Hondenvoer: zie door de bomen het bos niet meer!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

snuffie123

Re: Hondenvoer: zie door de bomen het bos niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 22:20

Als je genoeg geld hebt dan zou ik Orijen aanbevelen. Deed mijn hond het heel goed op. Helaas erg duur.
Ze krijgt nu wolf of wildernis en daar doet ze het ook goed op.

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 22:40

Wij hebben een kennel en voeren eigenlijk allemaal Champ. Honden doen het er super op en eten de brok ook graag. Goede ontlasting en glanzende vachten. Hadden er in het verleden ook poepeters tussen zitten maar die stopten daar ook mee als ze op deze brok stonden.

Niet veel in winkels te vinden, komt vooral uit Weert meen ik maar bezorgen wel thuis.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 12:40

Smolke graanvrij kreeg onze pup ook diarree fijn. Daarom zijn wij overgestapt op taste of the wild. Een brok met hoog vleespercentage en zonder kunstmatige toevoegingen.

Succes met kiezen!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 15:54

Carnibest en Carnis vind ik goede kvv's.
Dat smuldier dezelfde kwaliteit zou bevatten is absoluut niet waar.
De betere brok vind ik Arden Grange. Maar ik zou zelf niet voor brokken kiezen.

Ik voer mijn honden al jaren kvv en af en toe Barf.
Ik ben er van overtuigd dat ze het hier beter op doen dan op brokken. Daarnaast vinden ze het met afstand lekkerder Y)(^)

Gelbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 17:12

Hoeveel gram moet je ongeveer voeren van Orijen voor een hondje van ongeveer 10 KG?

Edit: Ze hebben net terug gebeld en adviseren 150 gr. per dag en natuurlijk goed op je hond blijven letten.
Laatst bijgewerkt door Gelbrich op 21-09-17 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 17:15

Wij voeren onze Rhodesian Ridgeback 'smorgens Acana (zonder granen/toevoegingen etc), en 'savonds krijgt ze ProCani vlees (zooplus.nl). Doet ze het fantastisch op en ze glimt als een malle! :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 20:48

Machie schreef:
Gewoon kijken waar je hond het goed op doet. De mijne krijgen vlees.
Ik vind trouwens met 9 maanden nog puppybrok voeren best lang?

Ligt ook aan de brok. Greenheart summerstyle is voor pups van grote rassen vanaf 4 maanden en voor actief werkende of sportende honden. Dog lovers gold heeft ook niet echt een puppy brok. Zo zijn er wel meer merken. Er zijn ook best wat merken waarvan voor werkende of erg energieke volwassen honden men toch de pup brok adviseerd.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 21:59

Ik lees even mee, misschien dat ik nog wat nuttigs tegenkom voor mijn pup van 4,5 maanden. Vlees ging niet zo goed, bleef ze mager op ondanks dat ze een kilo per dag kreeg en wisselende ontlasting maar vaak dunner.
Ze krijgt nu Purizon, dat eet ze graag en ze poept 1 a 2 keer per dag een redelijke hoeveelheid. Het lijkt stevig, maar als ik het met het zakje wil pakken is het best.. brijerig zeg maar :+

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 22:04

Hier al enige tijd profine .. wil nooit meer anders honden doen het er echt super op !! Vele malen beter dan op de KVV

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 22:11

Ik voer nu KVV van Naturis. Tevreden maar toch hier en daar bepaalde punten waardoor ik het brokkenbos in ben gedoken. Ik hang nu op Carnilove en Wolf of the Wilderness. Het is pittig!

Edgar & Cooper, Acana, Orijen, Genesis Pure Canada, Chicopee HNL & Chicopee CNL en Carnilove zijn voermerken waarvan ik het idee heb dat ze qua kwaliteit prima zijn en ook qua samenstelling enzovoort. De één beter dan de ander natuurlijk ;) Maar voor ieder wat wils.