xJustMe6 schreef:Bedankt voor de reacties allemaal!
Heb geen fok plannen met hem. Ik zit inderdaad nog met het stukje gedragsverandering en verandering van vacht wat plaats kan vinden bij castratie. Hij heeft veel jeuk en schilfers gehad. Nu gaat het goed en dat zou ik graag zo houden.
Iemand die zijn/haar reu heeft laten castreren op latere leeftijd en veranderingen in vacht/gedrag opgemerkt?
Chemische castratie is ook nog een eerste optie inderdaad maar daar heb ik me nog niet in verdiept.
Monnikspeper ga ik ook bekijken.
Over pilletjes toedienen, hij krijgt het zelfs voor elkaar om ze er bij de DA op tafel uit te werken als ze een pillen schieter gebruikt, zonder overgeven. Was voor haar ook nieuw
Mijn hond is op 5 jarige leeftijd gecastreerd vanwege meerdere medische redenen. En tot nu toe geen noemerenswaardige gewichtstoename of gedragsveranderingen meegemaakt. Mijn hond is ongeveer 6maanden terug gecastreerd. Hiervoor is hij ook al eens chemisch gecastreerd. Hierbij buiten het feit dat zijn balletjes krompen ook geen verandering gemerkt aan de hond.
Verder dan dit heb ik nog niet gelezen. Ik heb zelf met dit probleem geen ervaring dus ik kan niet zeggen of castratie er tegen helpt. Kan alleen meegeven dat ik en meerdere hondeneigenaren uit mijn omgeving geen grootse veranderingen aan hun hond zien na castratie.