dierenfan schreef:Heb je ook de hele reactie gelezen? Voor een dier dat nog niet volgroeit is en nog niet eens (veel) trappen mag lopen lijkt fietsen en hardlopen me ook niet zo goed. Ik heb niets over volwassen dieren gezegd, het ging hier immers om een pup.
Ik heb hier een puber en een pup. Hopelijk beiden straks veel plezier in bikejoring en dogscooter. Ze zijn uitgezocht op lijnen die hier geschikt voor zijn maar het blijft afwachten uiteraard.
Waarom zou ik geen pup mogen nemen en zelf opvoeden en op laten groeien omdat ik de treksport beoefen?
Ook jij leest blijkbaar niet. Waar zeg ik dat TS geen pup mag nemen? TS zegt enkel dat ze vrijwel elke dag wilt hardlopen/fietsen. Als jij dat met een pup ( jonger dan 6 maanden) wilt doen die ook nog eens in de catagorie middelgroot-grote rassen valt prima, maar kom dan niet zeuren over klachten in de gewrichten ed, en kijk mij n iet raar aan dat ik dat dierenmishandeling vind.
Tuurlijk, volwassen honden is een heel ander verhaal maar daar gaat het hier niet om. het gaat hier om een pup die net bij de moeder vandaan komt en waar vrijwel elke dag mee gefietst/hard wordt mee gelopen. Althans, dat is wat ik uit de berichten van TS lees. Al hoop ik dat TS ook wel snapt dat het n iet slim is om dat met een pup te doen.
Dit is net zoiets als iemand die behendigheid wil gaan doen. Zijn er zat die een pup nemen maar kennelijk mag dat niet omdat die de eerste maanden nog geen behendigheid kunnen doen??
Overigens hard lopen kan al kleine stukjes met 6 maanden leeftijd in draf en zonder trekken. Gaan ze echt niet door "kapot"[/quote]