Voorhuidontsteking reu

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 23:34

xJustMe6 schreef:
Bedankt voor de reacties allemaal!

Heb geen fok plannen met hem. Ik zit inderdaad nog met het stukje gedragsverandering en verandering van vacht wat plaats kan vinden bij castratie. Hij heeft veel jeuk en schilfers gehad. Nu gaat het goed en dat zou ik graag zo houden.
Iemand die zijn/haar reu heeft laten castreren op latere leeftijd en veranderingen in vacht/gedrag opgemerkt?

Chemische castratie is ook nog een eerste optie inderdaad maar daar heb ik me nog niet in verdiept.

Monnikspeper ga ik ook bekijken.

Over pilletjes toedienen, hij krijgt het zelfs voor elkaar om ze er bij de DA op tafel uit te werken als ze een pillen schieter gebruikt, zonder overgeven. Was voor haar ook nieuw :+

Mijn hond is op 5 jarige leeftijd gecastreerd vanwege meerdere medische redenen. En tot nu toe geen noemerenswaardige gewichtstoename of gedragsveranderingen meegemaakt. Mijn hond is ongeveer 6maanden terug gecastreerd. Hiervoor is hij ook al eens chemisch gecastreerd. Hierbij buiten het feit dat zijn balletjes krompen ook geen verandering gemerkt aan de hond.

Verder dan dit heb ik nog niet gelezen. Ik heb zelf met dit probleem geen ervaring dus ik kan niet zeggen of castratie er tegen helpt. Kan alleen meegeven dat ik en meerdere hondeneigenaren uit mijn omgeving geen grootse veranderingen aan hun hond zien na castratie.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-17 10:05

Mizora schreef:
Voor de irritatie op de huid zou ik de vacht voor de penis kort knippen. Een lange vacht is inderdaad extra lastig om het schoon te houden. Als je de zijkanten intact houdt valt het vaak best mee met hoe zichtbaar het is (afhankelijk van de exacte vacht uiteraard).

Ik ben inderdaad al aan het knippen geweest maar stil liggen is niet zijn sterkste kant en ik was veel te bang om in zijn huid te knippen. Zal van de week eens aan iemand vragen om te helpen.

Verder lijkt het sinds gisteren terug minder te worden. Ben benieuwd.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 10:30

xJustMe6 schreef:
Mizora schreef:
Voor de irritatie op de huid zou ik de vacht voor de penis kort knippen. Een lange vacht is inderdaad extra lastig om het schoon te houden. Als je de zijkanten intact houdt valt het vaak best mee met hoe zichtbaar het is (afhankelijk van de exacte vacht uiteraard).

Ik ben inderdaad al aan het knippen geweest maar stil liggen is niet zijn sterkste kant en ik was veel te bang om in zijn huid te knippen. Zal van de week eens aan iemand vragen om te helpen.

Verder lijkt het sinds gisteren terug minder te worden. Ben benieuwd.

Naar aanleiding van je topic ben ik toch weer eens verder gaan kijken en las veel goede(maar ook dat het niet werkt) verhalen over vitamine c.
Aangezien mn andere hondje weer medicijnen nodig had heb ik gelijk een potje bij besteld dus zal mn ervaring eens delen als we het een tijdje hebben gegeven.

Je kan zn piemeltje en de haren ervoor ook met een kleine tondeuse wegscheren.
Dan heb je waars geen irritatie van zn huidje meer maar dan ligt het wel door je huis.