Wat heeft mijn hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 10:32

smileydees jouw Roemeen ooit getest op infectieziektes bv een bloedparasiet?
Weet niet hoe lang de hond bij jou is maar zo'n infectie kan jaren na besmetting ineens problemen geven.

En kan dus onderstaande reacties geven

Terugkerende koorts•
Bloedarmoede•
Spierontstekingen•
Gewrichtsontstekingen•
Matige sloomheid•

_CS_

Re: Wat heeft mijn hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 11:47

Jij ook al van die onduidelijke dingen.

Het is zo lastig hé als ze zulke vage dingen tonen.

Met de second opnion ben ik echt bij een fijne dierenarts gekomen die fijn meedenkt.
We hebben toch al heel wat kunnen uitsluiten d.m.v bloedonderzoek.
Maar daardoor word het nog vager.
Als je ook maar een aanknopingspunt hebt, dan weet je waar je het zoeken moet.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 15:24

Ik herken de klachten ook.
De oplossingen waren:
- endoscopie Wagenrenk met daaruit volgend een dunne darm ontsteking gezien waarvoor mijn hond Tylosine heeft gekregen (bloedwaarden goed.. dunne darm ontsteking is vaak niet in het bloedbeeld terug te zien)
- speciaal voer
- Sasha blend
- glycogeen ll supplement
- intensieve behandelinb bij Dorit Aharon van kreupeldier waar we iedere 6 maanden blijven terug komen
- osteopaat

Wellicht een goed idee om op maag-darm gebied verder te gaan kijken en een afspraak te maken bij Aharon. Ze heeft echt gouden handjes. Als ontstekingsremmer/pijnstilling werkt "Iso-Joint Acute" als een tierelier.

Deborah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 15:41

Ik weet niet hoelang dit al allemaal speelt en hou oud de hond is, maar wel eens van GVS gehoord? Het past niet helemaal, maar ik werd vooral getriggerd door het scheve kopje bij draven (en het braken past er natuurlijk ook bij): https://dierenziekenhuizen.nl/honden/or ... j-de-hond/
Mijn hond heeft dit gehad en echt heel erg heftig. Dierenarts dacht in eerste instantie aan een hersenbloeding of -tumor. Bij afspraak om de hond in te laten slapen hadden we gelukkig een tweede dierenarts die de symptomen wel herkende. Een week later was de hond weer bijna de oude...
Laatst bijgewerkt door Deborah2 op 28-07-17 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 15:52

Het koppie gaat niet continue scheef, zo af en toe maar.

Hannanas: Welke klachten precies had jouw hond?

Deborah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 15:54

_CS_ schreef:
Het koppie gaat niet continue scheef, zo af en toe maar.

Maar dat zou wel kunnen, GVS heeft veel met evenwicht te maken, dat is altijd ingewikkelder als je harder gaat, zoals bij draven, of bepaalde bewegingen.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 15:57

Beeld past er niet helemaal bij.
Daarnaast is dat niet te behandelen staat er?
Meeste honden knappen naderhand weer vanzelf op, ik ben al vanaf april met mijn hond bezig, dan zou er al enige verbetering moeten zijn.

En hij reageerde goed op vetmedin destijds, en later de eerste ronde metacam.

Deborah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 15:58

_CS_ schreef:
Beeld past er niet helemaal bij.
Daarnaast is dat niet te behandelen staat er?
Meeste honden knappen naderhand weer vanzelf op, ik ben al vanaf april met mijn hond bezig, dan zou er al enige verbetering moeten zijn.

En hij reageerde goed op vetmedin destijds, en later de eerste ronde metacam.

Inderdaad, als je al zo lang bezig bent, kan dit het niet zijn! Hoop dat je snel wat meer duidelijkheid hebt.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 16:13

Vervelend voor je ts ben ook heel lang met mn hondje aan het tobben geweest alleen niet dezelfde klachten.
Na veel onderzoeken en geld verder heb ik erop aangedrongen en is ze getest op lyme en leishmania en dat laatste bleek ze te hebben ondanks ze nog nooit in het buitenland is geweest.

Ik wil niet zeggen dat dat het is maar weet wel dat het sluipmoordenaars zijn en dat soms in een hele andere hoek zoeken soms wel iets uithaalt,al is er bij mij jaren overheen gegaan eer dat ik t wist.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 18:58

Deze DA geeft eerlijk aan het niet meer te weten.
Collega's houden het op pijn.
Kreeg het advies maandag contact op te nemen met een internist.
Sturen het dossier door, en evt. Kan er dan ook nog een hartecho gemaakt worden.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 19:50

_CS_ schreef:
Deze DA geeft eerlijk aan het niet meer te weten.
Collega's houden het op pijn.
Kreeg het advies maandag contact op te nemen met een internist.
Sturen het dossier door, en evt. Kan er dan ook nog een hartecho gemaakt worden.

Mij is er toen ook t zelfde riedeltje verteldnadat meerdere dierenartsen het niet meer met haar wisten.
Last van artrose in haar elleboog vast gesteld door middel van rontgen,maar ook pijn in dr rug dus mri maar bleek een kleine vernauwing te zijn toen moest ik maar door naar de internist.
Maar ik dacht eerst maar eens osteo dus alles aan haar doorgestuurd en zij legde de link ivm wel eens een ontstoken nagelbed met lyme of leishmania.
Ben haar nog eeuwig dankbaar.

Tis zo rot als je ziet dat ze afglijden maar je hebt geen duidelijkheid.
Wens je heel veel sterkte en hoop dat je er gauw achterkomt.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:25

Hoi hoi, klinkt misschien raar, maar als je er echt niet uit komt met de da (of een osteopaat, klinkt ook wel goed) dan zou je voor je hond ook nog Erik Laarakker kunnen proberen. Die behandelen naast paarden ook kleine huisdieren. Wie weet leggen zij ook wel een link die jullie gemist hebben. Je weet het nooit! Het zou zo fijn zijn als je uk weer de oude wordt...

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 21:11

Maar hoe vind je een goede osteopaat?
Vind dat ook weer zoiets lastigs.
We zijn bereid tot ver te gaan hoor, maar moet wel weten bij wie ik wezen moet. :+

Erik laarakker, meet die niet het lichaam door?
Ga hem eens googlen.

Heb de naam van ene drs aharon? Ook al voorbij zien komen maar die doet volgens mij alleen kreupele dieren?
Mijne is verre van kreupel dus dan weet ik niet of het nuttig is bijvoorbeeld.
Vind dat zo lastig te bepalen.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:36

Misschien heel gek dit hoor maar komt hij wel eens los in de tuin buiten? Kan het niet zo zijn dat hij soms aan een pad likt?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:37

Laarakker ben ik ook geweest met haar kreeg wat druppels mee en nog 1 of ander water maar ze werd er niet beter op.
Toen ik erachter kwam wat t was kreeg ze daarvoor bestemde medicijnen en gaat nu heel goed met haar.
Maar onze situatie was anders als die van jullie,liep zelfs een topic over haar en daar werd mij ook continu aharon aangeraden naar had ook teveel negatieve dingen gelezen daarom die gok niet gewaagd.
Ik dacht osteo baat t niet dan schaadt t niet en ze is da geweest dus dacht mooi meegenomen.
Ze kwam zelfs aan huis wat voor mijn hondje heel fijn was na al dat gezeul naar alle artsen.

Weet niet waar je woont maar je zou haar even kunnen contacten.
Ze heet ingrid sas.

Dit was ons verhaal
cinniz123 @ [BB] hondje niet in orde

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:42

Zat ook beetje te denken aan Lyme of leishmania, haha. Qua namen weet ik niet veel maar misschien weet de DA hier wat van?

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:49

Als een hond echt leichmania heeft kan dit alleen aangetoond worden met een beenmergpunctie, in het bloed zie je alleen of ze anti stoffen hebben aangemaakt maar hoeven ze het niet effectief te hebben. Een hond met echt leichmania moet behandeld worden anders redt hij het niet.

Er zijn nog meer ziektes die door teken worden overgebracht en heel vervelend of dodelijk zijn voor je hond.

Ts het is heel vervelend dat je niet weet wat er aan de hand is en helaas kosten onderzoeken geld.
Maar wil je het uitzoeken wat er aan de hand is ga naar mcd Amsterdam of Utrecht.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:14

rumay schreef:
Als een hond echt leichmania heeft kan dit alleen aangetoond worden met een beenmergpunctie, in het bloed zie je alleen of ze anti stoffen hebben aangemaakt maar hoeven ze het niet effectief te hebben. Een hond met echt leichmania moet behandeld worden anders redt hij het niet.

Er zijn nog meer ziektes die door teken worden overgebracht en heel vervelend of dodelijk zijn voor je hond.

Ts het is heel vervelend dat je niet weet wat er aan de hand is en helaas kosten onderzoeken geld.
Maar wil je het uitzoeken wat er aan de hand is ga naar mcd Amsterdam of Utrecht.

Dat klopt niet helemaal want die van mij heeft geen beenmerpunctie gehad.
Als ze medicijnen hebben gehad trekt de paraciet zich terug in t beenmerg en zal je in t bloed niet veel vinden.
Is de pasaciet wel actief kunnen zn door middel van het bloedbeeld dus wel zien of ze het hebben.
Die van mij krijgt nu om de 3 maanden een bloedtest om te kijken of de paraciet weer actief is.
Ik ben ook wel even bezig geweest een arts te vinden die ervaring heeft met deze ziekte.
Ze komen er ook nooit meer vanaf maar als je ziet hoe ze toen was en hoe ze nu is mag ik in mn handjes knijpen dat ik door heb gezet.

Overigens zijn er indd nog zat andere ziektes geloof dat er toen ook op 3 getest is weet alleen de 3de niet meer.

Onderzoeken zijn inderdaad heel duur en als je het weet wil dat niet altijd zeggen dat je geholpen bent maar snap de wanhoop heel goed.
Dus tis alleen maar fijn dat mensen hun ideeen uitspreken,ik heb er iig baat bij gehad.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 22:37

Kenyada schreef:
Misschien heel gek dit hoor maar komt hij wel eens los in de tuin buiten? Kan het niet zo zijn dat hij soms aan een pad likt?

Je bedoeld een pad zoals in een kikkervorm? :+
Dan is het antwoord nee want die hebben we hier niet,komen we ook nooit tegen.

Dank iedereen voor de input.
Geeft meer uitgangspunten.

Ben alleen zo bang dat de internist ook weer niets kan vinden.
DA heeft wel gevraagd over buitenland enzo.
Daarom opperde ze deze internist ook. Volgens DA een hele goede.

Ik moet hem nog steeds op de gabapentine houden en mag evt de previcox vervangen door de metacam.
Previcox en gabapentine doen niets.
Maar moest wel doorgaan met de gabapentine.

Al die rommel in dat kleine lijfje.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:51

Cinniz123 mijn hond was in het bloed positief op Leischma maar uit de beenmergpunctie bleek dat hij het niet heeft dus geen behandeling nodig. Net als hij positief was op babiose dit is op DNA uit het bloed wel vast te stellen en dat kan nog niet met leichmania. Kijk maar op site mcd Amsterdam en de internisten daar hebben dit ook zo uitgelegd.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 23:00

Als er hart problemen zouden zijn. Wat er lijkt te zijn qua klachten en wat de da bevonden heeft.
Zou ik een hart echo laten maken. Daarmee weet je veel beter wat er aan de hand is en welke medicatie en of er überhaupt medicatie is die m gaat helpen.
Wij doen bij hart problemen altijd echo laten maken. Dan pas weet je gewoon wat er aan de hand is.

Heeft hij vocht in zijn borst holte?
Is hij benauwd?
Heeft hij furosemide gehad? Willen ze ook wel eens van opknappen. Maar ik zou eerst gewoon die hart echo laten maken. Kan je altijd tegelijk daarna buik even op de echo zetten. Dan heb je vaak combi prijs voor.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 23:17

De eerste DA constateerde op dat moment hartproblemen ja.
Vermedin meegekregen en toen knapte ie behoorlijk op.
Daarna kakte ie weer in, maar klonk zijn hart weer in orde.
Bij de 2e DA klinkt zijn hart ook goed en in bloedonderzoek was niets hierover terug te vinden.

De eerste DA had het over een tijdelijke zwakte door iets??

Vind het maar raar allemaal.
De internist werkt samen met een echoscopiste. Dus die zou aanvullend nog gemaakt kunnen worden indien dit nodig zou zijn.
Dat is een beetje het verhaal, ingewikkeld.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 23:42

Ik bedoeld een pad ja als in n kikker haha.

Heel veel Sterkte met je hondje.
Vervelend dat je niet weet wat er aan de hand is. En ik zou me ook heel naar voelen bij al die medicatie in zo'n klein lijfje maar je moet toch iets natuurlijk.
ik hoop dat je er op de een of andere manier toch achter gaat komen.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 04:27

In het bloed ga je ook niet snel terug vinden of het hart goed werkt of niet. Wat jij beschrijft zijn ook echt klachten die je daaraan weg kan schrijven.
Ook aan tal van andere dingen. Maar dit is redelijk makkelijk uit te sluiten door een echo.
Soms zijn ruisjes slechter te horen.
Benauwd kan ook door vocbt komen bij longen. Ik weet zo 123 de werking van vetmedin niet uit mijn hoofd maar kan best dat het even werkt en toch niet af doende gezien er mssn meer aan de hand is met hart en je andere medicatie nodig hebt.

Leishmania kan ook altijd maar zie je mínder vaak. Of bij de echte buitenland honden die van straat komen. Dan kan je idd bloed onderzoek op doen.

Lyme kan ook altijd maar zelfde verhaal. Daarvoor zou ik toch echt eerst hart helemaal uitsluiten.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 05:22

Is hij getest op suikerziekte?
Lyme?