Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
TinkerTreas schreef:Tazzey schreef:Dat beest was bij mij het asiel ingegaan. Ik snap niet dat er eerst tig beestjes dood moeten voor er actie ondernomen wordt.
Dat is wel makkelijk gezegd. Zoals je kunt lezen is de kat van mijn ex, en hij wil hem echt niet weg doen.
En er is wel degelijk actie ondernomen zodat de kat niet meer bij de cavia's kan. Maar mijn ex is hier helaas erg makkelijk in. En hij is hier ieder weekend in huis voor de kinderen.
Roodvos schreef:Cavia's in jouw slaapkamer met deur op slot. En kan jij dan niet tijdelijk op de zolder gaan slapen?
En stel je ex een ultimatum. Hij maakt nou gewoon misbruik van de situatie dat jij de boel niet op de spits wil drijven.
Suzzy_3 schreef:Ik snap niet hoe een kat gaas kapot krijgt. Als je gewoon kippengaas neemt, daar kan geen poot en geen cavia door, en dat met een deel krammen vast slaat, kan de kat er toch nooit aan.
damian23 schreef:Wat een rot reactie van je ex. Het is toch zijn kat? Waarom haalt hij die kat niet op? Zeker nu de kat de cavia's vermoord lijkt het mij dat hij die kat gewoon asp ophaalt.
Ik zou hem zelf een ultimatum stellen. Kat binnen een week ophalen en anders naar het asiel. Dat is misschien wel hard, maar ik zou geen cavia's meer willen verliezen aan de kat.
Tazzey schreef:Dat is wel makkelijk gezegd. Zoals je kunt lezen is de kat van mijn ex, en hij wil hem echt niet weg doen.
En er is wel degelijk actie ondernomen zodat de kat niet meer bij de cavia's kan. Maar mijn ex is hier helaas erg makkelijk in. En hij is hier ieder weekend in huis voor de kinderen.
TinkerTreas schreef:melody7 schreef:Kan de kat niet bij iemand anders of desnoods tijdelijk in pension? Als je daardoor ruzie zou krijgen met je ex zou ik de cavia's tijdelijk wegbrengen, nu hij het doorgeeft kan het niet anders dan nog eens fout gaan. Vreselijk dat hij al zoveel cavia's te pakken heeft gekregen
Ik heb ook al gezegd dat hij anders een logeeradres moet zoeken voor de kat, maar dat wil hij niet.Renee_S schreef:Ach gut wat enorm sneukan je niet (al dan dreigen met) hem een termijn van bv. een week gevem om iets te regelen voor de kat, dat je anders als er dan nog niks geregeld is zelf gaat kijken voor een plekje om de kat te herplaatsen?
Wat een l*l de behanger ook zeg, beetje begrip tonen voor het feit dat je al zo veel beestjes hebt verloren door zijn kat mag ook wel...
Dit heb ik ook al gezegd, dat hij een oplossing moet zoeken of dat ik anders een plekje voor hem zoek. Maar hij zegt dat hij dan de cavia's de deur uit zet. En hij zit hier nog ieder weekend in huis voor de kinderen, tot hij zelf een woning heeft.TrIjNiE__ schreef:De kat bijvoorbeeld natspuiten met een plantenspuit telkens als hij in de buurt komt? Of heeft dat geen effect?
Hij doet het als we er niet bij zijn. En het probleem is dat hij nogal vindingrijk is en bijna alles open krijgt.
De cavia's tijdelijk ergens anders heen is ook nog niet zo makkelijk met 7 cavia's. Maar ik denk dat ik ze anders toch maar naar mijn slaapkamer verhuis. Ook al heb ik ze liever beneden.
Mijn slaapkamer kan op slot, dus dat is de meest veilige optie denk ik.
Laureas schreef:Het plexiglas vervangen door traliewerk.. ik heb dat zo gedaan met mijn zelfgemaakt hok. Ik heb drie katten en een jachthond, dus ik wou me geen open hok riskeren.
Thioro schreef:Die hokken zijn ook helemaal niet katproof. Desnoods neem je voorlopig die klassieke plastic kooien met tralies bovenop (ideaal: helemaal van plexiglas en enkel een traliedeurtje in het dak), krijgen katten niet open.
En dan idd in een aparte ruimte zetten, enkel al om de cavia's minder stress te geven.
Ik snap dat het een ingewikkelde situatie is en dat kat ook maar gewoon z'n instinct volgt maar ik had toch geen 5 cavia's laten verorberen vooraleer stevigere hokken te kopen.
Vroeger altijd alles door mekaar gehad. Katten, honden, cavia's, konijnen, vissen en vogels. Nooit werd er iets verscheurd. Enkel de vogels moesten echt in een andere ruimte, rest zat in stevige hokken of liep onder toezicht zelfs los door mekaar, vooral de konijnen waren hondsbrutaal, katten hadden er diep ontzag voor.
Faruba schreef:Als ik het goed begrijp ben jij in het weekend ergens anders en is jouw bijna exman in het huis bij de kinderen. Hij zorgt dan voor de kinderen,de kat en de cavia's.En omdat hij in het huis zit en schijnbaar nogal makkelijk en waarschijnlijk ook geen affectie voor de cavia's heeft word de deur goed afsluiten vergeten? Klopt het zo ongeveer?
Mooi een vervelende situatie zeg en ook vreselijk sneu voor jou,je houd ongetwijfeld veel van je caafjes. Voorlopig bij je ouders is geen optie zeker? Ik zou in de nacht je kamer dmv.ramen goed open zetten,goed luchten. Dan heb je hopelijk minder last van je astma. Ook een verdamper helpt je misschien,goed voor jouw luchtwegen en het helpt misschien het stof sneller neer dalen. Hopelijk gaat deze situatie niet al te lang duren,ik zou steeds weer met angst en beven in het hok kijken en cavia's tellen,bahh.Ís voorlopig de cavia's bij een kennis of vriendin onder brengen een idee?
Faruba schreef:Dan hoop ik echt dat exman ook een beetje zijn verantwoording neemt en beter op zijn kat let. Hij zou toch ook moeten begrijpen dat het ook vooral zijn dochter erg verdrietig is dat haar caafjes gedood worden. Ik zou hem de volgende keer,al hoop ik dat katlief het bij kattenbrokjes houd,het zelf laten vertellen aan zijn dochter dat zijn kat weer een cavia opgegeten heeft.
Hopelijk heeft hij snel iets voor zichzelf gevonden en keert de rust weer snel terug. Je hebt waarschijnlijk al genoeg gedoe omtrent de scheiding en dan komt het verdriet om de caafjes er ook nog eens bij.