Was dat even schrikken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:27

Tja hoe vaak komt het voor dat een kat niet de boom in schiet als er honden aankomen? Denk niet dat de honden van ts nog vaak de kans krijgen om een kat te pakken.

Heel eerlijk? Waarom heb je een kat als je ze gewoon op straat gooit? Kan je ze net zo goed niet aanschaffen lijkt mij... Zou een hoop overlast voorkomen.

Mijn honden gaan niet achter katten aan, maar als er een in de tuin zit gaan mijn honden gewoon hun terrein verdedigen. Ga echt niet mijn honden binnen houden omdat de katten de tuin zo leuk vinden. Zelfde met loslopen... Kat mag wel van alles aanvallen en verscheuren ( zeldzame vissen, cavia's etc ) maar als een hond die in een losloopgebied los loopt een keer een zwakke kat te pakken krijgt en de eigenaar van de honden ook nog eens er alles aan doet het katje te redden is de hond gevaarlijk en mag niet meer los?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:37

StonedRomy schreef:
Tja hoe vaak komt het voor dat een kat niet de boom in schiet als er honden aankomen? Denk niet dat de honden van ts nog vaak de kans krijgen om een kat te pakken.

Heel eerlijk? Waarom heb je een kat als je ze gewoon op straat gooit? Kan je ze net zo goed niet aanschaffen lijkt mij... Zou een hoop overlast voorkomen.

Mijn honden gaan niet achter katten aan, maar als er een in de tuin zit gaan mijn honden gewoon hun terrein verdedigen. Ga echt niet mijn honden binnen houden omdat de katten de tuin zo leuk vinden. Zelfde met loslopen... Kat mag wel van alles aanvallen en verscheuren ( zeldzame vissen, cavia's etc ) maar als een hond die in een losloopgebied los loopt een keer een zwakke kat te pakken krijgt en de eigenaar van de honden ook nog eens er alles aan doet het katje te redden is de hond gevaarlijk en mag niet meer los?

Een kat is toch even een ander dier dan een hond. :+ Katten vallen doorgaans geen mensen aan nadat ze een diertje vangen, van honden zijn er veel gevallen dat ze na het pakken van dieren, doorgaan met kinderen of mensen. Een hond is gewoonweg gevaarlijker dan een kat. Dat is het verschil. :)

Anoniem

Re: Was dat even schrikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:45

Hier ook 3 honden die een hekel hebben aan vreemde katten. Zit in aard van het beestje. Net zoals een kat op muizen enzo jagen. Of ook andermans huisdieren.

Eigen katten doen ze niks tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:46

Resistance schreef:
StonedRomy schreef:

Een kat is toch even een ander dier dan een hond. :+ Katten vallen doorgaans geen mensen aan nadat ze een diertje vangen, van honden zijn er veel gevallen dat ze na het pakken van dieren, doorgaan met kinderen of mensen. Een hond is gewoonweg gevaarlijker dan een kat. Dat is het verschil. :)

Dieragressie heeft niks te maken met mensagressie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:50

En dan nog. Een hond is gewoon veel gevaarlijker dan een kat. Ik heb in ieder geval nog nooit verhalen gelezen over katten die peuters aanvallen op klaarlichte dag, paarden achterna zitten of baby's in kinderwagens aanvallen. :+

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:52

En die verhalen ken ik wel hoor... Misschien niet een paard achterna rennen, maar zeker wel kinderen aanvallen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:55

Sneu voor de kitten. Had de kitten veel wondjes?
Verder is het natuurlijk vervelend en het past niet maar laten we nu niet doen of vele katteneigenaar zo nauw kijken naar wat hun kat uitspookt als baasje niet in de buurt is. Ik stuur mijn hond gewoon achter een kat aan die hier op het erf loopt en naar de kuikens zit te staren. Kippen helemaal in de stress als er zo'n kat rond loopt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 12:15

Resistance schreef:
En dan nog. Een hond is gewoon veel gevaarlijker dan een kat. Ik heb in ieder geval nog nooit verhalen gelezen over katten die peuters aanvallen op klaarlichte dag, paarden achterna zitten of baby's in kinderwagens aanvallen. :+

En een mens gevaarlijker dan een hond
Dus nu heb ik naast veelplegers ook mensenmoordenaars

Inmiddels tetanusinjectie en antibiotica kuur verder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:16

Mhua ik ken meerdere katten die mensen aanvallen.

En katten kunnen ook behoorlijke schade aanbrengen. Heb het bij mijn eigen oma gezien.

Alleen het word sneller goed gepraat. Net als bij kleine hondjes.

Das ook de reden dat ik mijn honden altijd aangelijnd hou. Al meerdere keren gebeurd, dat hun werden aangevallen door een klein hondje. En op zulke momenten kan ik hun kop omhoog houden. En dat kleintje wegtrappen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:18

StonedRomy schreef:
En die verhalen ken ik wel hoor... Misschien niet een paard achterna rennen, maar zeker wel kinderen aanvallen.

Oh ja, of zó uit het niets bijten, het komt voor...
Is natuurlijk nog geen vrijbrief om kittens vogelvrij te verklaren. We hebben het over een kitten dat niet achter de kippen van TS aanzat, niet eens in haar tuin liep, en toch aangevallen werd om te verscheuren.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:25

Echwel schreef:
Hoezo zijn het in ene veelplegers in al mijn jaren honden is dit de eerste keer dat mij zoiets gebeurd
Napie hij had een wond op achterpootje was trouwens niet gechipt en heel klein

Laten we dan maar hopen dat het bij deze ene keer blijft. Ik weet zelfs van een verzekeringsagent waarvan de eigen hond (van die verzekeringsagent dus) zo vaak schade heeft aangericht dat die hond uit de verzekering is gegooid. :')

Ik bedoel dus: laat je honden met zo'n grote jachtdrift naar katten toe loslopen, loop je geheid kans dat je vaker tegen een kat aanloopt. Kun je lelijke ongelukken mee krijgen als die honden een weg overrennen achter een kat aan die je zelf nog niet eens gezien hebt, bijvoorbeeld.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:58

Toen ik de eerste deel van de op las dacht ik ook een kitten gedood door 2 russels en andere hond, schade blijkt mee te vallen. Gelukkig. Wat schade aan 1 poot noem ik niet verscheurd. Dan denk ik eerder aan een legpuzzel.

Ook ik spreek het gedrag van de honden niet goed, losloop gebied of niet. Een hond hoort niet achter huis/boerderij-dieren aan te jagen, zeker niet met de bedoeling tot verwonden/doden. (kijk maar eens hoeveel loslopende honden achter schapen aan zitten en baasjes doen weinig tot niks)

Ik heb ook een hond met veel jacht drift, jaagt graag achter van alles aan wat voor haar wegrent. Een brul van mij en ze staat op de rem. Zelfs als ze met een groepje achter een beest aan wil. Andere hondeneigenaren verbazen zich over hoe goed ze luistert, zelfs jagers met honden. Het is zeker te leren, zo niet (ligt vaker aan de baas dan de hond) dan een muilkorf om met loslopen schade aan andermans huis/boerderij-dier te voorkomen. Op die manier hoeft de hond niet constant aan de lijn. Vind ik overigens ook hondonwaardig. Een hond is een beweeg dier dat moet kunnen rennen en vliegen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:53

Zoolgangster schreef:
Ben ik de enige hier die verbaasd is over het feit dat TS niet doorheeft dat ze zelf haar honden heeft geleerd op katten te jagen? ^)

Ik hoop het want het is onzin. Een JR met een beetje jachtdrift heeft niemand nodig om hem te leren katten te jagen.
Net zoals ik mijn bordercollies niet hoef te leren schapen te drijven.
Maar, en dát geldt natuurlijk ook voor de jachtdrift van de JR ik train ze hoe en wanneer (en belangrijker, wanneer niet) ik wil dat die ingeboren instincten door de hond worden toegepast.
De TS maakt zeker de indruk dat ze haar best doet dergelijke incidenten te voorkomen.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 15:34

Joh, hier wordt er gezegd dat ondanks een hond zijn natuur en instinct hij maar ten alle tijde opgehokt met muilkorf aan een korte lijn moet blijven maar in een ander topic waar een kat 5 cavia's heeft gedood moeten de cavia's maar opkrassen. Begrijpe wie begrijpe kan...

Mijn hond luistert, ook al gaat die achter een konijn. Maar helaas, als pup aan de leiband een paar keer aangevallen geweest uit het niets door een kat. Gewoon aan de leiband op de stoep en een kat in de voortuin dus ook niks uitlokken oid. Neus open en een zware fixatie op die beesten.

Dat betekent dat hij achter elke kat gaat die hij ziet. Om weg te jagen en dan halverwege het weiland naar mij terug te keren. Persoonlijk vind ik dat katteneigenaren ook verantwoordelijk zijn voor hun dieren en ze niet los horen te lopen zonder toezicht.

De kat in kwestie is bijna niet gewond, als de honden hadden gewild was poesiemauw er niet meer. Kan me voorstellen dat je bent verschoten en hoop dat je wandelpleziet niet wordt aangetast

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 15:42

Ik zou best mijn kat onder toezicht en thuis willen houden, graag zelfs. Als iemand weet hoe dat moet, vertel het me maar. Ik heb het namelijk opgegeven. :+

Volledige tuin was eerst afgezet met kippengaas, maar poeslief vond iedere week weer een uitweg. We hebben twee jaar lang iedere week iets dichtgemaakt, maar uiteindelijk hebben we dat maar opgegeven. Binnenhouden lukt ook niet, ook niet met grootse moeite. Een kat die wil ontsnappen, ontsnapt. Wij proberen het heus.

Er is altijd wel een kat die buiten rondloopt. Natuurlijk wil ik niet dat iemands cavia's worden aangevallen, wij proberen dat ten alle tijden te vermijden en het is dan ook nog nooit gebeurd bij onze katten. Enkel wilde muizen. Echter is niet iedereen zo oplettend, en als cavia-eigenaar weet je dat ook. Ik wil hiermee absoluut niet zeggen dat het je eigen schuld is als je cavia wordt opgevroten, maar je weet dat er van veel mensen katten vrij rondlopen. Daar doe je weinig aan, em het is heel vervelend, maar dan moeten mensen toch echt zelf hun cavia's beter beschermen. Hoe krom dat ook is.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 15:47

Ik heb werkelijk door de brandnetels en doorns geklaaid om de kat te redden en mijn honden toch te straffen puur omdat ondanks dat ik niet van katten hou ik het zielig vind.
Daarna liepen ze los onder appèl mee terwijl ik kat vast had
Denk dat de schuld ligt bij degene die dat beestje wrs pas 6 weken oud daar gedumpt/achtergelaten zeg het maar heeft
Dat het diertje niet weg kon konen ligt aan de leeftijd of wat dan ook
Normaal jagen ze vooral om de zieke konijnen en hazen weg te halen en staan ze super onder appèl laten ze ook gelijk los bij het commando.
Denk echt door de nabijheid van andere honden en wrs de pestkatten in achtertuin dat ze nu watten in de oren hadden.
Dat ik nu onder krassen bijtwonden enz zit had ik niet gedaan als ik ze eropuit had gestuurd

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 15:52

Hoe controleer je nou of je katten alleen wilde muizen omleggen Resistance?

Gelukkig heb je de kitten kunnen redden uit de tanden van je hondjes, TS! Gelukkig dat jij het zag en wel handelde. Mijn honden zijn overigens ook fel op katten. Al is het bij de ene meer bluf want die heeft als klein pupje een kwade kat op zijn kop gehad die onder een auto vandaan schoot en hem niet meer losliet. Mijn pup liep doodbraaf op de stoep aan zijn lijntje. Het heeft bijna een jaar geduurd voordat de krassen weer onder wat haar verdwenen. Sindsdien is een stilstaande kat doodeng (mijn hond weegt 33 kg :+ )

miepmiep1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 15:55

Echwel schreef:
Ik heb werkelijk door de brandnetels en doorns geklaaid om de kat te redden en mijn honden toch te straffen puur omdat ondanks dat ik niet van katten hou ik het zielig vind.
Daarna liepen ze los onder appèl mee terwijl ik kat vast had
Denk dat de schuld ligt bij degene die dat beestje wrs pas 6 weken oud daar gedumpt/achtergelaten zeg het maar heeft
Dat het diertje niet weg kon konen ligt aan de leeftijd of wat dan ook
Normaal jagen ze vooral om de zieke konijnen en hazen weg te halen en staan ze super onder appèl laten ze ook gelijk los bij het commando.
Denk echt door de nabijheid van andere honden en wrs de pestkatten in achtertuin dat ze nu watten in de oren hadden.
Dat ik nu onder krassen bijtwonden enz zit had ik niet gedaan als ik ze eropuit had gestuurd

Lekker makkelijk denken dat de schuld bij degene ligt van het beestje. Nare reactie bah

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 15:59

Ja dat vind ik wel het is een stadspark met gelegenheid je hond los te laten ik kon hem redden maar bij een paar grote bijtgrage honden was het anders geweest denk ik

Ik voel mij niet schuldig dat.ik mijn honden op losloop gebied los had.

miepmiep1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 16:05

Maar wie zegt dat het beestje daar is gedumpt? Daar kan je niks over weten. En daarbij komt ook al zou het wel zo zijn is het nog niet het recht van jouw honden om dan maar een kat te mogen grijpen. Die mensen gedumpt of niet hebben de verantwoording over die kat, net zo als jij over je honden loosloop gebied of niet. Je weet nu dat ze dit doen daar heb jij dan ook naar te handelen, en je verantwoording over te nemen. Maar dat is ver te zoeken. Zou wat zijn als we dit gedrag allemaal maar goed keuring en denken ach had het beestje daar maar niet moeten zitten

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 16:14

SavannahNx schreef:
miepmiep1 schreef:
Katten is inderdaad anders dan honden. Verbaas mij er wel over wat jouw honden gedaan hebben. En mag toch hopen dat jij je honden niet meer los laat lopen.

Is instinct van de honden hoor ;) weet niet of je ooit hebt gehoord van de relatie kat-hond? :') Dan mag geen 1 hond meer los.

Nou Sorry hoor, maar ik ben opgegroeid met zo ongeveer elk hondenras en nog nooit heeft er 1 een kat gegrepen.
Ik vind deze reactie (van de honden) erg beangstigend

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 16:17

Nou de jack Russels hier grijpen echt wel een kat. En dat heeft niemand ze aangeleerd. Want van mij hoeft het niet.
Maar de buurkatten zijn slim genoeg. Die komen niet in de buurt.
Niet toen we in het centrum woonde, ook niet nu buiten af.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 16:18

Echwel schreef:
Ja dat vind ik wel het is een stadspark met gelegenheid je hond los te laten ik kon hem redden maar bij een paar grote bijtgrage honden was het anders geweest denk ik

Ik voel mij niet schuldig dat.ik mijn honden op losloop gebied los had.

Dat hoeft ook niet want daar is een losloopgebied voor, maar je kunt je honden wel afleren op katten (of voor mijn part op alles!!) te jagen en het ook daadwerkelijk te grijpen en willen verscheuren.
Ik vind dat persoonlijk niet normaal.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 16:18

miepmiep1 schreef:
Maar wie zegt dat het beestje daar is gedumpt? Daar kan je niks over weten. En daarbij komt ook al zou het wel zo zijn is het nog niet het recht van jouw honden om dan maar een kat te mogen grijpen. Die mensen gedumpt of niet hebben de verantwoording over die kat, net zo als jij over je honden loosloop gebied of niet. Je weet nu dat ze dit doen daar heb jij dan ook naar te handelen, en je verantwoording over te nemen. Maar dat is ver te zoeken. Zou wat zijn als we dit gedrag allemaal maar goed keuring en denken ach had het beestje daar maar niet moeten zitten

Vindt jij jezelf niet wat te ver gaan?
TS wekt op mij niet de indruk dat ze schijt heeft aan alles en iedereen. Haar honden liepen los waar dat blijkbaar mag. Ondanks dat ze goed onder controle staan luisterden ze deze keer helaas niet. TS deed wat ze moest doen en heeft het katje gered en ervoor gezorgd dat het opgevangen is. Nog steeds niet genoeg?

Mijn vraag is ook wat die kat daar deed! En dat betekend niet dat het oké is, maar de schuld ligt óók bij de (voormalig) eigenaar van die kat en zeker niet alleen bij TS!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 16:23

Ik heb de honden nogmaals gestraft en het katje in mijn armen genomen, toen werden de honden rustig heb ze het diertje even laten besnuffelen en toen was het over...
Kan wel zeggen dat ik erg geschrokken ben en dit niet meer wil meemaken, dus nogmaals had ze daarna gelijk onder appel...
Leed was al geleden, maar ik had daar geen kat verwacht anders had ik ze gelijk bij mij geroepen... en waren ze echt wel gekomen..
Nogmaals het ging snel en ik greep gelijk in
Dat ze hun prooi verscheuren is Jack Russel gedrag als ze met meerdere zijn op de boerderij waar 1 als pup vandaan komt is de eigenaar blij dat zijn honden ratten enz vangen en ook die vangen verwilderde katten.

Ik blijf er wel bij dat katten daar niet horen zeker zo een heel kleintje niet..