.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ambre

Re: Wat oudere nog te steriliseren chihuahua, doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 13:34

Castratie van kleine hondjes is erg duur.Ik heb er 3 en schrok er best van in verhouding tot mijn katten.
Ik heb dwerg pinschertjes en volgens de dierenarts is de zorg veel groter.
Ik zou niet teveel aandringen, dan maar ergens anders kijken.Het moet wel van 2 kanten komen.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 13:50

Heel eerlijk:
Als jij nu pas 3 dagen bezig bent met contact krijgen dan vind ik dat je behoorlijk ongeduldig bent. Zeker als dat contact via de mail loopt en de eigenaresse aangeeft dat ze nu erg druk is.
Uit jouw verhaal kreeg ik het idee dat jullie al 3 weken mailcontact hadden waarbij je rustig hebt uitgelegd dat je een geschikt persoon bent. Maar in 3 dagen al alle uithangborden dat jij een goed huisje hebt uitgooien zou voor mij ook een no go zijn. Zeker als je dan ook direct begint over langskomen en dat je dat nu wil weten ivm met een treinkaartje.

Nu weet ik natuurlijk niet hoe je dat hebt gecommuniceerd, maar als je als reactie terug hebt gekregen dat je best langs mocht komen maar niet dit weekend dan denk ik dat je boodschap niet helemaal lekker is overgekomen.

Dus neem zelf even wat afstand, lees je berichtjes even door en bedenk hoe jij het zou vinden om in 3 dagen dezelfde mails zou ontvangen terwijl je hebt aangegeven dat je druk bent. Mocht je dan zelf over een week nog met dit hondje in je hoofd zitten en je hebt geen reactie meer van de eigenaresse gehad dan zou ik er nog eens rustig een vriendelijk mailtje achteraan sturen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 16:23

Femek2902 schreef:
Heel eerlijk:
Als jij nu pas 3 dagen bezig bent met contact krijgen dan vind ik dat je behoorlijk ongeduldig bent. Zeker als dat contact via de mail loopt en de eigenaresse aangeeft dat ze nu erg druk is.
Uit jouw verhaal kreeg ik het idee dat jullie al 3 weken mailcontact hadden waarbij je rustig hebt uitgelegd dat je een geschikt persoon bent. Maar in 3 dagen al alle uithangborden dat jij een goed huisje hebt uitgooien zou voor mij ook een no go zijn. Zeker als je dan ook direct begint over langskomen en dat je dat nu wil weten ivm met een treinkaartje.

Nu weet ik natuurlijk niet hoe je dat hebt gecommuniceerd, maar als je als reactie terug hebt gekregen dat je best langs mocht komen maar niet dit weekend dan denk ik dat je boodschap niet helemaal lekker is overgekomen.

Dus neem zelf even wat afstand, lees je berichtjes even door en bedenk hoe jij het zou vinden om in 3 dagen dezelfde mails zou ontvangen terwijl je hebt aangegeven dat je druk bent. Mocht je dan zelf over een week nog met dit hondje in je hoofd zitten en je hebt geen reactie meer van de eigenaresse gehad dan zou ik er nog eens rustig een vriendelijk mailtje achteraan sturen.

Dit.

Als ik een hond plaatste, en ik kreeg zulke, eigenlijk opdringerige, berichten, zou ik er snel klaar mee zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 16:45

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 16:46

.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 17:24

Hoeveel berichtjes heb je gestuurd dan in de afgelopen dagen?
Het klinkt als best veel, maar misschien lijkt dat maar zo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 17:54

.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 17:58

Maar als je ze moet tellen zijn het er echt wel te veel. 3 kun je zo ook wel onthouden :D

En na het zoveelste berichtje dat ze het druk heeft, is dus allemaal na een berichtje van jou.
Persoonlijk zou ik als eigenaar zeggen, laat maar, ik heb daar geen zin in.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 18:03

Afhankelijk van de toon van de berichten dat ts stuurt, snap ik haar reactie ook wel.
Als ik een hond ter herplaatsing zou hebben, en ik heb het druk, dan zou ik een berichtje sturen naar ts van "kijk, ik heb het dit weekend erg druk, is het ok als we maandagavond om 20.00 afspreken op messenger/chat, dan geef ik alle info en beantwoord ik alle vragen."
Vrienden van me waren ook op zoek naar een herplaatser, en hoeveel keer dat ze niet het deksel op de neus kregen (geen antwoord kregen, herplaatsingen die ingetrokken werden, hele chatcontacten en dan plots niks meer, serieuze contacten en dan berichten krijgen als: er zijn mensen komen kijken en hun kind vond hond leuk, dus die hebben de hond mee, ...)

Ik ben benieuwd hoe het telefooncontact gaat, maar als je ook maar twijfelt, niet doen. Hond ook pas betalen bij ophaling / aflevering (eigenaars kunnen hond ook nu laten steriliseren en herstellen en daarna tegen een bedrag ter herplaatsing aanbieden).
Of ophalen met contract dat je binnen X tijd laat steriliseren (dit is trouwens het best een 3 tal maand na de loopsheid dacht ik.)
Het steriliseren van mijn hond van 30 kilo kostte me trouwens 350 euro, chi moet zeker goedkoper kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 18:39

Juist niet. Veel meer prutswerk, dus langer bezig en sneller kans op complicaties

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 18:41

bruintje123 schreef:
Maar als je ze moet tellen zijn het er echt wel te veel. 3 kun je zo ook wel onthouden :D

En na het zoveelste berichtje dat ze het druk heeft, is dus allemaal na een berichtje van jou.
Persoonlijk zou ik als eigenaar zeggen, laat maar, ik heb daar geen zin in.

Eens. Waarom stuur je iemand telkens weer berichtjes waardoor diegene élke keer weer moet aangeven dat ze het zo druk heeft? Dat komt heel dwingend over en daar zou ik als eigenaar geen fijn gevoel bij krijgen.

Ze heeft aangegeven het nu even erg druk te hebben, persoonlijk zou ik dan een bericht gestuurd hebben in de trant van ''hond huppeldepup lijkt me echt een ontzettend leuke hond, ik denk dat ik haar een heel fijn thuis kan bieden. Ik zou heel graag meer over haar te weten komen en hoor heel graag weer van u als u het minder druk heeft''. En dan wachten (en rustig verder kijken) ipv steeds te bestoken met berichtjes (over treinkaartjes kopen nota bene en vragen om met elkaar te bellen terwijl ze al aangeeft het te druk te hebben... -O- ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 19:52

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 19:58

.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 20:49

Volgens mij zegt bijna iedereen hier dat je het moet laten zitten, dat je een opdringerige indruk geeft. Nu kun je bedenken of dat komt door de manier waarop je het hier schrijft, of dat het echt zo is, maar dat maakt verder niet uit.

Het ging je om de kosten, daar heb je nu verschillende antwoorden op gehad, ik hoop dat jullie eruit komen samen en hoe je het doet moet je lekker zelf weten :)

madelonvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 22:26

Puur alleen gericht op kosten hier mijn ervaring. Bij mij heeft een steralisatie van een vlinderhondje(zelfde tarief als chihuahua) iets meer dan 200 euro gekost. Inclusief medicatie, controle en hechtingen verwijderen. Dit is wel in brabant gebeurt.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 22:39

Mijn chihuahua van bijna 3 is 2 maanden geleden gesterliseerd, was 225,- incl nacontrole ed..

Edit: ook in brabant

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:31

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:31

.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:47

Het is niet je vraag TS, maar als je het contact zo stroef vind gaan, is het dan niet beter naar een ander hondje op zoek te gaan? Er bestaan speciale rashonden sites en wellicht dat je dan een hond vind waar een betere klik is tussen de verkoper en jou. Overigens vind ik het steriliseren een taak van de verkoper. Het is haar wens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:16

.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:18

Omdat het al pup niet kan.
Dat lijkt me nogal logisch eigenlijk :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:25

Ik denk vooral omdat ze terug zijn gekomen en de fokker bang is dat ze terecht zullen komen in het broodfokkerscircuit.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:32

Ons teefje is pas gedaan. Is 9 kilo en was 290 euro kwijt bij de sterkliniek. Bleef bij haar tot ze sliep en ben gebeld toen ze bij kwam. Na een week litteken controle en was super. Ik twijfelde met laproscopisch, maar is helemaal niet aangeraden.
Mevrouw was na de operatie de weg kwijt en heel zielig. Maar de volgende ochten werd ze wakker en was alles normaal. Ze hoefde geen romper of kraag om. Rustig houden was lastig. Hebben haar broertje ook en die was al gedaan. Hij had toen een kraag om en deed zij steeds af, maar was nu echt niet nodig. Ze heeft echt 0,0 keren aan de wond gezeten.
Ze was echt meteen de oude en het litteken zie je helemaal niet nu kleine 2 maanden later.

De enige die je kan adviseren qua leeftijd is de dierenarts. Heb er ooit met een vorig teefje voor gestaan en die was toen 8 geloof ik en vonden ze niet echt nuttig meer om te doen. Was klein hondje, dus nog lang niet oud.
Mijn Border Collie teefje is 15 geworden zonder operatie.

De gang van zaken is wel heel raar. Ik begrijp dat ze niet willen dat iemand er nog veel nestjes in gaat stoppen, maar dan moet je die verantwoordelijkheid van opereren zelf nemen. Je wil ten slotte zeker weten dat dit goed gaat.

Er komt wel een ander hondje op je pad. Nu lijkt dit hondje het hondje dat je wil en doet het misschien even verdriet als het niet door kan gaan. Maar als je een ander hondje in je armen sluit die van jou mag worden, komt dat echt wel goed.
Je wil ook geen nasleur van naar contact met dit soort mensen als het hondje eenmaal bij je is.

Wij hebben een hondje die met 6 mnd bij ons is gekomen. Vorige eigenaresse appte eerst veel en toen steeds minder tot niks meer en dat is prima. Wij zijn gewoon goed voor hem ( 10x beter, want er mankeerde wel een en ander aan ) maar ik ga geen verantwoording afleggen aan een vorige baas bijv. En dat ga je wel krijgen als het nu al zo moeizaam gaat.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:34

Ik denk dat ik dat als eens uitgelegd heb Anette ,dat is omdat ze eerst voor de volle prijs verkocht worden.Voor een stamboom chi kan je dan algauw ronde de 1500 zitten plus minnus.Kleur ed speelt dn ook nog eens een rol.De hondjes zijn pup dus te jong om te steriliseren.

Fokkers die herplaatsen willen liever niet dat de hondjes alsnog bij broodfokkers belanden.Vandaar dat ze danook gesteriliseerd worden weg gedaan.Fokkers doen dit meestal zelf zodat ze zeker weten dat het gedaan is.Mensen beloven namelijk veel en doen dit vaak niet.Dit is algemeen bedoeld,niet op jou.Daarom worden honden in asiels ook geholpen en in de kattenwereld is dit ook gewoon bij herplaatsers.
Als je intresse hebt in het hondje zou ik niet te veel door blijven gaan over de sterrilisatie kosten.Je weet dat dit dierenarts afhankelijk zoveel kan kosten en nu komt het net over of dat je het te duur vind en hun niet vertrouwt .Daar zou ik toch even mee oppassen.Verder hoop ik dat het hondje je gegund word of dat je een ander leuk hondje vind.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:40

Ow, verkeerd begrepen, omdat zij op zoek is naar prijzen van dierenartsen. Een goede fokker heeft een vaste dierenarts verwacht ik.

Tja, als geld en prijzen een probleem zijn, wordt het hem gewoon echt niet. Over een paar jaar misschien dan als geld niet zoveel uitmaakt. Een dier heeft verzorging nodig, kost ook geld.

Chihuahua's kosten geld. Gek genoeg kopen mensen allerlei mismaakte hondjes om toch per se een chihuahua te hebben. Logisch dat een goede fokker wildfokken en verdienen aan zo een hondje wil voorkomen.