Welk voer voor hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Welk voer voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:53

Eet ze daadwerkelijk gras omdat ze misselijk is? Heb er hier 1 die eet regelmatig gras zonder misselijk te zijn. En op momenten dat ze toch vrij veel stress ervaren heeft duikt ze ook op het gras.

Eigenlijk zou ik het eens gewoon aankijken. Weer terug op vers vlees kan verschillende reacties geven maar trekken meestal weer weg. Dezelfde hond als die van het gras eten krijgt hier in de avond gepureerde groente bij haar brok. Anders word ze in de nacht echt misselijk en gaat ze gal spugen. En daar hebben we van alles geprobeerd. Alleen kvv, kvv en brok alleen dan ipv ochtend kvv in de avond(dus wisselen) verschillende smaken/ soorten brok. Alleen als ik heel veel brok geef kom ik er soms onderuit, maar dan word ze binnen no time modder vet.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-17 09:59

dit kreeg ze van de dierenarts https://www.royalcanin.nl/producten/hon ... tinal-blik

Opzich zou ik het ook liever een langere tijd proberen maar het verschil is zo groot dat het mij doet twijfelen. Met het voer van de DA huppelde ze weer met wandelen en had ze veel meer energie en zo blij, nu sjokt ze weer, lijkt het echt een oude dame en heeft ze ook geregeld haar haren omhoog in combinatie met dus dat gras eten. Overgeven doet ze dan weer niet.

Ben overigens heel blij met je reacties hoor! het is lastig om alles zo volledig mogelijk te beschrijven

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:01

Van de kant en klaar vers voeding vind ik bij diverse oudere of gevoelige honden Energique Speciaal lams fijn. Licht verteerbaar. Ik ben verder niet merkvast gebruik ook carnibest etc. maar met de Energique Speciaal bij de oudjes ( grote rassen mbt gevoeliger bij ouder zijn v maagbloats oa en ook jonge honden die tijdelijk gevoelig waren was ik hierbij erg tevreden) PS ik heb zelf honden die gras eten zonder misselijk te zijn. Maar je ziet idd dat sommige honden het juist bij misselijkheid doen maar spugen daarna ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:12

Gwenvd schreef:
dit kreeg ze van de dierenarts https://www.royalcanin.nl/producten/hon ... tinal-blik

Opzich zou ik het ook liever een langere tijd proberen maar het verschil is zo groot dat het mij doet twijfelen. Met het voer van de DA huppelde ze weer met wandelen en had ze veel meer energie en zo blij, nu sjokt ze weer, lijkt het echt een oude dame en heeft ze ook geregeld haar haren omhoog in combinatie met dus dat gras eten. Overgeven doet ze dan weer niet.

Ben overigens heel blij met je reacties hoor! het is lastig om alles zo volledig mogelijk te beschrijven

Als je hond het op dit voer goed doet, dan zou ik dit nog een tijdje geven. Je schrijft dat de darminfectie weer over is, maar antibiotica is ook vaak een aanslag op de darmen. Dit voer van Royal Canin is er overigens ook in brokvorm.
Mijn hond (8 mnd) eet ook weleens gras, maar dan meestal ook vanuit stress/overprikkeling.

Mijn hond deed het trouwens over het algemeen niet goed op kvv.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-17 10:17

klopt antibiotica is ook niet echt lekker. Ik ga denk ik maar dat voer halen bij de DA, wel de brokjes ipv de blikken. De blikken krijgt ze nooit op en voor 3,50 per blik vind ik het zonde de helft weg te gooien.

gras eten vanuit stress/overprikkeling ga ik ook eens opzoeken, ik heb niet het idee dat ze stress heeft maar je weet het nooit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:24

Je kunt het ook bij zooplus bestellen, dan is het goedkoper dan bij je da.

Mijne eet gras als hij bijv heel wild heeft gespeeld, lang heeft gewandeld en als er dan ook nog eens spontaan mensen op visite komen en hij krijgt nog meer aandacht, dan rost hij door de tuin en neemt af en toe een hap gras. Hij doet dan heel baldadig :D .

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:29

hier eten ze ook gras om stress en opwinding te laten afvloeien, hoeft niet altijd te betekenen dat ze misselijk zijn.

Na een darminfectie kan het best een week of 2 duren vooraleer de darmflora zich herstelt heeft en mss wel langer als je al een hond met gevoelige darmen hebt.

Als ik naar de link kijk, lijkt het er vooral op dat je voer moet zoeken dat zodanig bewerkt is dat het heel licht verteerbaar. want bevat waarschijnlijk kip en tarwe (Vlees en dierlijke bijproducten, vis en -bijproducten, granen, plantaardige bijproducten, oliën en vetten, mineralen, gist).
En idd bij zooplus is voordeliger.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:45

Gwenvd schreef:
klopt antibiotica is ook niet echt lekker. Ik ga denk ik maar dat voer halen bij de DA, wel de brokjes ipv de blikken. De blikken krijgt ze nooit op en voor 3,50 per blik vind ik het zonde de helft weg te gooien.

gras eten vanuit stress/overprikkeling ga ik ook eens opzoeken, ik heb niet het idee dat ze stress heeft maar je weet het nooit :)

Ja dat dachten wij ook.. Ze at in het begin daardoor ook uit de kattenbak. Ivm andere dingen zijn we ons verder gaan verdiepen in het gedrag, waaruit bleek dat ze erg gestresst was (Herplaatser.. ) Inmiddels eet ze Gelukkig niet meer uit de kattenbak, maar regelmatig hapt ze gras mee. Sommige honden schijnen het ook echt lekker te vinden. Gras kan ook zoetig smaken.

Maar gezien je verdere ervaring, eens kijken of je die DA brokken bij Zooplus kan vinden. Bijna alles staat er wel op! :)

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-17 10:52

Ze hebben het daar inderdaad alleen niet de kleine zakken. Ik bestel liever geen grote zakken omdat ze daar denk ik 2 jaar mee doet :D bij de DA valt de prijs mee dus ga het daar wel halen

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:59

Gwenvd schreef:
Ze hebben het daar inderdaad alleen niet de kleine zakken. Ik bestel liever geen grote zakken omdat ze daar denk ik 2 jaar mee doet :D bij de DA valt de prijs mee dus ga het daar wel halen

Ja dat herken ik.. :P Ik wil ook alleen kleine zakken :P

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 11:00

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-17 11:10

petitparis schreef:
voor de kleinere verpakkingen zal het idd niet zoveel uitmaken en om te starten altid handig als je het ind e buurt kan krijgen... Maar ik zie toch 2kg verpakkingen :?
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... men/314477

oh scheeeeel, dan had ik denk ik net de low calorie variant. Qua prijs is het hetzelfde dus dat maakt indd op de kleine zakken niet uit.

Patty91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 11:19

Wij hebben ook een chihuahua en spuugde iedere dag zn brokken uit en had last van zn buik.
Overgestapt naar Acana Grasslands, zonder graan en kip en hij spuugt nooit meer.

Btw, die van ons jeukte ook heel erg met het voer hiervoor(Royal Canin).

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 11:31

Ik zou met de dierenarts overleggen of jouw hond de low calorie variant mag, want het verschil is behoorlijk qua aantal kcal. De LC bevat 3542.0 kcal/kg, de gewone 4159.0 kcal/kg, dat betekent dat je zo'n 20% minder kcal voert bij dezelfde hoeveelheid voer. De hoeveelheid vitaminen en mineralen is min of meer gelijk (meestal is de LC een fractie hoger, een enkele keer de gewone, regelmatig exact hetzelfde).

De grote verschillen zitten hem in de hoeveelheid vet (13% lager), eiwit (3% lager), dieetvezel (2% hoger) en zetmeel (14% hoger). Dieetvezel heeft maximaal de helft van het aantal kcal van eiwit en zetmeel krap de helft van het aantal kcal van vet. Het zetmeel in RC is over het algemeen zeer goed verteerbaar.

Ze moet er tussen de 30 en 35g van.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-17 12:19

Ah dank je wel, ga ik dat inderdaad even overleggen. Kan geen kwaad als ze iets lichter wordt.