Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
anjali schreef:Als je een opvanghond van een particulier neemt krijg je vaak de benodigdheden gratis erbij. Soms krijg je de hond zelf ook gratis,omdat hij ergens weg moet.
kirri schreef:ik heb een verzekering voor beide honden. Nu zijn deze in zweden zeer goed vergeleken met NL.
Voor mijn husky heb ik betaald, de border was een herplaatser en hebben we niks voor betaald![]()
qua voor zit ik op 100 euro per maand, brok en KVV.
Voor hondenspullen koop ik alles via Wish. Je moet een beetje selectief zijn maar alles is zo veel goedkoper
melissac schreef:Het ligt er natuurlijk aan of je een specifiek ras wilt.
Daarbij is het goedkoper (tenminste bij ons) om 20 kilo zakken voer te kopen.
Wij waren voor 5 kilo bijna een 10tje kwijt en eom de 2 weken moesten we een nieuwe zak kopen.
Die 20 kilo zakken doen wij ruim een maand of 2 mee en daar betalen 30,- voor.
Speeltjes kan je ook prima bij de big bazar kopen daar zijn ze een stuk goedkoper dan bij de dierenwinkel.
kirri schreef:mocht je het ook niet erg vinden om een hondje uit het buitenland te halen (of 1 die al in NL zit) http://www.huizezwerfhond.nl/ is een geode stichting (Mijn tante en kennis hebben daar een hondje vandaan) zijn ook erg eerlijk over hoe de hond er voor staat.
luuntje schreef:Verstandig om alles op een rijtje te zetten qua geld.
Ik mis in je lijstje met kosten nog een middel tegen vlooien en wormen.
Onze golden heeft een vlooienallergie en alleen met Bravecto (€35) per pil is hij vlovrij.
Ook krijgt hij nu hij ouder is voor €40 pijnmedicatie per maand.
Trimsalon is 4x per jaar €65 per keer.
Bij een jonge en gezonde hond zullen de kosten best meevallen.
Spaarpot achter de hand hebben is altijd verstandig.