Chasingmood schreef:Nee hoor dit slaat net zo goed op honden snuffelen.
Als jij je hond niet toestaat om anderen te besnuffelen, dan krijgt je hond niet alle mogelijke informatie binnen. Hij ziet wel dat er een hond in zijn buurt is, maar om meer te weten moet hij snuffelen. (is het een reu of een teef? Vormt deze andere hond gevaar?)
Als de hond dit niet kan doen raakt hij gefrustreerd en kan hij ook verkeerde seintjes oppikken.
Aangezien ze dan vertrouwen op hun zicht. Maar het zicht van een hond is een stuk minder betrouwbaar dan hun reuk. En kan hij dus mogelijk een andere hond als bijvoorbeeld agressief aanzien terwijl die dat niet is.
En het is voor een hond ook gewoon heel fijn om alles te weten wat er in zijn omgeving aan de hand is. Wie er rond loopt, wie waar geweest is. Hij kan dus nooit aan dat gras, of aan die paal ruiken wie daar geweest is, als hij nooit die geuren van die honden mag leren kennen.
Dat kan maar best, maar aangezien elke hond nu toch al op mijn pup afstormt zal het vast niet zon probleem zijn. Ik vind het vervelend en mijn hond word er ook niet blij van hoor. Maar zal wel goed zijn he??