Spanning bij Julius K9 tuig

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:30

Hij oogt niet goed te passen, de borst riem zit erg laag en beperkt zo haar bewegingen. De schouders kunnen nu minder vrij onder het tuig door bewegen lijkt het zo op deze foto.

Onze volwassen dobermann reu heeft maat twee en past hem goed, toch heeft hij liever een Y tuig omdat het k9 tuig met het werk te eenzijdig op de borst drukt. Met een Y word dit beter naar de schouders/rug en de borst verdeeld

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:31

Tuig zit idd helemaal niet goed en belemmerd zo je hond erg qua lopen. Idd maat te groot!

Daarnaast heb ik dit tuig ook gegad en net als velen hier ook ervaren hebben mijn vorige hond liep er goed mee maar de huidige honden vonden dit tuig vreselijk. Omdat ik er ook niet zo tevreden over was dus gauw verkocht. Vind ze veel te warm voor in de zomer op de lange wandelingen.

Heb nu tre ponti tuigen en de honden lopen daar heerlijk in. Zitten sowieso als je de goede maat hebt hoger in de nek en verder naar achteren zodat ze niet in de oksels terecht komen. Heel stuk lichter en geen warm dek. Voor onze honden ideaal

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:50

Lente schreef:
Hij is op haar gepast op de markt... Ze is nog net wat in de groei. Nu 30 kilo. Dit is een maat 2. Ik heb niet echt de indruk dat hij echt te groot is. Ik zal morgen nog wat foto's maken.

Als hij wel echt te groot is heb ik op zijn zachtst gezegd flink de balen :\

Ik denk te groot/verkeerde tuig. Maar bestel hem de volgende keer ergens. Je kan overal terug sturen. Dus als ie niet past, niks aan de hand. En bij zooplus zijn ze vaak stukken goedkoper.

Mizora

Re: Spanning bij Julius K9 tuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:56

Ik zou graag een foto van de zijkant op hondhoogte zien, want ook ik heb het idee dat hij niet helemaal goed zit.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:02

Lente schreef:
Hij is op haar gepast op de markt... Ze is nog net wat in de groei. Nu 30 kilo. Dit is een maat 2. Ik heb niet echt de indruk dat hij echt te groot is. Ik zal morgen nog wat foto's maken.

Als hij wel echt te groot is heb ik op zijn zachtst gezegd flink de balen :\

De herder teef hier van 29 kilo heeft maat 1 en die is nog ruim. Mijn border van 24 kilo past makkelijk in een maat 0.

Deze is écht te groot.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:03

Ik denk ook dat het tuig te groot is.
Daarbij vind ik persoonlijk, maar dat is echt mijn mening, dat die Julius tuigen bijna nooit goed zitten. Heb er al een boel honden mee voorbij zien komen. Die waar het tuig goed zat kan ik op 1 hand tellen. Vaak schuift het, draait het, zit het te los.. Ik zou overwegen om voor een ander tuig te kijken.

Ik ben zelf fan van de hurrta tuigjes, die zitten bij mijn honden echt heel goed.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:07

Mijn hond wil het k9 tuig ook niet
Heb nu een van Hunter
Die accepteerd hij wel

Afbeelding

Zelfde idee alleen gewoon allemaal wat kleiner en minder grote plaat over de schouders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:15

Ik heb mijn redenen waarom ik hem niet besteld heb en waarom een ander tuig halen op dit moment geen optie is...

Ik heb net gevoeld en de borstband zit nipt onder de overgang hals-borst. Hij blokkeert haar voorpoten niet.

Er past een vlakke hand tussen de oksels en de buikband, zoals een singel bij paarden ook hoort te zitten.

Momenteel is ze net wat smaller dan anders. Verder is ze deze maand 1 geworden en wachten we nog op haar eerste loopsheid. We hebben aan haar volle zus van een eerder nest gezien dat ze zeer waarschijnlijk nog een stuk zal uitzwaren.

Omdat ze net op de grens zat is ons door meerdere mensen geadviseerd maat 2 te nemen.

Ik zal morgen nog even een goede foto van haar maken.

Ik heb net haar ronde gelopen. De tip opgevolgd om eerst haar tuig zonder lijn om te doen en de lijn gewoon aan haar halsband te bevestigen. Ze liep op haar gewone tempo. Halverwege de lijn verplaatst naar haar tuig en de halsband omgelaten. Dit werkte ook goed :j

Uiteindelijk halsband eraf en geen probleem.

Maar om en afdoen is nog steeds spanning.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:27

Sowieso veel oefenen en kijken of je het tuig leuk kan maken, maar soms is het gewoon niet iets wat bij de hond past.

Na 2 jaar krijg ik nog steeds deze reactie.
Ik neem hem dus eigenlijk ook al niet meer mee ondanks dat ik hem wel nodig heb

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:39

Hier zit hij op mijn husky :) nu vind zij tuigen, naast haar trektuig dan niet zo fijn. Hij zit hier ook niet optimaal dus wordt bijna niet gebruikt.

Edit karma weegt 24 kilo en is 57 cm hoog
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:42

Welke maat is dat?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:44

das ook een maat 2

maar hij lijkt kleiner als de jouwe :s

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:58

Ik weet niet waar je woont, maar ik heb evt een maat 1 die je kan proberen?!

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 00:05

Het tuig hangt sowieso te laag bij de borst!
Misschien scheelt het als hij ietsje strakker zit bij de borst of is hij niet meer te verstellen?
Zelf heb ik liever een Y tuigje, door zo n tuig wat jij nu hebt schijnen nogal is blessures aan de schouders te komen maar hier heb ik zelf geen ervaring mee.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 00:08

Pluttersput schreef:
Ik denk ook dat het tuig te groot is.
Daarbij vind ik persoonlijk, maar dat is echt mijn mening, dat die Julius tuigen bijna nooit goed zitten. Heb er al een boel honden mee voorbij zien komen. Die waar het tuig goed zat kan ik op 1 hand tellen. Vaak schuift het, draait het, zit het te los.. Ik zou overwegen om voor een ander tuig te kijken.

Ik ben zelf fan van de hurrta tuigjes, die zitten bij mijn honden echt heel goed.

Bij de witte-trek-herder van mijn vriend zit het tuig echt super netjes. Schuift niet en hij trekt echt veel en draait rondjes aan de riem etc. :=

Afbeelding

Ik zou gewoon lekker blijven oefenen! En vooral leuke dingen doen met het tuigje, zoals extra lange wandelingen. Naar het bos oid!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 00:31

@ marlindeRoozBen wel benieuwd waarom hij de keus voor dit tuig heeft gemaakt, aangezien hij verkocht wordt als hulp/therapiehond tuig

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 08:02

Mossel schreef:
@ marlindeRoozBen wel benieuwd waarom hij de keus voor dit tuig heeft gemaakt, aangezien hij verkocht wordt als hulp/therapiehond tuig

Is de hond van zijn ouders en die vinden ze mooi icm zijn trek gedrag. Dit is beter voor zijn lijf. Ze hebben nog een ander tuig die ze gebruiken. Ik gebruik altijd deze!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 08:15

Wij hebben ze ook, en als je de goede maat hebt zitten ze gewoon goed en zijn het fijne tuigjes.

Wij gebruiken ze inmiddels niet meer omdat de tuigen van Ruffwear beter zitten.

Hoe dan ook is het ruit dat TS heeft echt te groot.

@kirri, ik betwijfel of dat een maat 2 is.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 08:16

Die van mij moest er de eerste dagen ook aan wennen, wilde niet meelopen. Inmiddels is ze er helemaal aan gewend :)

Hij ziet er inderdaad wel groot uit. Maar misschien groeit ze er nog in.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 10:14

Afbeelding

Kwam dit plaatje op Facebook tegen.... misschien verklaart dit iets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 11:07

De borstband zit bij haar net een fractie lager. Hij komt niet tegen de luchtpijp aan.

Overigens wandelt ze nu gewoon lekker mee, speelt... Alleen het om- en afdoen vindt ze niet heel leuk.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 11:16

Om en afdoen van wat dan ook vind mijn teefje ook niet leuk. Ik hou het dan open voor haar en in het begin hield ik iets heel lekkers voor haar neus. Kon ze zelf haar hoofd erdoor doen en was het minder eng. Afdoen doe ik door flink te knuffelen en dan voorzichtig los te maken. Nu is het dus geen probleem meer want ze heeft zelf de controle.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 12:19

Ook ik denk dat hij te groot is, en ik vraag me af of een hond van een jaar oud hier nog in gaat groeien want ze moet dan nog een flink stukje.
Mijn herder van bijna 40 kilo heeft een maat 2 en die zit perfect. Nu zegt dat niet alles, maar ik denk dat een maatje kleiner niet meer zou schuiven.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 12:40

Wij hebben dit tuigje ook voor onze hond van 6 maanden. In het begin schrok hij van het tikkende geluid van de gesp van de riem op het harde rugstuk van het tuigje. Nu is dat over.

Het om doen moet natuurlijk om het hoofd en dat kunnen honden best spannend vinden. We hebben hiermee geoefend door onze hand er eerst doorheen te steken, wat te wiebelen en een snoepje geven. Commando neus erbij. Inmiddels (3 weken verder) steekt hij bij 'neus' zelf zijn neus erin. Over het hoofd heen dwingen kan de stress ook deels veroorzaken.

Succes en veel wandelplezier!

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 12:56

Hier lopen ze vanaf 7 weken al met een harnas van Julius K9.
Tot nu toe geen enkele hond dat ergens last van heeft (gehad).
Ik heb maat mini , 0, 1 en 2.
Enkel maat 2 is een IDC model, dat wat hier ook voorbij komt en moet zeggen die zit ook niet volledig netjes.
De originele zitten een pak beter.