Ik wil jullie toch even laten weten hoe het nu afgelopen is met onze halsband Billy. Inmiddels waren we erachter dat ze een vrouwtje was omdat ze eieren ging leggen. Mijn dochter heeft zich over de vogel ontfermd, de vogel mocht elke dag los vliegen, hij heeft een beetje geleerd wat wel mocht en wat niet. Een paar maand geleden kwam de vogel in de bluffase en heeft een aantal keer geprobeerd mijn dochter in haar gezicht te bijten. Ook krijste het dier de hele dag door. Toen hebben we besloten om een nieuw huisje te gaan zoeken. We konden haar niet de aandacht geven die ze verdiende, dus contact gezocht met Amy. Om een lang verhaal kort te houden: Billy kon naar Amy en afgelopen vrijdag is Billy verhuisd naar Amy. Op haar werk hebben ze een grote volière met daarin 2 mannetjes halsbanden, nog wat valkparkieten, grasparkieten en nog wat vogelspul. Op zondag kwam mijn man langs het werk van Amy (kinderboerderij in een park vlakbij ons huis) en is even gaan kijken bij de vogel. We zijn blij verrast dat ze al vriendschap had gesloten met het groene mannetje (de ander is grijs van kleur) en ze zaten samen op de grond en het vrouwtje werd gevoerd door haar vriendje. Zo lief om te zien. Zo fijn ook om te zien dat we een goede keuze hebben gemaakt. Ze kan heerlijk rondvliegen, heeft een vriendje en kan zo hard krijsen als ze wil. Ze mag daar ook blijven. Ze hoeft niks, kan gewoon vogel zijn. Voor ons is het helemaal goed zo. We kunnen zo vaak kijken als we willen.