Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cowgirl schreef:Vraag mij ook af wat voor katten het zijn.
Als ze meestal weg gaan met 7/8 weken word er dus meer 'gefokt'.
Het zullen geen raskatten met stamboom zijn aangezien die tot 14/15 weken bij de moeder blijven.
Kitten tot 12 weken houden en daarna lekker stoppen met 'fokken'
Koper schreef:Mariposa11 schreef:Even de andere kant, kittens gaan weg bij mama en hebben alleen elkaar. Voor de kittens is t ook sneu als er 1 alleen naar andere plek gaat..
heeft de nieuwe eigenaar meer katten? Ook dan geeft het nm extra onrust als de kittens apart van elkaar komen..
Als moeder poes zoveel stuwing krijgt, gaan de kittens dan niet te vroeg weg? Met 12 weken heeft mama ze nm zelf al behoorlijk afgespeend..
Dit dus. Hoe oud zijn de kittens als ze weg gaan? En waarom wil je die kittens 2 keer stress geven, zeker de eerste die helemaal alleen de grote wereld in moet zonder steun van broertje/zusje? En waarom wil je de moeder twee keer de stress bezorgen van gescheiden te worden van een kitten? Beter in 1 keer, MITS de kittens oud genoeg zijn.
Pinda_Dipje schreef:Wij hebben momenteel ook een nestje kittens zitten maar die gaan echt pas weg met minimaal 11 weken. Moederpoes heeft dan ook geen stuwingsproblemen meer. Voor veel mensen een bezwaar, en zodoende zijn er al tig potentiele baasjes afgehaakt want die willen ze allemaal zo klein mogelijk hebben. Vorige week kwamen er zelfs mensen kijken (incl. transportbox) die dachten dat ik wel akkoord zou gaan (beestje was net 6 weken)
Ik zou dus voorstellen om ze wat langer te houden, dat is een win-win voor alle betrokken partijen.
malissapaard schreef:heb het niet allemaal gelezen,
Maar kun je niet zelf al beginnen de kittens bv overdag bij de moeder weg te houden dat zei niet kunnen drinken? dat ze zelf al langzaam afbouwen en dat ze dan wel tegelijk naar de nieuwe eigenaar kunnen.
De kittens zijn ook nog vrij jong vind ik persoonlijk waardoor ze elkaar echt wel nodig hebben met zo'n stressvolle verhuizing.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Succes!