Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kabayo schreef:Simbaa schreef:Ahh wat zielig voor je pupje. Een hondje van een vriendin had het ook. Ook zij was tegen medicijnen, maar is in overleg met de dierenarts toch primatour gaan geven.
Vind het zelf eigenlijk echt oneerlijk om dat niet te doen. Autoziek zijn is zo'n vreselijk gevoel (ik spreek helaas uit ervaring) en zo makkelijk op te lossen door een pilletje. Je rijdt ook zo veel met je pupje dat hij nu dus meerdere keren per week kotsmisselijk is, dat kan toch niet?
Met een beetje ongeluk kom je ook nog in een viceuze cirkel. Pupje weet dat de auto betekent misselijkheid, krijgt daar stress van, wordt daardoor sneller niet lekker en wil misschien op een gegeven moment de auto niet meer in.
Ik hoop echt dat je het oplost, want vind dit ontzettend zielig.
Succes!
Nou nou dat is natuurlijk iets overdreven. Kotsmisselijk is ie niet. Wel heel veel kwijlen , maar niet elke keer overgeven. Ik los het liever op zonder medicatie. Mocht dat niet lukken kan ik het altijd eens proberen
Hond is wel misselijk maar loopt niet 20 min te kotsen. Soms 1x maar meestal blijft t bij kwijlen
Ben vanochten direct begonnen met rond de auto wandelen. Snoepje en dan verder uitlaten. Bij thuiskomst weer rondje er om heen en weer snoepje. De auto vind ze inderdaad niet erg leuk meer. Straks uitbouwen
Kabayo schreef:Ik ben zelf ook wagenziek (alleen s'nachts of als t donker is) maar ik neem ook nooit een pilletje hoor.
Het is misschien wel de makkelijkste oplossing, maar ik denk ook de duurste.
En ik hoop dat ze er overheen groeit, dat lijkt mij met behulp van pillen moeizamer
Simbaa schreef:Kabayo schreef:Ik ben zelf ook wagenziek (alleen s'nachts of als t donker is) maar ik neem ook nooit een pilletje hoor.
En ik hoop dat ze er overheen groeit, dat lijkt mij met behulp van pillen moeizamer
Dat je jezelf wil kwellen door geen pilletje te nemen, prima. Dat je dat ook voor je hondje beslist, wat mij betreft not done. Om nog maar niet te spreken over het feit dat je pup nog echt een baby is, alleen daarom al absoluut niet te vergelijken met wat jij ervaart.
Laten we het zo zeggen; ik ben blij dat mijn ouders anders voor mij beslisten dan dat jij nu voor je pup doet. (En ook ik ben er grotendeels overheen gegroeid).
Kosten vind ik een slap excuus. Je kan er ook voor kiezen wat minder met de auto te gaan.
Maar dit was mijn laatste bericht, we worden het niet eens. Hoop dat het snel beter gaat in ieder geval!
Kabayo schreef:Ik ben zelf ook wagenziek (alleen s'nachts of als t donker is) maar ik neem ook nooit een pilletje hoor.
maikeltje schreef:Je zegt dat je pup de auto al niet meer leuk vindt. Probeer dat dan te doorbreken. Geef dat beestje een pilletje. Kosten een probleem? Daar hou je rekening mee voor je een pup aanschaft. Mijn dochter heeft ook last van wagenziekte en dat is echt heel heel vervelend. Die zeg ik ook niet dat ze maar even op haar tanden moet bijten. Jij kunt er wat aan doen om te zorgen dat je hond niet meer misselijk wordt, neem die verantwoording gewoon want die ligt bij jou.Kabayo schreef:Ik ben zelf ook wagenziek (alleen s'nachts of als t donker is) maar ik neem ook nooit een pilletje hoor.
maikeltje schreef:Hoeft waarschijnlijk niet hele leven. Onze pup is er na een paar maanden ook overheen gegroeid en in de tussentijd kreeg ie een pilletje. Hij wilde de auto ook liever niet meer in omdat hij het associeerde met zich ellendig voelen. Was heel simpel te doorbreken, waarom zou je dat dan laten?
Kabayo schreef:Ik heb kimmie een pb gestuurd. Als ik de pillen heb gekregen zal ik het eens proberen
Edit
Hoe weet je of je hond er overheen is gegroeid als je pillen geeft? Dat weet je dan toch niet? Of denk ik nu te dom