meggiemeg schreef:Heb ik gelezen, ik gaf puur mijn mening op datgene wat ik uit je tekst haalde.
Eigen risico zal waarschijnlijk er puur staan om te voorkomen dat mensen de gemeente proberen aansprakelijk te stellen.
Ik ben van mening dat als je hond niet met andere samen kan je deze zeker niet op dat soort plekken los mag laten, je hebt nu eenmaal geen ogen en oren overal dat je alles kunt zien aankomen. Ik heb het geluk 2 honden te hebben die met elke hond overweg kunnen, wil de hond niet spelen prima dan niet, wel spelen super leuk. Komen ze een hond tegen die normaal wel wil spelen en een keer zijn dag niet heeft en even een snauw geeft snappen ze die taal en gaan ze hun eigen weg.
Als mijn honden niet met een ander kunnen zal ik zeker dat soort plekken niet opzoeken. Er zijn genoeg mensen die de ongeschreven beleefdheidsregels niet snappen of willen toepassen.
Juist om die reden zijn dat soort plekken (omheinde veldjes) de enige locatie waar agressieve honden wél verantwoord losgelaten kunnen worden. Bossen, parken en natuurgebieden zijn immers geen optie, zoals je zelf zegt hebben we niet genoeg ogen en oren om alles te zien aankomen. Een andere hond/fietser/wandelaar is dan zo in het gezichtsveld verschenen en als de hond die eerder ziet dan jij, heb je gewoon een probleem. Tenzij hij helemaal onder appel staat natuurlijk.
Bij een omheind veldje hoef je eigenlijk alleen de ingang(en) in de gaten te houden. Je hond kan dan ook nergens heen en is niemand tot last.