hond krijgt witte schuim met eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 08:48

Fijn dat jullie tot deze oplossing gekomen zijn en dat hij nu wel eet. Tsja en kieskeurig.. dat zijn wij mensen ook, dus waarom van de hond verwachten dat hij of zij wel alles eet!

Ik heb het heel topic gelezen aangezien ik niet had gezien dat het een ouder topic was, maar wat ik je eigenlijk wilde ‘adviseren’ was om hem apart van de andere honden te voeren aangezien hij zo druk is met zijn bak te verdedigen. Het kwam op mij over alsof hij geen rust heeft om te eten.
Wellicht mosterd na de maaltijd, maar wellicht nog iets om eens te overwegen mocht je er nog eens tegenaan lopen.

liekensancho

Re: hond krijgt witte schuim met eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 10:59

-Namiro- , hij krijgt zijn eten apart in andere kamer inderdaad :-), alleen vindt hij het zelf prachtig om te wachten tot de anderen gegeten hebben en naar hem komen ... zo heeft hij 'iets wat hun niet -meer- hebben' .... het is een rare vogel hoor ;-)... Ook een pensstaafje, dat duwt hij gewoon bijna in de bek van de dalmatier van... kijk eens wat ik heb... echt gewoon voor de heb, want hij vindt die dingen meestal niks om te eten hahaah.. Ligt niet alleen aan zijn eten.
Maar ik ben zo blij dat hij nu meer binnenkrijgt voor de energie die hij heeft toch goed te blijven voeden :-) .
maar bedankt voor de tip, het is fijn dat mensen meedenken <3

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:57

Ah kijk! Dat had ik niet zo begrepen uit je verhaal.
Een echte clown zo te lezen!! Haha

In ieder geval Fijn dat hij nu meer binnenkrijgt. Hopelijk blijft dit zo! +:)+

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-19 10:53

na 2 jaar eens een update over Sam.

Hij blijkt een intolerantie te hebben voor alles wat graan/ rijst/ aardappel ( ook zoet) en daaraan gerelateerd is ( ook amarant etc).
Rauw voeding ging even fantastisch maar dat liet hij na een poosje weer staan.. jammer genoeg want dat vind ik toch voor de honden en zijn snelle vertering i.v.m. energie toch mooiste wat een 'huiswolf' kan eten.
Dalmatier eet alles maar heeft ook granenintolerantie.

Sam spuugt 's ochtends na veel gras eten als zijn buik zeer doet/ hij misselijk is. Het is erg moeilijk een hond met zo'n gevoelige maag. Zelf heb ik ook aardappel/ rijst/ granen intolerantie ( spastische darm) dus ik weet wat het is met eten.

Ik blijf zoeken en soms doet hij op een voer erg goed maar dan zwakt het weer af. Hij deed het fantastisch puur gedroogd vlees maar helaas na half jaar blijkt voer niet meer geimporteerd te worden naar NL/ BE vanwege slechte verkoop.. dus terug bij af.. Zo frustrerend. Ziwipeak eet hij niet... gevriesdroogd vlees, wat als alternatief werd aangeraden door de online winkel waar ik het andere voer bestelde.
Het blijft zoeken..

Nu een ierse setter erbij gekocht van fokker, inmiddels jong hondje en die heeft ook soms schuim van de brokken.. heel typisch. Hij begon gedrag van Sam te kopieren ( weglopen van bak etc) want hij doet hem in alles na :+ .. maar eet enorm goed. Dit is nog een extremere energiebal plus zeer snelle vertering ( normaal van setter).

Mocht iemand nog een merk gedroogde vleesbrok weten, tips zijn welkom :-), er komt gelukkig steeds meer op de markt wat geen 'vulmiddelen' als granen etc heeft :-).
Merk wat niet meer leverbaar is heette Fresco.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 11:00

grootste gedeelte zelf drogen geen optie?

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-19 11:09

Ik ben bang daarin weer tekorten te creeeren. Ik heb nu Darf bites besteld, ziet er goed uit, applaws zat nog 'aardappelzetmeel' in dus eens kijken wat we hier nog aan kunnen winnen. Ze krijgen ook forel uit de oven, gekookte kip en ik houdt nu 1 pensdag in de week ( reiniging maag/darmen) .. vreemd genoeg vindt hij pens het einde ;-). De jongste spuugt dat meteen weer uit..
Omdat de dalmatier ook glutenintolerantie heeft ( atopisch eczeem..) dan liefst alles op 1 volledige voeding :-) .

ik droog idd kipfilet in mijn kleine drogertje maar van 1 kg houdt je amper wat over.. in de Fresco zat buiten het gedroogde vlees nog voedingsstoffen, dus met als ik door het gedroogde vlees weer poedertjes etc moet toevoegen laat hij het staan... vitamine/ mineralenpoeder dus ook. wortelmeel gaat er wel mondjesmaat in door brok ( vitamine a..) en wat vloeibaar schapenvet ene keer wel , andere keer laat hij de boel dan staan..
Bedankt voor het meedenken!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 11:17

fresco is er nog wel in duitsland... https://www.fresco.dog/trockenbarf

maar wat je ook kan doen is blikvoer geven, er zijn inmidddels heel goede blikvoeren te vinden met hoog vlees aandeel, of iets als nature diet/ renske , dit moet wel via een zooplus goed te vinden zijn..

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-19 13:23

dag kimmie, idd via duitsland maar ik kan niks vinden wat -betaalbaar- naar NL stuurt. Blikvoer of kuipjes natvoer van diverse merken ook al de revue gepasseerd..