hond moet nog 10 kg afvallen, loopband?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Micha_

Re: hond moet nog 10 kg afvallen, loopband?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 07:10

Natuurlijk wel.. als de hond een lagere hoeveelheid voeding binnen krijgt is de hoeveelheid voedingsstof, vitaminen en mineralen toch ook lager.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 07:22

Oppassen met te weinig voeren. Een hond die steeds met een hongergevoel rondloopt is ook niets en net als bij de mens als je te weinig binnenkrijgt ga je vaak toch als vet opslaan.
Hier goede ervaringen met hill' s metabolic mobility. Vrij normale voerhoeveelheden, er bestaan brokjes, vlees en koekjes van, je kunt dus normaal voeren. Constant afvallen en makkelijker uit te rekenen hoeveel hij precies mag krijgen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 08:02

Heb je een foto van de hond nu?

Ik voer ook op het oog. Witte herder nu heeft neiging tot dik worden. Paar dagen ietsje minder voeren en gewicht is ok. Wat voer je nu aan soort vlees? Daar kan ook verschil in zitten hoe het aanzet of juist niet

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 08:19

En snopjes/koekjes tijdens het trainen vervangen door gewone brokjes? Minder dikmakers én zijn voer meer over de dag verspreid.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 08:36

_Micha_ schreef:
Natuurlijk wel.. als de hond een lagere hoeveelheid voeding binnen krijgt is de hoeveelheid voedingsstof, vitaminen en mineralen toch ook lager.

Nee hoor, kwestie van de balans vinden in je voer. Zo voer ik een van de teven bijna 1/3 van wat ze mag hebben. Maar toch stel ik haar eten zo samen dat de benodigde voedingsstoffen erin zitten.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 08:39

KimD schreef:
_Micha_ schreef:

Nee hoor, kwestie van de balans vinden in je voer. Zo voer ik een van de teven bijna 1/3 van wat ze mag hebben. Maar toch stel ik haar eten zo samen dat de benodigde voedingsstoffen erin zitten.

Precies, en anders kan je ook een vit/mineralenpoeder toevoegen om ervoor te zorgen dat ze voldoende binnen krijgen.
Ik vind 400 ook nog best veel als hij af moet vallen. 2 uur per dag lopen lijkt me voldoende, maar kennelijk krijgt hij toch nog teveel kcal binnen als hij echt niet meer afvalt. Toch minder grammen en als je dat niet wil van kvv een magere diersoort gaan voeren.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 08:53

zwemmen zwemmen en nog eens zwemmen.. dat is het minst belastend voor zijn lijf met overgewicht. en kijk eens kritisch naar het voer. Vers vlees is goed maar is ook niet heilig :o en sommige honden hebben gewoon toch de speciale brokken nodig. En daarbij de richtlijn wat vaak op een verpakking staat is een richtlijn, je moet altijd op het oog voeren en naar de behoefte van de hond.

Als het een labrador mix is dan heeft hij ook geen moeite om te zwemmen met kouder weer, zolang je hem daarna maar goed droog maakt. En misschien heb je ergens in de buurt een mogelijkheid om in de winter binnen te kunnen zwemmen?

ik heb een labrador gehad die ook serieus overgewicht had toen ik hem had overgenomen van andere mensen. afvallen ging traag maar uiteindelijk kwam hij toch op een mooi gewicht van 35 kilo. wat voor een stevige hond (labrador X) echt niet heel zwaar is. ben dan ook wel nieuwsgierig naar een foto.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 09:37

Citaat:
Het is overigens niet zo dat ik niet meer met hem wil lopen maar om op een plek te komen waar hij los kan lopen moeten wij een kwartier met de auto (enkele reis)
Dit doen wij dan ook 2x per dag en dan lopen wij zo n 3 kwartier met hem, nog een keer naar het gebied toe rijden gaat hem kwa tijd niet worden. En ook mijn portemonnee gaat dit niet leuk vinden,ik tank al vaak genoeg :o

Is dit het gebied waar hij ook kan zwemmen? Dan zou ik daar vaker/langer naartoe gaan en het zwemmen opbouwen. Dus minder concentreren op het lopen en meer op het zwemmen.
Qua tijd zal het vast niet altijd lukken, twee keer per dag is al erg mooi, maar als het wel lukt bouw dan een keertje extra en/of langer in. Qua geld ivm benzine: een loopband is ook niet gratis :P .

Natasja71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 10:02

Qua groenten voeren:

Mijn dalmatier-mix at alle soorten groenten met zeer veel smaak, vult lekker en als hij bonen lust krijg je er misschien ook wel brocolli, bloemkool en ook worteltjes in, gewoon lekker vers, even koken zonder zout, soms at hij zo 150 gram.... Spruiten, koolraap alles at hij... ook kleine stukjes fruit, niet te veel want dat laxeert...
Bladgroenten zoals andijvie kun je ook geven met even de kook erover, maar dat is misschien voor gevorderde hondjes.
De dalmaat at ook rauwe witlof blaadjes, taugeh maar dat was ook wel heel bijzonder. Ik denk de suikers in bonen en wortels elkaar niet veel ontlopen. Je kunt groenten ook rauw pureren (kijk maar op de Barf-site) maar dan nemen ze er minder van op omdat de spijsvertering daar niet zo op is ingesteld.
Gekookt is vergelijkbaar met het eten van vuile pens, dat is ook voorverteerd door de koe.

Geef geen uit/prei/druiven, daar zitten dingen in die niet goed zijn voor honden.

Goed bezig hoor!

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 10:09

elenaMM77 schreef:
nu de temperatuur van het water nog goed is? Bal op het droge is niet geschikt voor een hond met overgewicht.. Maar in het water perfect.. enige dat jij hoeft te doen, is rijlaarzen aan tzt, in het water lopen tot zover je voeten droogblijven (zodat de hond niet volledig kan gaan) en de hond weer rechtsomkeert achter bal/stok aan te laten gaan.. Zo zwemt hij veel actiever dan dat jij meezwemt.. Ik weet natuurlijk niet hoe goed jouw zwemmen is, maar een gemiddelde hond in vuur van spel zwemt menig gevorderde recreatieve zwemmer eruit.. Ik had een parsson jack, maar ik hield haar echt niet bij in het water als er een bal/stok gegooid werd en ik toen op dat moment een niet onaardige tijd van 1.20 m op de 100m vrij (speels een keer getimed in het zwembad... ruim 20 jaar daarvoor was ik gestopt met wedstrijdzwemmen, dus zo af en toe wil ik nog wel eens een keer timen voor de lol).

aangename watertemperaturen zegt weinig over hoe lang een hond te water kan.. ik ken honden die tot aan het eerste ijs met plezier de plomp in gaan (dat kon de mijne niet, die had niet genoeg vet.. maar tot eind oktober ging ze zeker).

Wat bedoel je met zodat de hond niet volledig kan gaan?
Ik zwem nu de watertemperatuur nog goed is ook samen met hem in de lek,dat vinden we beide leuk.
Achter een bal aan kan hij soms inderdaad een sprint inzetten maar ik kan hem wel bijhouden.
(Heb jaren lang wedstrijd zwemmen gedaan en ook een tijd waterpolo gedaan, wegens tijd gebrek gestopt met de wedstrijden maar ik zwem nog regelmatig om het een beetje bij te houden)
Maar samen zwemmen we inderdaad vaak wel op wat rustiger tempo, maar dan zwemt hij wel weer langer achter elkaar door met me mee, met bal komt hij steeds weer op het droge.

Ik weet niet tot hoelang de hond in kwestie wilt blijven zwemmen,vorige winter mocht hij de sloot nog niet in (hij kwam er niet zelf uit)
Maar aan het strand ging hij met een graad of 10 nog gewoon het water in.
Koud zal hij het nu niet snel hebben vet zat :')

Ik heb ook een hond die springt gewoon in het wak bij de eenden als hij het warm heeft.

De komende tijd dus maar zoveel mogelijk met hem zwemmen.
Wij zijn ook een tijd met hem wezen zwemmen in zo n speciaal honden zwembad. Dit deden we 2x per week.
Van het voorjaar zijn we hiermee gestopt omdat wel dachten we laten hem zelf wel in de lek zwemmen.

Als hij niet meer wilt zwemmen omdat hij het te koud vind is dat zwembad misschien wel weer een optie, maar liefst hou ik dit als laatste optie, het is best een stuk rijden met de auto en best wel prijzig..
Maar als het echt nodig is doen we het natuurlijk maar ik laat hem liever zolang het kan zelf extra zwemmen.

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 10:14

smurffie schreef:
Onze hond, goede slag kleiner, moest ook vrij flink afvallen.
Zij krijgt nu metabolic brokken, duur maar wel werkzaam.
Pas op dat je je hond niet gewoon ondervoert, zeker met zo'n overgewicht heeft het lichaam wel voeding nodig voor verbranding.
Meer lopen zou ik niet doen, beestje zijn gewrichten worden daar met zulk overgewicht niet beter van.. Wellicht inderdaad in het water uitbreiden?

Ik ga hem inderdaad meer laten zwemmen! Sowieso proberen vaker naar de lek te gaan ipv naar het natuurgebied, daar kan hij wel zwemmen in de sloot maar als we een rondje lopen moeten we ook langs stukken waar hij even niet kan zwemmen maargoed hij hoeft ook niet de hele wandeling in het water te liggen natuurlijk.
Voordeel van de lek is dat het water best wel schoon is in vergelijking met de sloot.

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 10:26

dierenfan schreef:
Wat voer je qua merk vlees? Je kan natuurlijk ook barf gaan voeren. Ik gaf mijn snel re dikke x labrador regelmatig een runderstrot of penslap. Beiden zit bijna niets in qua voedingswaarde. Ook regelmatig flink knaagwerk.

Door kvv deed ik water echter dan zul je uit bak moeten voeren. Wat je ook kan doen is in kong proppen en terug invriezen. Hoewel terug invriezen misschien niet goed is voor het vlees. Dan zou ik iets met karnemelk invriezen.

Sinds kort bestel ik vlees op barfplaats ik bestel daar kvv en ook vlees wat ik zelf kan drogen.
Ik heb ook wat knaagdingen besteld, de andere honden vinden de meeste dingen hiervan erg lekker (ik geef dit in de tuin als ik ga fietsen met dikkertje dap zodat hij niet als enige niet krijgt)
Runderstrot heb ik toevallig in de vriezer zitten dus dat kan ik hem wel is geven, een penslap heb ik nu niet maar kan ik wel kopen natuurlijk. (Stinkt dit niet enorm?)
Ik had wat knaagdingen besteld omdat ik er over zit te denken over te gaan op barf. Maar het maken van porties en precies de goede hoeveelheden spier/orgaan/bot lijkt me best een gedoe hoewel het misschien ook wel meevalt.
niet alle diersoorten worden hier even goed gegeten, ik ben nog een beetje aan het uitvogelen wat ze wel en niet hoeven.

Hoezo deed je water door de kvv?
De kong invriezen heb ik wel is gedaan, Na een tijdje likken gaven ze het alle 3 op later toen het verder ontdooit was hebben ze het wel verder op gegeten.
Ik kan het nog wel is proberen natuurlijk.
Is karnemelk goed bij een dikke hond?

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 10:33

KimD schreef:
_Micha_ schreef:
Is 400g trouwens niet heel erg weinig? 400g per dag is normaal gesproken voor een hond van 20 kilo. Ik weet niet precies of/hoe je ook de inname versus verbruik van een hond kan bepalen. Maar als dat er echt ver onder ligt kan het ook zo zijn dat hij nu juist alles opslaat.

Nee hoor, onze teef van 19kg krijgt 210gram, onze andere teef van 17kg 270gram. En onze reu van bijna 24 kg krijgt 500 gram.

Het is afhankelijk van de hond hoe je moet voeren.

Die 400 gram is in overleg met de dierenarts gegaan.
Minder wil ik hem eigenlijk niet gaan geven.

Ik denk dat je heel erg naar de hond moet kijken hoeveel je geeft, als je naar de richtlijnen van brokken kijkt klopt dit ook vaak niet.
Ik heb er hier ook een lopen van 28,5 kg die krijgt 1200 gram op een dag en dan krijgt hij ook nog snacks, anders valt hij teveel af maar deze hond is ook erg actief.

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 10:50

_Micha_ schreef:
Daar heb je natuurlijk gelijk in dat het per hond wisselend is, maar ik ging even uit van de richtlijn. Omdat TS zegt dat hij niet meer afvalt vroeg ik me af of het misschien zou kunnen zijn dat hij te weinig voedingstoffen krijgt om te verbranden.

Ik denk ook dat het lastig bepalen is hoeveel voeding je zo'n veel te dikke hond moet geven, je weet immers niet wat normaal gesproken de ideale hoeveelheid voor het beest zou zijn. Te hoog zal je niet snel zitten met een hond die moet afvallen maar wanneer is het te laag?

Edit; nog even op internet gesnuffeld en ik lees toch wel dat meestal 2-3% van het (gewenste) lichaamsgewicht gevoerd word. Of wanneer de hond gewicht moet verliezen 1,5%. En omdat de hond nog ruim 1/4 van zijn lichaamsgewicht moet verliezen kun je misschien zelfs beter in etappes werken.

Verder handig; verschillende smaken en merken verschillen onderling erg in het vetpercentage misschien ook iets om naar te kijken?

Hier wat info
http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?t=130954

http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?t=44865

De 400 gram is in overleg gegaan met de dierenarts, minder ga ik hem zeker niet voeren.
Hij krijgt ook nog iniminie beloningskoekjes van gedroogd vlees en de bonen.
En ik moet echt opletten tijdens het uitlaten anders vreet ie daar ook van alles.
Maar ik zou het kunnen proberen om hem juist iets meer te voeren.
Ik geef hem regelmatig een magere diersoort van kvv maar altijd mager voeren is ook niet goed, althans je moet toch wel verschillende diersoorten voeren of ik moet kijken naar een magere soort kvv die compleet is.
Ik ga er naar kijken! Bedankt voor de tip

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 10:56

Sammyoo schreef:
Top dat je deze hond in huis hebt genomen!

De opvanger uit mijn onderschrift is ook heel veel afgevallen. Veertien kg, dat was bijna de helft van zijn lichaamsgewicht. Ik voerde Hill's Metabolic Mobility. Daarnaast veel wandelen en als hij eens een extraatje te snoepen kreeg, dan kreeg hij minder voer.
Wij hebben de mazzel dat we buiten een beetje ruimte hebben waar de honden lekker los kunnen. En naarmate Rico slanker werd, werd hij daar steeds actiever. Hij is het hele traject keurig wekelijks bijna 2% van zijn lichaamsgewicht afgevallen en is nu goed op gewicht.
Hij zoekt trouwens nog steeds een eigen baasje! O:)

Wat goed dat hij zoveel is afgevallen!
Hier krijgt hij ook minder als hij meer snackjes krijgt met trainen.
Naar dat voer ga ik is kijken!
Wij hebben wel een tuin maar die is niet zo groot (85m2) wel fijn dat ze naar buiten kunnen maar echt spelen ofzo gaat niet.
Wel spelen wel met een trektouw in de tuin maar zoveel beweegt hij dan niet.
Hier hebben we nu ook een veel actievere hond! In het begin kon hij ook haast niet actief zijn zo dik was hij. Nu rent hij gewoon lekker mee met de rest.

Nog een hond erbij gaat hem hier niet worden hoor haha maar succes met de zoektocht naar een baasje!

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 11:00

KimD schreef:
_Micha_ schreef:
Daar heb je natuurlijk gelijk in dat het per hond wisselend is, maar ik ging even uit van de richtlijn. Omdat TS zegt dat hij niet meer afvalt vroeg ik me af of het misschien zou kunnen zijn dat hij te weinig voedingstoffen krijgt om te verbranden.

Ik denk ook dat het lastig bepalen is hoeveel voeding je zo'n veel te dikke hond moet geven, je weet immers niet wat normaal gesproken de ideale hoeveelheid voor het beest zou zijn. Te hoog zal je niet snel zitten met een hond die moet afvallen maar wanneer is het te laag?

Over te laag hoef je je meestal niet zo snel zorgen te maken. Het is wel belangrijk dat de hond alle voedingsstoffen, mineralen en vitaminen binnenkrijgt, ongeacht de hoeveelheid voer die hij krijgt.

TS, wat ik wel zou doen als ik jou was is zelf beloningssnoepjes gaan maken. Die wat in de winkel te krijgen zijn zitten vaak ook in suiker, koolhydraten en zout.

Als je ze zelf maakt kun je dit echt veel verminderen en vaak vinden de honden het net zo lekker!

Ik maak zelf koekjes, ik doe stukjes vlees in een droogmachine.
Ik vind het ideaal, sowieso zit er geen rommel in ik kan makkelijk het geschikte formaat bepalen en het is ook veel goedkoper, als je kijkt naar de vlees snacks in de winkel bedoel ik dan.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 11:08

Oh wauw. Wat een "gevaarte" moet hij geweest zijn..
wij hebben ook een loopband. Wel is deze eigenlijk voor mij en gebruik hem nu ook voor de honden. Er staan veel filmpjes op youtube om het aan te leren. Mijn reu vind het nog niet zo maar zolang hij iets lekkers en aandacht krijgt is het goed. Het teefje rent al naar de loopband als ze die ruimte in kan en gaat er dan zelf op staan.

Ons teefje word dik van lucht. Kijk goed naar wat voor kvv je voert, je hebt ook vettere varianten. Daar kan ik hier ook slecht van voeren. Zij krijgt(engelse stafford.13/14 kg niet heel strak maar zeker niet echt te zwaar) ; ochtend 120 gram kvv, avond 50 gram sams field power( ik ben nu gewoon verschillende brok aan het proberen) met ongeveer 100 gram gepureerde groente. Zonder de groente spuugt ze in de ochtend, maar met meer brok van welk merk tot nu toe word ze dikker.

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 11:14

Cemlys schreef:
Oppassen met te weinig voeren. Een hond die steeds met een hongergevoel rondloopt is ook niets en net als bij de mens als je te weinig binnenkrijgt ga je vaak toch als vet opslaan.
Hier goede ervaringen met hill' s metabolic mobility. Vrij normale voerhoeveelheden, er bestaan brokjes, vlees en koekjes van, je kunt dus normaal voeren. Constant afvallen en makkelijker uit te rekenen hoeveel hij precies mag krijgen.

Over die brokken ga ik me inlezen!
Wel ideaal dat er ook vlees en koekjes van zijn.
Hij viel tot nu toe ook netjes af maar de laatste tijd lijkt het even stil te liggen.
Nou is het opzich niet gek dat hij niet meer zo afvalt als in het begin hoor maar het zou fijn zijn als hij beetje bij beetje meer in vorm komt.
Ik wil trouwens ook niet dat hij te snel afvalt hoor maar er moet wel een dalende lijn zichtbaar blijven

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 11:21

karuna schreef:
Heb je een foto van de hond nu?

Ik voer ook op het oog. Witte herder nu heeft neiging tot dik worden. Paar dagen ietsje minder voeren en gewicht is ok. Wat voer je nu aan soort vlees? Daar kan ook verschil in zitten hoe het aanzet of juist niet

Geschikte foto heb ik nu even niet, zal vanavond is op de laptop kijken. Vanaf een foto is het trouwens wel lastig te beoordelen, maar zijn ribben zijn echt niet te voelen.
Hij krijgt verschillende diersoorten en ook magere soorten, ik heb nu nog paard,wildmix,rund en kip in de vriezer zitten. Ik heb ook nog geit maar dat is best wel vet dus dat krijgt hij niet. Maar ik moet binnenkort weer nieuwe halen dus dan kan ik evt ook andere diersoorten voor hem kopen.
Hier ook een hond die in een paar dagen makkelijk kan afvallen of aankomen maar bij de hond waar het over gaat is het helaas geen paar dagen werk. Of gelukkig eigelijk maar, de dierenarts heeft wel 100 keer gezegd dat hij niet te snel mag afvallen.

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 11:23

JEvv schreef:
En snopjes/koekjes tijdens het trainen vervangen door gewone brokjes? Minder dikmakers én zijn voer meer over de dag verspreid.

Dat is als ik brokken ga voeren zeker een idee! Nu met vlees gaat dat hem niet worden.
Of ik zou vlees en brokken moeten combineren maar daar zijn de meningen ook weer sterk over verdeeld

Renskexb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 11:25

Bedenk ook dat de hond meer spieren krijgt dus daardoor ook gewicht meedraagt

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 11:27

En als je tijdelijk minder kvv geeft en wat meer sperziebonen of andere groenten?
Hier ook enkele honden die gedurende enkele weken op beperkt vlees moesten (niet omdat ze gewicht moesten verliezen, maar omdat ze eiwitgevoelig zijn) en ook al geef ik dan meer groenten, ze lijken toch steeds wat gewicht te verliezen.

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 11:29

mvermeulen1 schreef:
zwemmen zwemmen en nog eens zwemmen.. dat is het minst belastend voor zijn lijf met overgewicht. en kijk eens kritisch naar het voer. Vers vlees is goed maar is ook niet heilig :o en sommige honden hebben gewoon toch de speciale brokken nodig. En daarbij de richtlijn wat vaak op een verpakking staat is een richtlijn, je moet altijd op het oog voeren en naar de behoefte van de hond.

Als het een labrador mix is dan heeft hij ook geen moeite om te zwemmen met kouder weer, zolang je hem daarna maar goed droog maakt. En misschien heb je ergens in de buurt een mogelijkheid om in de winter binnen te kunnen zwemmen?

ik heb een labrador gehad die ook serieus overgewicht had toen ik hem had overgenomen van andere mensen. afvallen ging traag maar uiteindelijk kwam hij toch op een mooi gewicht van 35 kilo. wat voor een stevige hond (labrador X) echt niet heel zwaar is. ben dan ook wel nieuwsgierig naar een foto.

Ik ben het met je eens dat vers voer niet heilig is.
Hij doet het verder wel goed op het vlees en mijn andere honden doen het er ook echt super goed op!
Bij een hond heel veel problemen gehad met voer en nu gaat het echt heel goed dus de andere honden hou ik sowieso op vers.
Maar het is niet zo dat ik alle brokken perse slecht vind ofzo hoor!

Wij hebben een tijd 2x per week binnen gezwommen met hem, dit is alleen best wel een stukje rijden en vrij prijzig dus als het echt nodig is gaan we dat natuurlijk doen maar als het even kan doen wel dat liever niet. Zolang hij het natuur water nog in gaat laat ik hem daar gewoon zwemmen. Maar misschien straks als het echt koud is dat het toch wel nodig is.

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 11:43

GDG schreef:
Citaat:
Het is overigens niet zo dat ik niet meer met hem wil lopen maar om op een plek te komen waar hij los kan lopen moeten wij een kwartier met de auto (enkele reis)
Dit doen wij dan ook 2x per dag en dan lopen wij zo n 3 kwartier met hem, nog een keer naar het gebied toe rijden gaat hem kwa tijd niet worden. En ook mijn portemonnee gaat dit niet leuk vinden,ik tank al vaak genoeg :o

Is dit het gebied waar hij ook kan zwemmen? Dan zou ik daar vaker/langer naartoe gaan en het zwemmen opbouwen. Dus minder concentreren op het lopen en meer op het zwemmen.
Qua tijd zal het vast niet altijd lukken, twee keer per dag is al erg mooi, maar als het wel lukt bouw dan een keertje extra en/of langer in. Qua geld ivm benzine: een loopband is ook niet gratis :P .

Ja daar kan hij zwemmen in de sloot. We gaan ook gemiddeld 2x in de week naar de lek,dat is nog ietsje verder maar goed die paar minuten langer in de auto maakt dan ook niet uit.
Probleem is alleen dat het nu regelmatig hoog water is en dan is er geen strand ofzo dus dan kunnen wel weer terug en alsnog naar dat andere gebied wat natuurlijk precies de andere kant op is..
Dan zit je gewoon meer in de auto dan dat je met je hond wandeld dus dat is wel een nadeel van het naar de lek gaan.

Vaker naar dat gebied toe is doordeweeks niet haalbaar. In het weekend kan het af en toe wel, elke keer extra is mooi meegenomen zal ik maar denken.
Wat langer blijven is ook een optie, maar na 3 kwartier is hij niet zo actief meer. Zijn bal kan je dan zelf gaan halen, maar hij blijft wel gewoon met je mee lopen dus elke stap die hij zet is weer mooi meegenomen.

Een loopband is inderdaad ook niet gratis, maar dat merken we niet zo (zonnepanelen) toch tikken de benzine kosten wel behoorlijk aan als ik dagelijks nog een keer extra ga.
Ik wist trouwens van te voren dat ik met de auto naar een losloopplek moest hoor en dat vind ik ook geen probleem maar het moet wel haalbaar blijven. Heen en terug is 25 km dus als ik dat heel de maand doe is dat toch weer 750 km uitgaande van 30 dagen die afstand kan ik niet rijden met 1 tank benzine hoor :+

Oké nu kom ik denk ik net over alsof ik een krent ben en geen geld uit wil geven aan de honden. Dat is absoluut niet het geval maar als ik de extra reiskosten achterwegen laat lukt het nog niet om tussendoor nog een keer te gaan.

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 11:47

kiwiwitje schreef:
Oh wauw. Wat een "gevaarte" moet hij geweest zijn..
wij hebben ook een loopband. Wel is deze eigenlijk voor mij en gebruik hem nu ook voor de honden. Er staan veel filmpjes op youtube om het aan te leren. Mijn reu vind het nog niet zo maar zolang hij iets lekkers en aandacht krijgt is het goed. Het teefje rent al naar de loopband als ze die ruimte in kan en gaat er dan zelf op staan.

Ons teefje word dik van lucht. Kijk goed naar wat voor kvv je voert, je hebt ook vettere varianten. Daar kan ik hier ook slecht van voeren. Zij krijgt(engelse stafford.13/14 kg niet heel strak maar zeker niet echt te zwaar) ; ochtend 120 gram kvv, avond 50 gram sams field power( ik ben nu gewoon verschillende brok aan het proberen) met ongeveer 100 gram gepureerde groente. Zonder de groente spuugt ze in de ochtend, maar met meer brok van welk merk tot nu toe word ze dikker.

Leuk dat je teefje er ook uit zich zelf op gaat staan! Als ik dat dan hoor denk ik toch wel dat er echt honden zijn die het leuk vinden.

Kun je de brokken niet sochtends geven en de kvv savonds? Misschien dat dat ook scheelt kwa spugen? Hoewel als dit met de groente nu goed gaat je het beter niet kan veranderen.