Onderstaande een gekopieerd van een andere site:
De halsband geeft gedurende de werkingsduur continu een lage dosering van de werkzame stoffen (imidacloprid en flumethrine) af in een dermate lage dosis dat het veilig is voor de gezondheid van mens en dier. Deze stoffen verspreiden zich vervolgens via het huidvet over het hele lichaam van de kat. Hiermee weert het teken af nog voordat ze kunnen bijten.
Op de bijsluiter staat overigens ook dat je een kat met een Seresto band niet op je bed mag laten slapen. Geen fijn spul in mijn ogen.
Ik heb er zelf geen problemen mee, mijne lopen jaarrond met zo'n band. Vind het geweldig en de katten zijn ook blij want net als die van jou kwamen ze in de zomer wel met 10/15 teken op hun vacht binnen. En mijn katten vinden het echt niet grappig als ik die moet verwijderen.
Het is geweldig dat jouw katten nooit vlooien hebben, maar als je pas vlooienmiddel gaat geven op het moment dat je kat vlooien heeft ben je aan de late kant. Je hebt zomaar een plaag en huis en daar is zeer lastig vanaf te komen.
Voorheen gebruikte ik wel altijd pipetten tegen vlooien, maar de meeste werken niet zo goed tegen teken is mijn ervaring. Seresto doet dat wel