erachter dat de buren al zo'n piepding hebben, die hebben m iets verplaatst zodat hij ook onze tuin meepakt. We zullen merken of t wat helpt.

En snap nu best dat je op een gegeven moment denkt aan gif, maar kan dat niet over mijn hart verkrijgen. Het is ook maar een dier denk ik dan wat kan hij het helpen..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 20:53

Gif?
Nee.. dat zou nooit in me opkomen als je op mijn post reageert!

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-17 22:13

Nee niet dat je dat persoonlijk zou doen, maar de tweede alinea reageerde ik op, de mensen die je kent met hun afgewerkte olie :-)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 22:15

Dat is niet om op te eten!
Dat is zodat de kat heel vies wordt en op de mooie bank van eigenaar gaat liggen! :+

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 22:31

En zich daarna wast... Afgewerkte olie is chemisch afval! :n

TS, wat een vervelend probleem! Hoe belachelijk oneerlijk het ook is, ik zou ervoor kiezen de achtertuin inderdaad catproof te maken en aan de voorkant folie. Zeker omdat je aangeeft dat je kat al zo stressgevoelig is. Ik hoop dat de eigenaren van de kater bereid zijn mee te betalen. Succes ermee.

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 23:20

Phoe verschrikkelijk ts. Katten kunnen zulke ongewenste dieren zijn in een buurt. Hier lopen ze ook rond maar tot nu toe nog geen last van gehad, gelukkig..

Maar om een lang verhaal kort te maken, ongeacht ik het principieel volledig met je eens ben!! Waarschijnlijk heb je gewoon pech wat betreft iets afdwingen of verwachten van de eigenaren.

In Nederland is het zo, belachelijk genoeg, dat katten eigenlijk maar gewoon hun ding mogen doen. Juridische is er vaak niet zoveel te halen. En dat betekent dat je zelf verantwoordelijk bent om andermans katten te weren, mocht dat nodig zijn. Mogelijk dat er nog wat opties zijn maar dan zou ik als ik jou was eens contact opnemen met het juridisch loket.

De kat vangen en naar het asiel brengen is een leuk idee maar dat mag natuurlijk niet ;). En bedenk ook dat het niet kosteloos is om een kat af te geven. Daarnaast maak je de relatie met je buren vast niet beter en zouden ze in theorie aangifte tegen je kunnen doen.

Ik zou denk ik eieren voor mijn geld kiezen en zelf het nodig aanschaffen om de kat te weren. Stroom in de achtertuin, folie tegen de ramen en hopen dat dat apparaat in de voortuin werkt van je buren. Mogelijk dat de eigenaren van de kat sportief genoeg zijn om een deel mee te betalen.

Hou je ons op de hoogte? Succes in ieder geval!

ik ben er dan ook echt helemaal voor om katten gewoon lekker op eigen grond te houden. Jouw huisdier, jouw verantwoordelijkheid.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-17 08:21

Catnip schreef:
Tuin afzetten is sowieso handig met zo'n onzekere kat in huis :j want zodra de kater jullie tuin niet meer als zijn territorium markeert, kun je er donder op zeggen dat een andere kat zijn kans grijpt op dat nieuw vrijgekomen stukje territorium (nu neem ik even aan dat de betreffende kater niet de enige loslopende kat is in jullie omgeving).

Ik wou hier nog even op reageren, bij ons vorige huis waren ook genoeg loslopende katten maar daar kon onze poes best tegen. 5 jaar lang niet gesproeid. Maar deze kat is echt een uitdager, hij gaat voor de ramen liggen en naar binnen staren tot onze poes hem ziet, en als onze poes kijkt blazen/meppen.

Dus niet elke kat lokt dit uit bij onze poes. Ik denk niet dat zij verder extreem stressgevoelig is. Ze was altijd juist een blije luie poes die liefst altijd op schoot of op bed lag :z

Inderdaad, ik had afgewerkte olie ook onder gif verstaan, dat ze hoopten dat hij dat op zou gaan likken want dat is toch troep.

Bedankt voor de verdere reacties. Ik heb de kat gisteren niet gezien, misschien helpt het apparaatje? Als t zo goed werkt halen wij er ook een paar, ik hou jullie op de hoogte!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 08:40

IK moet ook zeggen dat ik het niet zou kunnen hoor.. maar ik begrijp wel dat je op een gegeven moment toch wat radeloos wordt.. de kat kan hier nies aan doen. De eigenaar zou beter moeten weten.

Er zijn ook spuitbusje hè. Die blazen lucht bij beweging.
Heb er veel positieve reacties over gehoord