Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
StonedRomy schreef:Tja hoe vaak komt het voor dat een kat niet de boom in schiet als er honden aankomen? Denk niet dat de honden van ts nog vaak de kans krijgen om een kat te pakken.
Heel eerlijk? Waarom heb je een kat als je ze gewoon op straat gooit? Kan je ze net zo goed niet aanschaffen lijkt mij... Zou een hoop overlast voorkomen.
Mijn honden gaan niet achter katten aan, maar als er een in de tuin zit gaan mijn honden gewoon hun terrein verdedigen. Ga echt niet mijn honden binnen houden omdat de katten de tuin zo leuk vinden. Zelfde met loslopen... Kat mag wel van alles aanvallen en verscheuren ( zeldzame vissen, cavia's etc ) maar als een hond die in een losloopgebied los loopt een keer een zwakke kat te pakken krijgt en de eigenaar van de honden ook nog eens er alles aan doet het katje te redden is de hond gevaarlijk en mag niet meer los?
Resistance schreef:StonedRomy schreef:Tja hoe vaak komt het voor dat een kat niet de boom in schiet als er honden aankomen? Denk niet dat de honden van ts nog vaak de kans krijgen om een kat te pakken.
Heel eerlijk? Waarom heb je een kat als je ze gewoon op straat gooit? Kan je ze net zo goed niet aanschaffen lijkt mij... Zou een hoop overlast voorkomen.
Mijn honden gaan niet achter katten aan, maar als er een in de tuin zit gaan mijn honden gewoon hun terrein verdedigen. Ga echt niet mijn honden binnen houden omdat de katten de tuin zo leuk vinden. Zelfde met loslopen... Kat mag wel van alles aanvallen en verscheuren ( zeldzame vissen, cavia's etc ) maar als een hond die in een losloopgebied los loopt een keer een zwakke kat te pakken krijgt en de eigenaar van de honden ook nog eens er alles aan doet het katje te redden is de hond gevaarlijk en mag niet meer los?
Een kat is toch even een ander dier dan een hond.Katten vallen doorgaans geen mensen aan nadat ze een diertje vangen, van honden zijn er veel gevallen dat ze na het pakken van dieren, doorgaan met kinderen of mensen. Een hond is gewoonweg gevaarlijker dan een kat. Dat is het verschil.
Resistance schreef:En dan nog. Een hond is gewoon veel gevaarlijker dan een kat. Ik heb in ieder geval nog nooit verhalen gelezen over katten die peuters aanvallen op klaarlichte dag, paarden achterna zitten of baby's in kinderwagens aanvallen.
StonedRomy schreef:En die verhalen ken ik wel hoor... Misschien niet een paard achterna rennen, maar zeker wel kinderen aanvallen.
Echwel schreef:Hoezo zijn het in ene veelplegers in al mijn jaren honden is dit de eerste keer dat mij zoiets gebeurd
Napie hij had een wond op achterpootje was trouwens niet gechipt en heel klein
Zoolgangster schreef:Ben ik de enige hier die verbaasd is over het feit dat TS niet doorheeft dat ze zelf haar honden heeft geleerd op katten te jagen?
Echwel schreef:Ik heb werkelijk door de brandnetels en doorns geklaaid om de kat te redden en mijn honden toch te straffen puur omdat ondanks dat ik niet van katten hou ik het zielig vind.
Daarna liepen ze los onder appèl mee terwijl ik kat vast had
Denk dat de schuld ligt bij degene die dat beestje wrs pas 6 weken oud daar gedumpt/achtergelaten zeg het maar heeft
Dat het diertje niet weg kon konen ligt aan de leeftijd of wat dan ook
Normaal jagen ze vooral om de zieke konijnen en hazen weg te halen en staan ze super onder appèl laten ze ook gelijk los bij het commando.
Denk echt door de nabijheid van andere honden en wrs de pestkatten in achtertuin dat ze nu watten in de oren hadden.
Dat ik nu onder krassen bijtwonden enz zit had ik niet gedaan als ik ze eropuit had gestuurd
SavannahNx schreef:miepmiep1 schreef:Katten is inderdaad anders dan honden. Verbaas mij er wel over wat jouw honden gedaan hebben. En mag toch hopen dat jij je honden niet meer los laat lopen.
Is instinct van de honden hoorweet niet of je ooit hebt gehoord van de relatie kat-hond?
Dan mag geen 1 hond meer los.
Echwel schreef:Ja dat vind ik wel het is een stadspark met gelegenheid je hond los te laten ik kon hem redden maar bij een paar grote bijtgrage honden was het anders geweest denk ik
Ik voel mij niet schuldig dat.ik mijn honden op losloop gebied los had.
miepmiep1 schreef:Maar wie zegt dat het beestje daar is gedumpt? Daar kan je niks over weten. En daarbij komt ook al zou het wel zo zijn is het nog niet het recht van jouw honden om dan maar een kat te mogen grijpen. Die mensen gedumpt of niet hebben de verantwoording over die kat, net zo als jij over je honden loosloop gebied of niet. Je weet nu dat ze dit doen daar heb jij dan ook naar te handelen, en je verantwoording over te nemen. Maar dat is ver te zoeken. Zou wat zijn als we dit gedrag allemaal maar goed keuring en denken ach had het beestje daar maar niet moeten zitten