Kosten operatie bijtwond hond, WA verzekering?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 14:11

Booooo schreef:
Op wiens naam staat de hond? Want in jouw profiel benoem je jezelf als eigenaren van de 2 honden. Als de hond echt op naam staat van de vriend van jouw moeder zal de verzekering het waarschijnlijk wel vergoeden. Ook niet onbelangrijk, op welk adres staat de hond ingeschreven (hondenbelasting?) neem aan bij jou moeder en haar vriend omdat de hond bij jouw huisbaas niet welkom is. Grote kans dat de verzekering het dan gooit op binnen het gezin/huis en niks vergoeden.

Mijn verzekering weet niet eens of ik hondenbelasting betaal. Daar heeft de verzekeraar ook helemaal niets mee van doen en checken ze ook niet.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 14:11

Je neemt contact op met je eigen verzekering en geeft de naam door van de eigenaar van de hond, de vriend van je moeder in dit geval, jouw verzekering gaat dan contact opnemen met de eigenaar en zijn verzekering.
Dit is de normale weg bij verzekerings problemen.

Ik vraag me echt af hoe iemand een vriend kan zijn terwijl hij zulk soort ellende en kosten doodleuk niet mee betaald :? >;)

Verder de tip om altijd rechtsbijstandsverzekerd te zijn.
Kost weinig extra maar scheelt zoveel ellende omdat dan de verzekering de moeite van verhalen gaat doen.

BigOne

Re: Kosten operatie bijtwond hond, WA verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 14:28

Ts, overduidelijk dat je vragen omtrent de vriend van je moeder qua betalen uit de weg gaat maar des te meer reden om hem wel aansprakelijk te stellen dacht is zo. Dit is geen tientjeswerk waarvan je zegt, laat maar. Indien je moeder hierdoor problemen gaat krijgen dan mag ze zich afvragen in welke relatie ze verzeilt is geraakt.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 15:59

Volgens mij moet je schade (ook door anderen) tegenwoordig bij je eigen verzekering verhalen. Wij hebben pas nog gehad dat een telefoon scherm kapot ging door andermans schuld. Diegene heeft zijn verzekering opgebeld die zeiden, dit gaat tegenwoordig via de eigen verzekering van de gedupeerde. En onze eigen verzekering heeft inderdaad ook uitgekeerd.
Bel gewoon je eigen verzekering, al is het maar om te vragen hoe het geregeld moet worden. Als je achterwege laat dat ze in hetzelfde huis wonen heb je kans dat ze uitkeren.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 21:12

Ik bel morgen idd even mijn eigen verzekering dan

@Bigone, nee ik ontwijk ze niet, ik moet ook wel eens werken ;) en ik kon wel lezen op het werk maar niet altijd antwoorden. om op je vraag terug te komen. er is gisteren idd een ruzie geweest met mijn moeder en hem. ik was er toen nog niet.
voor de goede vrede heb ik gewacht tot net om er op terug te komen, toen ik aan gaf de verzekering in te willen schakelen gaf die ineens wel aan een deel te willen betalen omdat hij een bedrijfsverzekering heeft en die een hoog eigen risico heeft. dus dan zou die het alsnog zelf moeten betalen

Maar ik wil nog wel kijken of mijn eigen verzekering wat kan betekenen.

Het bedrag was trouwens 504 euro...
inclusief 2 rompertjes, drain, speciale narcose en infuus voor windhonden en spoedconsult + vervolg afspraak...

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:04

Tja heel vervelend maar jou verzekering gaat niet betalen als ze horen dat de schade door een ander is aangericht.
De vriend van je moeder zal je tegemoet moeten komen buiten de verzekering om of zijn eigen risico gaat eraan

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 23:05

De vriend van je moeder hoort gewoon voor de kosten op te draaien. En of hij dan de verzekering inschakelde is zijn zorg. De eigenaar van de hond die schade maakt dient de dierenartsrekening te betalen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 23:34

WA verzekering zal dit niet vergoeden, die is alleen voor auto's. :+ Ik denk dat je de AVP bedoelt. ;)
Snap in ieder geval niet dat mensen zo moeilijk doen om die verzekering in te schakelen, tenzij ze niet verzekerd zijn, omdat deze verzekering niet meer wettelijk verplicht is (en daarom dus ook geen WA meer heet ;) ). Heeft de vriend van je moeder ook daadwerkelijk een AVP?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 07:04

Eloya schreef:
Ik bel morgen idd even mijn eigen verzekering dan

@Bigone, nee ik ontwijk ze niet, ik moet ook wel eens werken ;) en ik kon wel lezen op het werk maar niet altijd antwoorden. om op je vraag terug te komen. er is gisteren idd een ruzie geweest met mijn moeder en hem. ik was er toen nog niet.
voor de goede vrede heb ik gewacht tot net om er op terug te komen, toen ik aan gaf de verzekering in te willen schakelen gaf die ineens wel aan een deel te willen betalen omdat hij een bedrijfsverzekering heeft en die een hoog eigen risico heeft. dus dan zou die het alsnog zelf moeten betalen

Maar ik wil nog wel kijken of mijn eigen verzekering wat kan betekenen.

Het bedrag was trouwens 504 euro...
inclusief 2 rompertjes, drain, speciale narcose en infuus voor windhonden en spoedconsult + vervolg afspraak...

Tja dat is zijn probleem.. Hij moet gewoon het totale bedrag betalen, en niet een deel.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 23:35

Maar ga jij nu je hond nog bij je moeder laten wonen nu je er zelf blijkbaar niet woont,Dan levendie beide honden en je moeder en haar vriend toch constant in de stress?