Pleeghondje Flow uit roemenië

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 22:13

Mizora schreef:
Het enige voordeel van vroegcastratie is het echt geen kans op nageslacht, begrijpelijk dat ze het in deze situatie doen (en ook in de VS, waar 650.000 honden per jaar in asiels worden ingeslapen vanwege overvol zitten), maar in iedere andere situatie echt onwenselijk vanwege sociaal zwak blijven (ze blijven altijd puppig in hun gedrag maar worden door andere honden niet als dusdanig gezien) en het slungelig uitgroeien met langere botten en verminderde spiergroei waardoor ze gevoeliger zijn voor artrose e.d.

K riep dit ook altyd dát vroeg castratie niet juist is incl bezwaren maar vele ook nlse asiels blijven volhouden dat t geen nadelen heeft
K ben zélf bij teven zeker pro laten helpen vanwege tumor kansen maar wel pas na eerste loopsheid

wapitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 22:14

Ik heb ook een hondje uit Roemenië (zwerfster) Zo lief en dankbaar is ze....super dat je dit doet voor deze hondjes. Ze zijn het zo ontzettend waard om een fijn huisje te krijgen.
Afbeelding

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 22:16

Hier in Australie worden pups met 10 weken gecastreerd als ze in de opvang terecht komen.
Soms zie ik zelfs 8.

Sommige gemeentes stellen verplicht dat jw hond gecastreerd moet zijn anders mag je m niet registreren.

Honden zien er als ze ouder worden vooralsnog prima uit. Ook sociaal. (Vrienden met opvang honden).

Lieve pup. Ooit wil ik ook pleeghondenmama zijn (of het trainen van een hulphond) maar weet niet of ik zr weg kan geven haha.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-17 22:47

Crypto schreef:
Leuk hondje zeg en je grote ook

Had t niet handiger en leuker vóór pup geweest als je ze beide had opgevangen pups leren veel van elkaar namelijk

Succes met afstaan dalijk

En véél knuffel plezier nog maar ook succes met n leuk stabiel hondje er van maken komt vast goed

Liefste haalde ik ze alemaal op maar helaas.
Daar moet je ook tijd en budget voor hebben. Grote kans dat ze straks ook gescheiden worden en ik kan 1 pup meer aandacht geven dan 2. Mijn andere hond is net een jaar een die spelen ook samen. Als ik nu alle tijd en ruimte van de wereld had..... en ik ben al blij dat mijn man 1 opvanger toestaat. Eigenlijk was het 4 huisdieren geleden al te vol volgens hem, :D (maar hij trapt er telkens in)

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 23:24

Wat een leuke honden allebei !

En knap dat jullie dat kunnen, pleeg gezin zijn ..

Zelf heb ik hier ook over na gedacht nadat ik mijn eigen pup uit Roemenië heb over laten komen maar we kwamen toen voor een verassing te staan. Pupje was als de dood voor alles en iedereen en ons was dit niet verteld... En nee een hond opvoeden en dan weer laten gaan dat kan ik echt niet !

Sacha, ons pupje was 8 maanden oud, ongeveer, toen ze eindelijk op Franse boden kwam. Dit was ook een heel gedoe, ze is op het vliegtuig gezet zonder dat er ook maar iets met ons was afgesproken, gelukkig was er een franse vrouw die haar toen heeft opgevangen en die contact met mij hield. Ik kon haar toen die zelfde dag nog ophalen. Ja en toen een maal thuis wat ik daar met een angstig hondje die niet meer durfde te bewegen, heb haar het huis in gedragen en bleef toen voor de deur zitten, heb haar uiteindelijk van de voordeur naar de mand gedragen. En toen echt stapje voor stapje heeft ze vertrouwen in mij gekregen. En vandaag de dag heb ik een heel trouw en lief hondje, zit geen kwaad in, de katten kwamen meteen de eerste dag al bij haar in de mand liggen.

Maar als we visite krijgen verstopt ze zich, ze vertrouwd niemand behalve mijzelf, mijn vriend en mijn ouders.

Wel mag ze gewoon los lopen als we van huis uit gaan wandelen of de wei in lopen naar de paarden. We wonen op het platteland dus veel mensen komen we niet tegen en dan loopt ze gewoon lekker mee. Ze heeft vanaf het begin nooit de neiging gehad te vluchten :o

Dit is Sacha <3

Afbeelding

En dit is ze samen met onze andere hond Saphir, deze kwam bij particulieren gewoon uit Frankrijk weg ;)

Afbeelding

In iedergeval heel veel succes ! Als ik er sterk genoeg voor was had ik zo een tweede hondje gered maar ik raak veelste gehecht aan iedereen :D

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 07:14

Crypto schreef:
Nikass schreef:
Ja en andere reuen die op ze gaan rijden
Ik begrijp het dus ook zeker, maar het zou voor mij wel een reden kunnen zijn om verder te zoeken. Overigens was mijn Spaanse teefje (4 maanden) niet gecastreerd. Dus het gebeurt niet altijd? Of bij teefjes wel later?

De meeste goede stichtingen doen wel castreren tenzij te jong

Helaas zitten er ook dubieuze stichtingen tussen die net als broodfok n hoop bedriegen

Altyd research dóen

Even n note van mezelf dus los van mn antwoord op quote ik zou t fijner vinden als er minder stichtingen zijn ze groeien als paddenstoelen en niet allen zijn eerlijk verder HOOP IK dát ze hondjes eerst in eigen regio proberen te plaatsen

Ik had van mijn van een goede stichting en die was NIET gecastreerd. Wel teken je in het contract voor een fokverbod.

Lynn_Nikita

Re: Pleeghondje Flow uit roemenië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-17 10:14

Azara71, ik denk dat het ook heel erg scheelt dat hij met +- 4 weken al gevonden is . Hij is in juni en tot nu in huis is opgegroeid. Ook Joy is erg jong gevonden en huiselijk opgegroeid. Met meerdere opvangers is er weinig tijd tot zindelijk maken en een riem kennen ze ook niet maar angstig zijn beide honden niet. Dat wil ik ook niet met 2 jonge kinderen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 15:45

Dat honden die naar NL gaan nog niet gekastreerd zijn, is nog niet eens zo'n drama, meeste mensen hier gaan er niet meteen mee fokken (aantal daargelaten) echter de projecten waarmee ze aldaar dieren castreren die weer de straat op gaan, die leveren echt goud op! Als in dan heb je echt bijgedragen aan het niet meer vermenigvuldigen, want alles wat daar los loopt jonkt er maar op los, dus alles wat daar los loopt moet gewoon gekastreerd, dan droogt de kraan met pupjes vanzelf een keer op. Echter dat kost geld en overtuiging van de locale bevolking.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 17:37

Nagini schreef:
Hier in Australie worden pups met 10 weken gecastreerd als ze in de opvang terecht komen.
Soms zie ik zelfs 8.

Sommige gemeentes stellen verplicht dat jw hond gecastreerd moet zijn anders mag je m niet registreren.

Honden zien er als ze ouder worden vooralsnog prima uit. Ook sociaal. (Vrienden met opvang honden).

Lieve pup. Ooit wil ik ook pleeghondenmama zijn (of het trainen van een hulphond) maar weet niet of ik zr weg kan geven haha.

Misschien helpt het dat die honden dus nooit een niet gecastreerde hond tegen komen?

Azara71: wat een dropje <3
Wapitie: wat "slecht" dat je niet goed geïnformeerd bent over je hondje. Gelukkig heeft ze het bij jou heel fijn gekregen! Wat lief dat de katten meteen bij haar in de mand kropen. Zij hebben haar zachte karakter goed ingeschat.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 23:12

Ze komen wel niet gecastreerde honden tegen hoor.

Mijn gemeente stelt castreren bijv niet verplicht maar je betaald wel een hogere registratie elk jaar (3 dubbel dan gecastreerd).

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 08:53

Blij om mede te delen dat Flow al geadopteerd word, as maandag verhuisd hij al, naar een bokker! *\o/* *\o/*

Dit is heel snel gegaan ( hoe kan dat ook anders met zo`n snoetje)
Flow ging meteen bij haar liggen en slapen, dus ik heb er een goed gevoel bij.
het zal even wennen voor onze grote Joy aangezien die 2 de hele dag door spelen maar het is maar voor kort want.....14-10 komt Flow zijn broertje naar NL.

Afbeelding

Dit is Mitica, maar aangezien mijn paard Nikita en dochter Nika heet wordt dit erg ingewikkeld en word het vermoedelijk Micky ( andere opties die qua klank erop lijken maar niet teveel op Nikita en Nika worden graag on overweging genomen)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-17 14:24

Even een oud topic naar boven halen, maar om een nieuw te openen vind ik ook onnodig.
Sinds een week woont het broertje van Flow, Mickey bij ons. Een beetje onderdandiger tegenover onze grote hond, wat afwachtender dan kleinere Flow. Pestkop joy weer daar meteen weer gebruik van te maken en pest hem af en toe.

Verder is hij net als Flow ontzettend aanhankelijk, lief bij de kinderen en leert hij ontzettend snel.

Afbeelding

Flow heeft een ontzettend leuk baasje gevonden. Dit is zulk dankbaar werk om te doen! Nu nog een gouden mandje voor deze schat vinden. hij is iets groter dan zijn broertje, zo`n 40 cm schoft en heeft wat weg van een beagle / jack russell alleen iets groter