Ik heb ze nu een half bakje vol gegeven maar kun je dit gewoon onbeperkt geven? Het zijn legkorrels maar als het hanen zijn moeten ze dan wel legkorrels hebben of kan dat geen kwaad?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LadyMadonna schreef:Ligt er ook wel een beetje aan. Bij mijn buren lopen 3 hanen met meerdere hennen, en ja, ze gaan weleens met elkaar op de vuist, maar nooit ernstig
NenaC schreef:Volgens mij zjjn het idd haantjes. Hanen kunnen wel degelijk bij elkaar blijven, zeker als ze samen opgroeien. Wij hebben allerlei rassen en hanen bij elkaar lopen , ook met hennen en dat gaat goed. Je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen, daarom gewoon goed in de gaten houden.
Maartje1990 schreef:Hmmm ik dacht eerder juist hennen... als ik nu de staart zou zien... 2 hanen kun je trouwens niet bij elkaar houden. Dat wordt tzt vechten
Niika schreef:Als je ze graag wil houden, zou ik even de gemeentelijke verordeningen er op na slaan. In veel gemeentes zijn hanen in een woonwijk namelijk niet toegestaan. (hennen dan vaak weer wel..)
Sting schreef:Wij hebben hier 8 seramakippen waarvan 4 hanen en 4 hennen. Ook hanen mogen trouwens onbeperkt legkorrel, geen probleem! Dus het hangt ook van het karakter af. Maar gezien ze gedumpt zijn, kan het maar zo dat het haantjes zijn.
PimxBotje schreef:[ [url=m/5NV8oC.jpg]Afbeelding[/url] ]Maartje1990 schreef:Hmmm ik dacht eerder juist hennen... als ik nu de staart zou zien... 2 hanen kun je trouwens niet bij elkaar houden. Dat wordt tzt vechten
Ik heb jarenlang 2 hanen vanaf kuikentje hier op het terrein gehad ging prima.
Maar dus geen hennetjes erbij , en ze konden gaan en staan waar ze wilden maar zag je de een dan zag je de ander ook.
Kentaro schreef:Wat fijn dat je ze hebt opgevangen!!
Mijn vader heeft een haan met 2 hennen. Hij maakt het hok s'avonds donker en dan vanaf een uur of 8/half 9 weer licht. Zo kraait hij nog niet om 6 uur