na 2 jaar eens een update over Sam.
Hij blijkt een intolerantie te hebben voor alles wat graan/ rijst/ aardappel ( ook zoet) en daaraan gerelateerd is ( ook amarant etc).
Rauw voeding ging even fantastisch maar dat liet hij na een poosje weer staan.. jammer genoeg want dat vind ik toch voor de honden en zijn snelle vertering i.v.m. energie toch mooiste wat een 'huiswolf' kan eten.
Dalmatier eet alles maar heeft ook granenintolerantie.
Sam spuugt 's ochtends na veel gras eten als zijn buik zeer doet/ hij misselijk is. Het is erg moeilijk een hond met zo'n gevoelige maag. Zelf heb ik ook aardappel/ rijst/ granen intolerantie ( spastische darm) dus ik weet wat het is met eten.
Ik blijf zoeken en soms doet hij op een voer erg goed maar dan zwakt het weer af. Hij deed het fantastisch puur gedroogd vlees maar helaas na half jaar blijkt voer niet meer geimporteerd te worden naar NL/ BE vanwege slechte verkoop.. dus terug bij af.. Zo frustrerend. Ziwipeak eet hij niet... gevriesdroogd vlees, wat als alternatief werd aangeraden door de online winkel waar ik het andere voer bestelde.
Het blijft zoeken..
Nu een ierse setter erbij gekocht van fokker, inmiddels jong hondje en die heeft ook soms schuim van de brokken.. heel typisch. Hij begon gedrag van Sam te kopieren ( weglopen van bak etc) want hij doet hem in alles na
.. maar eet enorm goed. Dit is nog een extremere energiebal plus zeer snelle vertering ( normaal van setter).
Mocht iemand nog een merk gedroogde vleesbrok weten, tips zijn welkom
, er komt gelukkig steeds meer op de markt wat geen 'vulmiddelen' als granen etc heeft
.
Merk wat niet meer leverbaar is heette Fresco.