.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 14:23

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Re: Allergisch voor je dier. Hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 14:29

Aha doet de huisarts dat inmiddels ook. Ik ben bij allergoloog in utrecht geweest Graspollen een soort voor gebruikt. Ik heb deze op mijn rug gehad 25 keer een prikje. Die controle prik komt in principe altijd op. Daarmee kunnen ze je reactie testen. Maar hond en kat en pollen zijn erg duidelijk. Wat was die links onder?

Mijn reactie op kat, knaagdier konijn en berk waren nog heftiger. Kat was echt een dikke schijf van ruim 5 cm doorsnee die daarna verder uitbreide ook nog. Jeuken vreselijk gewoon.

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 14:38

Goed dat je een test hebt laten doen! Als ik dit zo zie vallen mijn allergiën nog mee (huisstofmijt, bomen & graspollen). En fijn dat de neusspray helpt, hopelijk kun je zo het leven met je 2 katten in huis wat aangenamer maken.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 14:47

Deze zomer is volgens mij ook de ergste zomer voor hooikoorts-patienten geweest. Zelf heb ik ook katten-allergie en 2 lieve poekies die absoluut niet weggaan. Dit jaar er wel meer last van als vorig jaar. En van de ene kat ook meer last als de andere (heb een gladde korthaar en een pluizige middenlanghaar). Kwestie van iets minder knuffelen met ze en ze veel borstelen.

Wij hebben een Dyson stofzuiger met Hepa filter, dit is wel ideaal. Hiervoor altijd dikke allergiebui na stofzuigen, sinds stofzuiger met hepa filter geen last meer van.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 14:53

Jeetje wat een reactie van je lichaam. Echt balen als je dat zo erg hebt. Ik hoop dat de pilletjes helpen. Succes!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 15:02

Waarom niet gewoon een allergiepilletje?
Tis of katten weg, of juiste medicijnen slikken algemeen genomen.
Zelf ben ik voor veel voeding allergisch, maar ook huisstofmijt, bepaalde bomen en grassen, en ik denk ook hooi en stro.
Met een pilletje is dat prima te doen hier, zelfs als die rottige elzen bloeien.
Die dingen staan hier 10 meter vanaf de plek waar ik nu zit, en er staan 8 van die reuzen op een stuk van 80 bij 50.
In de bloeiperiode dus één grote bom aan pollen, ook nog opgesloten in een rond huizenblok dus wegwaaien kan het amper. :roll:
Zonder medicijnen lig ik echt ziek in bed, met heb ik 80% minder last.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 15:06

Je kunt overwegen om zo'n ventilatieunit aan te schaffen, die schijnen erg goed te werken.
Verder de katten weghouden op je slaapkamer als dat kan.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 15:09

Elke dag een Cetirizine tabletje nemen. Merkt maakt niet uit - ik bestel altijd de goedkoopste.

Zelf ben ik allergisch aan mijn kat en paard (en pollen, stof etc)

Als ik elke dag mijn tabletje neem is er niets aan de hand. Kat slaapt gewoon bij mijn in bed.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 15:18

De meeste mensen die allergisch zijn voor katten zijn allergisch voor de huidschilfers. Dat is niet perse 'roos' ( :D ), maar simpelweg de manier waarop huid zichzelf ververst, dat is bij mensen ook zo. Vanuit dat oogpunt is er dus ook weinig aan te doen.

Ik heb zware hooikoorts en pillen slikken is voor mij geen optie (ben dan 24/7 een zombie, echt geen doen), en ik gebruik sinds 3 jaar Avamys neusspray. Ideaal spul!

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 15:40

Ik ben allergisch voor honden, katten (eigenlijk elk dier wel waar veel huidschilfers van los komen), pollen en huisstofmijt. Ik had er extreem veel last van. Toen wezen bloedprikken en medicijnen gekregen: neusspray, tablet en oogdruppels. Oogdruppels waren niet lang nodig, maar neusspray en tabletje neem ik nog wel elke ochtend, anders kom ik de dag niet door.
Heb zelf een hond en een kat, geen vloerbedekking etc en wordt ook wel goed schoongehouden. We hebben ook zo'n luchtreiniger sinds kort, 's avonds als ik er veel last van krijg helpt het wel om dat ding aan te zetten. Veel het huis laten luchten. Ook niet op je kamer laten komen, heb daar zelf geen ervaring mee maar kan me goed voorstellen dat het daar flink erger van wordt. Ook als je je dier uitgebreid hebt geaaid/geknuffeld zo snel mogelijk de haren van je arm af krijgen, anders krijg je erg veel jeuk. Gewoon even wassen. Met borstelen kan het nog wel erg vervelend zijn, snap dat dit met katten lastig is om buiten te doen. Anders binnen gelijk de haren weggooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 16:15

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:58

moonfish13 schreef:
Waarom niet gewoon een allergiepilletje?
Tis of katten weg, of juiste medicijnen slikken algemeen genomen.
Zelf ben ik voor veel voeding allergisch, maar ook huisstofmijt, bepaalde bomen en grassen, en ik denk ook hooi en stro.
Met een pilletje is dat prima te doen hier, zelfs als die rottige elzen bloeien.
Die dingen staan hier 10 meter vanaf de plek waar ik nu zit, en er staan 8 van die reuzen op een stuk van 80 bij 50.
In de bloeiperiode dus één grote bom aan pollen, ook nog opgesloten in een rond huizenblok dus wegwaaien kan het amper. :roll:
Zonder medicijnen lig ik echt ziek in bed, met heb ik 80% minder last.

Zo simpel is het lang niet altijd. Ik kan een kilo pillen slikken maar nog kan ik niet met een kat in een ruimte zitten.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 22:34

Hier nog eentje. Katten, hooikoorts, huisstofmijt. Katten en huisstofmijt heb ik opgebouwd, vroeger had ik daar geen last van. Een gewoon cetrizine tabletje van de drogist helpt bij mij onvoldoende, die zijn te licht. De neusspray van de huisarts (merk sandoz geloof ik), is fantastisch. Ik heb er eigenlijk helemaal geen last meer van! Katten weg zijn voor mij geen optie, of er moet echt niets meer mogelijk zijn.

Neusspray is natuurlijk puur symptoombestrijding. Daarom wil ik ook bioresonantie gaan proberen. Er zijn nog diverse andere mogelijkheden als je je er in verdiept. Er is hoop dus. :D

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 22:43

Mijn zus is allergisch voor katten, maar die heeft een Hepa luchtreiniger en is voor haar wel echt een verschil

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 22:57

Ik ben allerisch voor honden paarden huisstofmijt grassen enz. Je raad het al wij hebben 2 honden en een paard. Ik heb ook al gehoird doe de honden weg. Ik kan het niet. Sterker nog toen ik samen ben gaan wonen kwam er gewoon weer 1.

Ik loop het hele jaar te snotteren. Dit neem ik maar voor lief. Ik slik wel tabletten maar moet zeggen dat ik die wel eens vergeet. Verder kan ik niet tegen neusspray dus die gebruik ik alleen als ik echt mijn neus totaal dicht heb zitten.