Wat te doen tegen veel haarballen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 16:53

Poes (zoals je weet ook aardig langharig :D ) heeft eigenlijk nooit haarballen. Ik geef haar al vanaf dat ik haar heb Anti Hairball van Hill's. Tijdje niet gegeven, en toen kotste ze ineens haarballen :oo

Poes wordt ook regelmatig gekamd, maar krijgt alsnog veel haar binnen door wassen etc. Ze krijgt de Anti Hairball overigens niet als hoofdvoer, maar gemengd met haar hoofdvoer (Applaws). Daar doet ze het ontzettend goed op :j

Voor de mensen die niet weten wie Poes is:

Afbeelding
Héél veel haar :P

SayaJones

Re: Wat te doen tegen veel haarballen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-17 22:21

Kattengras eet ze niet helaas..

Mijn katten krijgen op dit moment vers vlees en de spijsvertering van brokjes ligt heel anders dan bij vlees.
Als katten dit door elkaar krijgen kunnen ze hier last van krijgen (kunnen, niet alle katten hebben dat).
Die van mij helaas wel. Mijn kortharige gaat aan de diarree en Saya doet het er ook niet super goed op, plus dat ze vaak brokjes links laat liggen.
Ik zou wel eens kunnen kijken voor 2 brokjesdagen per dag, mochten de zemelen niet helpen..

Thanks voor het meedenken iedereen!!

Sourire

Re: Wat te doen tegen veel haarballen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 22:24

Mijn ragdoll kotst ook sinds een tijdje ineens vrij veel (meerdere keren per week). Denk door het verharen. Lax-a-past kreeg ik er twee dagen in, daarna weigerde ze het nog te eten (itt mijn andere kat, die vind het heer-lijk). Ik ga toch proberen het op haar pootje te doen..

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 22:26

Ik had bij een van mijn sphynxen (ja ja) ook het idee dat hij een haarbal had. Van het kusjes geven aan de hond. Klinkt heel vreemd een kale kat. Ik heb ze toen iets gegeven, (allebei natuurlijk want 1 wel en ander niet dat is not done.). Spugen was zo weg. Zal morgen even kijken wat het was