Pup is erg misselijk in de auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:23

je schreef over veel drempels op je route.. misschien dat het dan al beter gaat als je de pup iets meer naar voren in de auto kunt vervoeren dus achterbank of misschien nog beter, bij de voeten van de passagier.. Achterin een auto voel je de drempels altijd veel erger dan voorin namelijk.

Ik wordt zelf nog altijd wagenziek zodra ik hondenkwijl ruik hahaha

MyWishMax

Re: Pup is erg misselijk in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:33

Hier 1 van de honden die als pup enorm wagenziek was. Mee kunnen kijken, verder naar voren vervoeren of alle andere dingen werkte voor geen meter. Hij is er uiteindelijk overheen gegroeid toen hij een half jaar was ofzo. Van de ene op de andere dag niet meer misselijk en stapeldol op de auto.

Rechtuit ging wel redelijk, dat kon hij langer aan (ikzelf ben ook wagenziek en rechtuit gaat beter haha), maar drempels en bochten of veel remmen en gasgeven was vreselijk. Nu moesten wij jammer genoeg altijd een stuk binnendoor, dus rijstijl aanpassen en soms omrijden om drempels en veel optrekken te ontwijken.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:40

Ik heb een hond gehad die bij de vorige mensen in de hondenkar zat.
Bij mij toen in een autokennel.
Hond was telkens aan het kwijlen en af en toe ook overgeven.
Autokennel dicht gemaakt en was het over.
Nadien terug in de hondenkar gezet.

Dus mijn tip, autokennel en maak het donker.

Sommigen groeien er ook overheen.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:18

Kabayo schreef:
Simbaa schreef:
Ahh wat zielig voor je pupje. Een hondje van een vriendin had het ook. Ook zij was tegen medicijnen, maar is in overleg met de dierenarts toch primatour gaan geven.

Vind het zelf eigenlijk echt oneerlijk om dat niet te doen. Autoziek zijn is zo'n vreselijk gevoel (ik spreek helaas uit ervaring) en zo makkelijk op te lossen door een pilletje. Je rijdt ook zo veel met je pupje dat hij nu dus meerdere keren per week kotsmisselijk is, dat kan toch niet?
Met een beetje ongeluk kom je ook nog in een viceuze cirkel. Pupje weet dat de auto betekent misselijkheid, krijgt daar stress van, wordt daardoor sneller niet lekker en wil misschien op een gegeven moment de auto niet meer in.

Ik hoop echt dat je het oplost, want vind dit ontzettend zielig.

Succes!

Nou nou dat is natuurlijk iets overdreven. Kotsmisselijk is ie niet. Wel heel veel kwijlen , maar niet elke keer overgeven. Ik los het liever op zonder medicatie. Mocht dat niet lukken kan ik het altijd eens proberen
Hond is wel misselijk maar loopt niet 20 min te kotsen. Soms 1x maar meestal blijft t bij kwijlen

Ben vanochten direct begonnen met rond de auto wandelen. Snoepje en dan verder uitlaten. Bij thuiskomst weer rondje er om heen en weer snoepje. De auto vind ze inderdaad niet erg leuk meer. Straks uitbouwen

Tussen overgeven en kwijlen zit imo qua gevoel geen verschil. Misselijk is misselijk, sterker nog, overgeven lucht op en kan daardoor zelfs fijner zijn.

Ik snap echt niet dat je niet voor de simpelste oplossing kiest, terwijl je je hondje daar zo mee kan helpen.

Maar wellicht trek ik het me te veel aan, aangezien ik zelf zo goed weet hoe het voelt :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 11:24

Ik ben zelf ook wagenziek (alleen s'nachts of als t donker is) maar ik neem ook nooit een pilletje hoor.

Het is misschien wel de makkelijkste oplossing, maar ik denk ook de duurste.

En ik hoop dat ze er overheen groeit, dat lijkt mij met behulp van pillen moeizamer

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 11:33

Pjer omrijden gaat hier helaas niet echt. We zitten in een erg 'drempelrijk gebied ' :+ links rechts of achteruit, je gaat over een drempel. Die tip gaf mijn moeder inderdaad ook. Ik haal zaterdag een tuig en dan mag ze op de achterbank.

Alarm dankje voor de tip. Een kennel past niet in mijn auto (sedan oldtimer) . Wel in die van mijn vriend maar die ramen zijn allemaal geblindeerd. Ramen laten geen licht meer door. Daar kwijlt en kotst ze alleen ook.. Achterbank én kofferbak. Daar kan ze ook niet naar buiten kijken. Die auto heb ik alleen weekends want mijn vriend is de hele week van huis

Mywishmax dat geeft hoop! Rijstijl is al helemaal aangepast en wij rijden erg kalm. Omrijden kan wel maar de drempels worden er niet minder op

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:41

Een pilletje zorgt ervoor dat de pup niet meer misselijk is en dus minder stress en het autorijden leuker gaat vinden. Lijkt me de meeste nette manier voor je pup ipv aankijken. Kwijlen en dergelijke is erger dan overgeven want dan is het meestal over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:48

Hier ook de honden wagenziek gehad (2 broers en 1 zus) zijn er vanzelf over heen gegroeit.

Tenzij ze juist niks gegeten hebben. Dus zorg altijd voor dat ze handje brok ophebben.

Scheelt dat ze allemaal in een bench zitten. Dus makkelijk schoon te maken.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 12:11

Kabayo schreef:
Ik ben zelf ook wagenziek (alleen s'nachts of als t donker is) maar ik neem ook nooit een pilletje hoor.

En ik hoop dat ze er overheen groeit, dat lijkt mij met behulp van pillen moeizamer

Dat je jezelf wil kwellen door geen pilletje te nemen, prima. Dat je dat ook voor je hondje beslist, wat mij betreft not done. Om nog maar niet te spreken over het feit dat je pup nog echt een baby is, alleen daarom al absoluut niet te vergelijken met wat jij ervaart.
Laten we het zo zeggen; ik ben blij dat mijn ouders anders voor mij beslisten dan dat jij nu voor je pup doet. (En ook ik ben er grotendeels overheen gegroeid).
Kosten vind ik een slap excuus. Je kan er ook voor kiezen wat minder met de auto te gaan.

Maar dit was mijn laatste bericht, we worden het niet eens. Hoop dat het snel beter gaat in ieder geval!
Laatst bijgewerkt door Simbaa op 17-08-17 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 12:11

Oh, wat betreft medicatie. Zo'n reispil zorgt er niet voor dat ze er lastiger overheen groeien trouwens. ;) Ik heb er zelf ook altijd enorm veel aan gehad en het is ondertussen wel minder geworden. Het is ook geen dure oplossing, maar een hulp om het autorijden ook weer wat meer ontspannend/leuk te maken.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 12:18

Simbaa schreef:
Kabayo schreef:

Dat je jezelf wil kwellen door geen pilletje te nemen, prima. Dat je dat ook voor je hondje beslist, wat mij betreft not done. Om nog maar niet te spreken over het feit dat je pup nog echt een baby is, alleen daarom al absoluut niet te vergelijken met wat jij ervaart.
Laten we het zo zeggen; ik ben blij dat mijn ouders anders voor mij beslisten dan dat jij nu voor je pup doet. (En ook ik ben er grotendeels overheen gegroeid).
Kosten vind ik een slap excuus. Je kan er ook voor kiezen wat minder met de auto te gaan.

Maar dit was mijn laatste bericht, we worden het niet eens. Hoop dat het snel beter gaat in ieder geval!

Eens. en kosten... heb hier vomex. 7 euro voor 100 ml en gebruik 5 ml per keer....

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 12:26

TS ik heb nog Primatour liggen,mag je wel hebben,pb je adres maar dan stuur ik ze wel op,kan je het uitproberen,ik ben het overigens 100% met WW en Simbaa eens...waarom je hond zo ziek laten worden terwijl je het zó makkelijk kan voorkomen...

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 12:36

Gember helpt tegen misselijkheid.
Verse gember of gemberpoeder. Dosis weet ik zo niet. Even opzoeken op internet dan.

Overigens gaat het volgens mij altijd vanzelf over. Maar op korte termijn is het niet leuk natuurlijk.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 12:43

Simba ik kan er niet echt voor kiezen om minder met de auto te gaan. Ik woon in een woonwijk. Wil ik wandelen in een gebied waar ze los kan moet ik met de auto. Naar mijn ouders waar mijn paarden zijn, met de auto. Naar cursus, met de auto

Ik zeg toch niet dat ik nooit naar de pillen ga grijpen? Ik probeer liever eerst andere dingen uit. Mocht het niet over gaan dan gebruik ik het wel.

Ik hou niet van medicatie op vroege leeftijd. Ook vind ik het symptoom bestrijding. Zelf heb ik de maag ook kapot gehad van pillen. Dat is 10 x erger dan een beetje kwijlen op de achterbank. Geloof mij maar. Dat is nog erger not done.

Kimmie ik zal je een pb sturen. Wil het dan misschien 1 x proberen..

Lees bij heel veel dat het gewoon over gaat. Daar ga ik dan maar van uit

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 12:45

Je zegt dat je pup de auto al niet meer leuk vindt. Probeer dat dan te doorbreken. Geef dat beestje een pilletje. Kosten een probleem? Daar hou je rekening mee voor je een pup aanschaft. Mijn dochter heeft ook last van wagenziekte en dat is echt heel heel vervelend. Die zeg ik ook niet dat ze maar even op haar tanden moet bijten. Jij kunt er wat aan doen om te zorgen dat je hond niet meer misselijk wordt, neem die verantwoording gewoon want die ligt bij jou.
Kabayo schreef:

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 12:48

maikeltje schreef:
Je zegt dat je pup de auto al niet meer leuk vindt. Probeer dat dan te doorbreken. Geef dat beestje een pilletje. Kosten een probleem? Daar hou je rekening mee voor je een pup aanschaft. Mijn dochter heeft ook last van wagenziekte en dat is echt heel heel vervelend. Die zeg ik ook niet dat ze maar even op haar tanden moet bijten. Jij kunt er wat aan doen om te zorgen dat je hond niet meer misselijk wordt, neem die verantwoording gewoon want die ligt bij jou.
Kabayo schreef:

Haha natuurlijk. Een hond kost geld. Dat weet ik ook wel. En dat is het probleem ook niet.
Maar als het probleem bijvoorbeeld opgelost is met een tuigje en dan op de achterbank (ga ik zaterdag proberen!) doe ik liever dan haar hele leven om de zoveel tijd nieuwe medicatie te kopen, snap je

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 12:54

Ik ben iemand die nooit over wagenziekte heen is gegroeid.
Op de achterbank word ik het gegarandeerd, op de voorbank al minder.
En als drempels en bochten echt voorzichtiger dan voorzichtig genomen worden dan heb ik ook geen last.
Bijvoorbeeld als we met een jong paard op de trailer rijden.
Dus eigenlijk betekent het dat het al snel te hard gaat. Dus voor jou hond waarschijnlijk ook.
Dus misschien nog zachter gaan rijden.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 12:54

Hoeft waarschijnlijk niet hele leven. Onze pup is er na een paar maanden ook overheen gegroeid en in de tussentijd kreeg ie een pilletje. Hij wilde de auto ook liever niet meer in omdat hij het associeerde met zich ellendig voelen. Was heel simpel te doorbreken, waarom zou je dat dan laten?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 12:55

maikeltje schreef:
Hoeft waarschijnlijk niet hele leven. Onze pup is er na een paar maanden ook overheen gegroeid en in de tussentijd kreeg ie een pilletje. Hij wilde de auto ook liever niet meer in omdat hij het associeerde met zich ellendig voelen. Was heel simpel te doorbreken, waarom zou je dat dan laten?

Ik heb kimmie een pb gestuurd. Als ik de pillen heb gekregen zal ik het eens proberen :)

Edit
Hoe weet je of je hond er overheen is gegroeid als je pillen geeft? Dat weet je dan toch niet? Of denk ik nu te dom

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 13:05

Zowel ikzelf als mijn grootste hond zijn heel snel aangezien als passagiers.

Heb wel gemerkt aan mijn hond dat het echt enorm scheelt hoe er gereden wordt. Hier ook best wel veel drempels, maar ik vang dat op door op tijd te remmen/uit te rollen en niet hevig remmen en optrekken.
Ook bochten heel rustig nemen.

Ik rijd nu haast alsof het lijkt dat ik met een trailer rijdt haha, maar dat is het beste wat hier werkt, voor zowel de hond als mij.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 13:15

Ik word zelf ook nog steeds snel wagenziek.
Wat helpt: naar buiten kunnen kijken, raampje altijd een stukje open ook al is het koud, niet te snel rijden, en juist wel wat in je maag hebben of zelfs eten tijdens het autorijden.
Ik neem aan dat het voor dieren hetzelfde werkt.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 13:16

Mijn hond heeft ook last van wagenziekte, nu ik een 'autostoel' voor hem heb gekocht waardoor hij naar buiten kan kijken (Chihuahua, dus te klein om zelf naar buiten te kijken vanaf de achterbank) is het wel een heel stuk minder geworden.
Hij wil het zelf ook graag, ik merk dat het hem helpt. Mijn vriendin met wagenziekte zei dat het haar ook helpt als ze naar buiten kijkt en zich op de horizon concentreert.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:36

Kabayo schreef:
Ik heb kimmie een pb gestuurd. Als ik de pillen heb gekregen zal ik het eens proberen :)

Edit
Hoe weet je of je hond er overheen is gegroeid als je pillen geeft? Dat weet je dan toch niet? Of denk ik nu te dom

gewoon na een poosje eens proberen zonder te gaan rijden ( kort ritje) je merkt meteen of het al zonder gaat ja/nee , mijn tino is er nooit overheen gegroeit,zelfs met zijn 14,5 was een ritje naar de Da ( 15 minuten rijden) teveel,zijn zusje heeft het een aantal jaar bij geduurd voordat ze eroverheen groeide.

we gaan morgen naar nederland en dan doe ik de pillen op de bus.. :)

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:57

Bouwt Fenna stress op in de auto?
Wat doet ze als je bijv. een kwartier alleen maar samen in de auto zit (als het niet te warm is en jullie beide op de standaard plekken zitten)?
Heb je haar wel eens op de achterbank gehad?
Heeft ze wel eens op schoot (bij een passagier) gezeten?

Inderdaad zou ik dr ruim vooraf niet te eten geven, 2 uur is een goede grens.
Of het komt door ze te vroeg in de kofferbak zat twijfel ik over hoor. Veel honden kunnen misselijk zijn in de auto zonder een echte reden.
De een is er gevoeliger voor dan de andere.
Hobbels, tsja dat is lastig. maar daar kun je weinig aan veranderen. Hoe gaat t' op rechte wegen?
Pillen zou niet direct mijn voorkeur zijn, maar kunnen zeker helpen. Al ben ik meer iemand die de oorzaak wil oplossen dan het probleem omzeilen.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 16:22

Onze vroegere hond was ook wagenziek, maar als ze door het raam naar buiten kon kijken en regelmatig even wat frisse lucht kreeg dan ging het goed.